Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

En mijn accu was 2 jaar oud en blijkbaar aan vervanging toe. Laad hem om de maand 2 dagen aan de druppellader op (indien ik niet rij), maar dat heeft de koude periode in december niet overleefd blijkbaar. Voor 40 euro kon ik weer vrolijk de weg op. Dus zie het probleem niet 😎.
 
Duidelijk verhaal, heb me er nooit in verdiept en in al die jaren nog nooit echt problemen gehad met mijn accu's aan de Optimate dus was benieuwd :]
Ik heb in beide motoren een Li-Ion
Die heeft een lage zelfontlading en hoef je eigenlijk nooit te laden voordat er een jaar om is
Tenzij je verbruikers hebt zoal een alarm.

De gewone accu van de nieuwste motor uit 2023 neem ik mee naar het circuit als reserve en die laad ik om de maand op.
De laatste keer ging het lampje van laden maar een paar seconden aan.
 
En mijn accu was 2 jaar oud en blijkbaar aan vervanging toe. Laad hem om de maand 2 dagen aan de druppellader op (indien ik niet rij), maar dat heeft de koude periode in december niet overleefd blijkbaar. Voor 40 euro kon ik weer vrolijk de weg op. Dus zie het probleem niet 😎.
Oorlog, een fatale levensloop of een chronisch dodelijke ziekte is een probleem.
De rest bijzaak :+
 
Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik een proefritje maken op een zx6r uit 1998. Nu vroeg ik mij af of jullie bepaalde punten weten waar ik op moet letten. Bepaalde dingen die bij de zx6r snel stuk gaan? Dat soort dingen.

Ik ga de motor gebruiken voor op de weg, maar ook om meerdere keren mee het circuit op te gaan. Dus als jullie tips hebben hoor ik dat graag :)

Alvast enorm bedankt!
 
Volgens mij zijn het erg goede motoren.
Ik kan mij zo geen zwakke punten bedenken.

Behalve dat ik de vering standaard erg zacht vind en remmen beter zouden kunnen.

Maargoed, gezien het bouwjaar is dat niet zo raar.
 
Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik een proefritje maken op een zx6r uit 1998. Nu vroeg ik mij af of jullie bepaalde punten weten waar ik op moet letten. Bepaalde dingen die bij de zx6r snel stuk gaan? Dat soort dingen.

Ik ga de motor gebruiken voor op de weg, maar ook om meerdere keren mee het circuit op te gaan. Dus als jullie tips hebben hoor ik dat graag :)

Alvast enorm bedankt!

Voor mij heel persoonlijk maar zonboud model heeft carburateurs.. ik zou zelf liever voor rrn nieuwer model gaan met injectie. Zoals een 2003 model

Tip:
Generalisatie: alle fietsen van 98 met mibder dan 40-45k op de klok zijn teruggedraaid of rond geweest. Zorg dat de slijtage/staat overeenkomt met de leeftijd en vooral 'ervaring' van de fiets.

Als het te goed is om waar te zijn.. dan is het dat ook.

Een sportfiets van 26j oud die nooit is (om) gevallen is een unicorn

Blijf weg bij handelaars, zeker bij dit soort oude modellen, dan betaal je 'het dubbele' van wat ie waard is
 
Naast het normale onderhoud heb ik nooit echt iets gehad. 2 modellen gehad waarvan de laatste 2005. Allebei 636, maar de 2005 is wel een stuk sneller. Die andere had geen injectie en normale uitlaat nog.
 
Naast het normale onderhoud heb ik nooit echt iets gehad. 2 modellen gehad waarvan de laatste 2005. Allebei 636, maar de 2005 is wel een stuk sneller. Die andere had geen injectie en normale uitlaat nog.
De jaren gaan uiteraard wel tellen onderhand.
Slijtage en af en toe een probleempje kunnen wel op de loer liggen.
Een 1998 model heeft waarschijnlijk ook wel e.a. meegemaakt.
Maar een deel is wel te checken bij aankoop.
 
De reden dat ik een wat oudere wil gaan kopen is vooral, omdat ik er zelf vanuit ga dat ik vast wel een keer onderuit ga op het circuit. Ik ben van plan meerdere keren het circuit op te duiken per jaar, maar ik hoef niet gelijk een paar duizend aan gort te rijden als een crash dan toch gebeurd.

Ik zag wel goede verhalen over de zx6r voor zowel de weg als op het circuit. Dat er een beetje aan moet gebeuren zoals de veren en dergelijke ga ik wel van uit met een motor uit '98 :)

Als het goed rijdt ben ik wel van plan de motor langer te houden en misschien meer circuit gericht te maken met andere leuke opties, maar dat zie ik dan wel weer.
 
Van 2006 tot en met 2022 ging ik niet onderuit op het circuit.
Daarna wel extra goed gedaan.
Alleen vorig jaar vier keer met twee motorfietsen.
Een 2023 Yamaha en een '19 BMW van 35k.
Maar het is nou niet direct dat ze totall loss zijn. ;)
 
De reden dat ik een wat oudere wil gaan kopen is vooral, omdat ik er zelf vanuit ga dat ik vast wel een keer onderuit ga op het circuit. Ik ben van plan meerdere keren het circuit op te duiken per jaar, maar ik hoef niet gelijk een paar duizend aan gort te rijden als een crash dan toch gebeurd.

Ik zag wel goede verhalen over de zx6r voor zowel de weg als op het circuit. Dat er een beetje aan moet gebeuren zoals de veren en dergelijke ga ik wel van uit met een motor uit '98 :)

Als het goed rijdt ben ik wel van plan de motor langer te houden en misschien meer circuit gericht te maken met andere leuke opties, maar dat zie ik dan wel weer.
Punt is wel, als je op een '98 de vering bijv. al moet doen, dan kost dat ook weer duiten natuurlijk. Net als "die andere leuke opties". Dan zou ik toch opteren voor een leuke circuitfiets die je best voor een leuke prijs kunt vinden. Maargoed, dan moet je wel plaats hebben.
 
Ik heb zelf een 2003 ZX-6R circuitracer, imo een erg goede basis voor een racer al is hij natuurlijk niet zo snel als een nieuwere fiets.

Een maatje van mij had een 2002 ZX-6R en was verbaasd wat voor fijne fiets dat was. Voor op straat vrij comfortabel, voor circuitgebruik zou je misschien wat aan de vering en remmen moeten doen. Maar met een '98-02 model zou je je ook prima moeten kunnen vermaken al is nieuwe vaak beter.
 
Ik denk dat de beperking over het algemeen bij de meeste hier meer in bij de rijder zit dan bij de snelheid van de fiets :]
 
Ik denk dat de beperking over het algemeen bij de meeste hier meer in bij de rijder zit dan bij de snelheid van de fiets :]
Hier met dat idee een 1996 ZX9R gekocht al ruim een decennium geleden, maar dat was een enorme stap terug.
De vering was echt ruk, de motor topzwaar en de ergonomie - tank mega breed.
De generatie daarna werd het pas meer een circuit motor.
De TL1000R die ik al voor de derde keer had deed het een stuk beter.
 
En toch denk ik dat je Michael van de Mark niet bij houdt als hij op die Zx6 rijdt en jij op je TL1000R :+
Misschien maak ik nu wel kans op mijn S1000RR in M-sport uitvoering. :+
Rij tegenwoordig ook in de snelste groep en ook al eens P1 onder gunstige omstandigheden.
SBK spec fietsen en rijders zijn nog wel een flinke stap hoger.
 
Doe je goed! :]

Ik mag van mijn vrouw niet meer...
Circuit evenementen gaan altijd voor.
Afgelopen januari Cartagena, volgende maand 2x drie dagen Alcarras.
Ook een jaar alle vakanties overgeslagen.
Dit jaar drie weken juni gereserveerd voor twee vakanties (vriendin en zoon apart). ;)
De eerste week ben ik zelf op MAN bij de TT races.

De dochter moet midden in het evenement op Alcarras bevallen van haar tweede.
Tjaaa ik heb het in november al geboekt. :$
Net als een trouwerij vorig jaar van onze beste vrienden.
Ik ben op Assen! :W ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan