Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik zie nu dat ze bij de dealerd veels te veel koelvloeistof in de motor gegooid hebben. Het niveau staat dus tot boven de streep, welke er wellicht niet voor niets op staat.

Enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan laten dalen zonder al teveel uit elkaar te moeten slopen? :9

terug naar de dealer. Alhoewel.... als ze niet eens het koelvloeistof normaal kunnen afvullen kan je beter naar een ander gaan....
 
Ik zie nu dat ze bij de dealerd veels te veel koelvloeistof in de motor gegooid hebben. Het niveau staat dus tot boven de streep, welke er wellicht niet voor niets op staat.

Enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan laten dalen zonder al teveel uit elkaar te moeten slopen? :9

- Met een spuit eruit zuigen
- of een rietje
- of een doek erin deppen
 
Bedankt voor de moeite! :t

Ziet er uit als een leuk hobby projectje, wat ik zeker ga doen als tot koop van de motor over ga :)
Kan ik zo te zien meteen de behuizing met het gescheurde glas vervangen 8-)



btw... In de specificaties en in het instructieboekje is terug te vinden dat de ZX6R uit 2005 al injectie heeft. Het viel me echter wel op dat er een handmatige choke op het stuur zat, en ik geloof dat ik onder de tank een carb stelschroef zag zitten. Nu heb ik niet veel kaas gegeten op dit vlak, maar kan iemand mij dit misschien toelichten? :)

Bij alle injectie modellen heb je geen choke, hooguit een toerental verhogen. De nieuwere generaties worden gestuurd door bijv motortemperatuur.

De 05 had geen toerental verhogen meer. Wat staat er op je framenummer
 
Bij alle injectie modellen heb je geen choke, hooguit een toerental verhogen. De nieuwere generaties worden gestuurd door bijv motortemperatuur.

De 05 had geen toerental verhogen meer. Wat staat er op je framenummer

Dit was een andere motor dan die ik nu gekocht heb. Het bleek het 2004 model te zijn met de demper aan de zijkant.
De nieuwe aanwinst is wel het 2005 model en heeft ook geen choke/ toerenverhoger hendeltje meer op het stuur zitten :)
 
Zolang je verlichting werkt, je spiegels en richtingaanwijzers hebt gemonteerd (nu geloof ik zelfs dat laatst genoemde niet eens verplicht zijn) en er geen ontiegelijke takke herrie of zwarte rook uit je demper komt, dan zullen ze niet snel reden zien om je aan de kant te zetten :P

Owja, en ze willen graag op een normale manier je kentekenplaat kunnen lezen (lees flitsen) :)

Daar hoopte ik al een beetje op inderdaad. Maargoed, als hier op het forum bleek dat men er hier wekelijks staande voor werd gehouden zou ik natuurlijk netjes het ding laten zitten. Met een motor trek je sowieso al wat meer aandacht dan met een auto, dus ik ben iets voorzichtiger m.b.t. aanpassingen O-)

Ik zie nu dat ze bij de dealerd veels te veel koelvloeistof in de motor gegooid hebben. Het niveau staat dus tot boven de streep, welke er wellicht niet voor niets op staat.

Enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan laten dalen zonder al teveel uit elkaar te moeten slopen? :9

Ten eerste: Mooie machine! Dat model was ook een van mijn opties als ik iets meer budget had haha, vind vooral de plaatsing van de einddemper erg strak.

Wat betreft koelvloeistof eruit halen; Slangetje in het reservoir mikken, aan het andere uiteinde even kort zuigen en dan stroomt het je zo eruit. Op deze manier tankte ik altijd mijn scooter in de tuin vol vanuit een jerrycan _O- Best handig zo'n tankstation aan huis :t
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een setje valdoppen voor de ZX6R. Maar wil de kuip niet hoeven aan te passen.
LSL lijkt valdoppen te hebben die zonder modificaties gemonteerd zouden moeten kunnen worden geloof ik. Maar vind ze wel behoorlijk aan de prijs.

Heeft er iemand misschien nog andere opties? :)
 
Ik ben op zoek naar een setje valdoppen voor de ZX6R. Maar wil de kuip niet hoeven aan te passen.
LSL lijkt valdoppen te hebben die zonder modificaties gemonteerd zouden moeten kunnen worden geloof ik. Maar vind ze wel behoorlijk aan de prijs.

Heeft er iemand misschien nog andere opties? :)

Valdoppen vind ik persoonlijk tricky.
Hij een langzaam schuivertje zijn ze erg nuttig.
Maar ze kunnen ook heel makkelijk ergens achter blijven halen.
Waardoor je motor gaat rollen/tollen of er dingen afscheuren.


Als je ze dan toch graag wil hebben zou ik hele stevige tegen.
Dus geen Valdoppen die met één bout in je frame/blok vast zitten.

Toen ik de 10 kocht zaten er hele goede stevige op.
Ik zal eens zoeken of ik die kan vinden.

Edit: zoiets als deze
Top Block Racing sliders - Kawasaki ZX6R '05-'06 | eBay

Ze zijn erg prijzig.
Maar zorgen tenminste niet voor meer schade.
 
Laatst bewerkt:
Valdoppen vind ik persoonlijk tricky.
Hij een langzaam schuivertje zijn ze erg nuttig.
Maar ze kunnen ook heel makkelijk ergens achter blijven halen.
Waardoor je motor gaat rollen/tollen of er dingen afscheuren.


Als je ze dan toch graag wil hebben zou ik hele stevige tegen.
Dus geen Valdoppen die met één bout in je frame/blok vast zitten.

Toen ik de 10 kocht zaten er hele goede stevige op.
Ik zal eens zoeken of ik die kan vinden.

Edit: zoiets als deze
Top Block Racing sliders - Kawasaki ZX6R '05-'06 | eBay

Ze zijn erg prijzig.
Maar zorgen tenminste niet voor meer schade.

Die zijn inderdaad vrij prijzig, maar snap je punt :)
Het ging me er inderdaad meer om wanneer je onder uit gaat op lage snelheid, of wanneer je motor per abuis omvalt (nu voelt deze gelukkig al eenstuk lichter en handzamer aan dan de ZX7R :) )

Bij hogere snelheden heb je toch al snel heel veel schade, en vraag ik me af of valdoppen dan nog wel voldoende zullen zijn.

Maar zal het eens in overweging nemen, bedankt voor de moeite ook! :)
 
Het is me zojuist trouwens opgevallen dat ik een probleempje met de verlichting heb...

Zo ver ik kan zien aan de buitenkant is de verlichting origineel, m.u.v. de richtingaanwijzertjes achter. Dit lijken LED-richtingaanwijzers te zijn.

Als ik het contact aanzet en de richtingaanwijzers aan zet, dan hoor ik het relais 1 keer klikken (en soms een beetje ratelen) maar dan blijven de knippertjes aan één kant gewoon continu branden (is dit normaal bij de ZX6R uit 2005?.

Pas wanneer ik de motor start gaan ze "knipperen". Echter gebeurd dit niet echt consistent. Voor mijn gevoel knipperen ze vrij langzaam, en soms met een grotere interval dan een andere keer. Soms lijken ze gewoon weer aan één kant aan te blijven.

Het relais lijkt me zo op het eerste oog goed, aangezien ik de aanwijzers zie knipperen en het relais hoor schakelen.

Is iemand wellicht bekend met dit probleem?

Ik heb de achterkappen er nog niet vanaf gehaald (lijkt mij dat hier het richtingaanwijzer relais zit) en weet dus ook nog niet of hier weerstanden over de LED-aanwijzers geplaatst zijn en of het eventueel de juiste waarde is. Maar gok dat ik hier het probleem moet zoeken?

Edit: Onder het rijden lijken de richtingaanwijzers wel normaal te werken. Ook wanneer de motor stationair loopt en er lichtelijk gas bij gegeven word, alleen veranderd de interval dan weer wanneer een andere stroomverbruiker zoals het groot licht ingeschakeld word.
 
Laatst bewerkt:
Valdoppen vind ik persoonlijk tricky.
Hij een langzaam schuivertje zijn ze erg nuttig.
Maar ze kunnen ook heel makkelijk ergens achter blijven halen.
Waardoor je motor gaat rollen/tollen of er dingen afscheuren.


Als je ze dan toch graag wil hebben zou ik hele stevige tegen.
Dus geen Valdoppen die met één bout in je frame/blok vast zitten.

Toen ik de 10 kocht zaten er hele goede stevige op.
Ik zal eens zoeken of ik die kan vinden.

Edit: zoiets als deze
Top Block Racing sliders - Kawasaki ZX6R '05-'06 | eBay

Ze zijn erg prijzig.
Maar zorgen tenminste niet voor meer schade.

valdoppen kunnen prima
je moet alleen zorgen dat ze geen 80cm (is een overdrijving) uitsteken
je moet ze zo kort hebben dat je kuipen naar de klote zijn, maar je blok/frame niet
op die manier bescherm je wel, maar zonder een uitsteeksel waardoor de motor kan tollen of waar de krachten zo groot worden dat je frame/blok scheurt

De oude TKR racers hadden valblokken die zelfs onder de kuipen zaten.
dus dan is de kuip aan barrels, en wat je echt heel wilt houden wel beschermt
 
Ik heb trouwens nog de ZX6R "owners manual" samen gepuzzeld en tot één PDF verwerkt, aangezien ik die miste en ik hem toch rete slecht (compleet) op het internet kon vinden.

Kan hem eventueel wel doorsturen als hier nog andere mensen in geïnteresseerd zijn. Of misschien dat het interessant kan zijn voor de openingspost onder de werkplaatshandboeken o.i.d.? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je wel een complete service manual sturen als je wilt. Daar staat een hoop meer in dan een owners mannual.

Het kan zijn dat de vorige eigenaar weerstandjes heeft gebruikt zodat de led knippers redelijk knipperen. Als het blijkt dat dit toch niet helemaal werkt zou ik de (aftermarket) weerstanden er tussenuit halen en je originele knipperlichtrelais vervangen door 1 die allerlei verschillende soorten knippers aan kan (lastonafhankelijk). Zo'n relais koste mij 16 euro bij motoport. Het knipperlichtrelais zit idd onder je achterkap aan de linkerzijde. Volgens mij kan je em zien zitten als je je buddy eraf haalt.

Edit: o en gefeliciteerd met de nieuwe 6! Ik heb zelf veel plezier met dat model (kwa rijden en ook sleutelen).
 
Laatst bewerkt:
Nog even over die valblokken:
Zelf gebruik ik valblokken die mbv een staaf door mn vooras gemonteerd zijn (zo kan ik ook makkelijk mn voorkant omhoog "bokken"). En verder alleen maar blokdekselbescherming van R&G. Ik heb namelijk eens meegemaakt dat mn dynamodeksel (linkerkant van blok) bij een val gescheurd was en de olie eruit liep. Die originele deksel kunnen blijkbaar niet zoveel hebben.

Owhjah en ik laat ook altijd mn passagierstepjes zitten. Die beschermen je kappen ook behoorlijk goed. En als het echt heel hard is gegaan en de achterbrug is daardoor gescheurd, is een achterbrug altijd nog goedkoper dan een frame. Bij normale valblokken (op je frame) heb ik bij motoren van vrienden meegemaakt dat na een val (ook op lage snelheid) de bout of plaat van valblok krom is en hierdoor mega lastig los te draaien is.
 
Laatst bewerkt:
Die zijn inderdaad vrij prijzig, maar snap je punt :)
Het ging me er inderdaad meer om wanneer je onder uit gaat op lage snelheid, of wanneer je motor per abuis omvalt (nu voelt deze gelukkig al eenstuk lichter en handzamer aan dan de ZX7R :) )

Bij hogere snelheden heb je toch al snel heel veel schade, en vraag ik me af of valdoppen dan nog wel voldoende zullen zijn.

Maar zal het eens in overweging nemen, bedankt voor de moeite ook! :)

De vorige eigenaar van mijn zx10r is met 140 of harder gecrasht in de regen.
En als je ziet wat de schade is... Dat valt echt ontzettend mee.
 
Vandaag de achterkappen maar eens verwijderd. Het bleek dat hier het originele knipperlicht relais er nog onder zat, dat de knipperlichtjes aan de achterzijde de enige verlichting was welke aangepast was en er hier geen weerstanden gebruikt waren.

Voor zaten de normale lampjes van 21W en de knipperlichtjes achter waren 0.9W.
Zag vanavond bij de motorzaak een knipperlichtrelais van 1-100W hangen, met ook nog eens hetzelfde stekkertje. Na het omwisselen van deze relais werkte alles weer naar behoren :D
 
Goedemorgen mannen,

Misschien kennen sommigen mij nog wel. Back in the day, in 2004, reed ik een groene ZX-6R bouwjaar 2000 en was ik heel actief op MF. Die is toen gestolen waarna er een RSV Mille R kwam.
Daarna in 2008 kwam er een ZX-6R 2003, die een paar maanden later ook gestolen werd.
Weer daarna kwam er een Yamaha R1, die ik een paar jaar later verkocht nadat ik bijna mijn rijbewijs kwijt was wegens te hard rijden :X

Nu ben ik zo'n 3 jaar motorloos, en heb ik lang getwijfeld of er weer een motor moest komen en zo ja, wat voor een. Eigenlijk wilde ik weer voor een R1 gaan, maar de ZX-6R is me zo goed bevallen en ziet er zo goed uit, en gaat iets minder hard dan een R1 O-) , dat ik besloten heb om weer een ZX-6R 2004 aan te schaffen. Morgen ga ik kijken en hem ophalen 8-)
 
Vandaag de achterkappen maar eens verwijderd. Het bleek dat hier het originele knipperlicht relais er nog onder zat, dat de knipperlichtjes aan de achterzijde de enige verlichting was welke aangepast was en er hier geen weerstanden gebruikt waren.

Voor zaten de normale lampjes van 21W en de knipperlichtjes achter waren 0.9W.
Zag vanavond bij de motorzaak een knipperlichtrelais van 1-100W hangen, met ook nog eens hetzelfde stekkertje. Na het omwisselen van deze relais werkte alles weer naar behoren :D

Goed om te horen dat het inmiddels werkt! Ik ben toevallig zelf ook bezig met het omzetten van de standaard 21W lampjes naar LED. Voorkant is inmiddels omgezet, achterkant ga ik vandaag/morgen mee verder. Zelf ga ik er weerstandjes tussen zetten (uiteraard knipperen ze nu overal veel te snel), al zou ik een relais ook een nettere oplossing vinden. Ik heb echter gelezen dat dit alleen mogelijk is bij machines waarbij op het dashboard een afzonderlijke indicator aanwezig is voor links en eentje voor rechts. Mijn model (1996) heeft echter slechts één lampje op het dashboard voor zowel links als rechts. Beetje jammer, maargoed uieindelijk bereik je hetzelfde, kost alleen iets meer werk... Als alles naar behoren werkt zal ik hier even een update plaatsen :t
 
Goed om te horen dat het inmiddels werkt! Ik ben toevallig zelf ook bezig met het omzetten van de standaard 21W lampjes naar LED. Voorkant is inmiddels omgezet, achterkant ga ik vandaag/morgen mee verder. Zelf ga ik er weerstandjes tussen zetten (uiteraard knipperen ze nu overal veel te snel), al zou ik een relais ook een nettere oplossing vinden. Ik heb echter gelezen dat dit alleen mogelijk is bij machines waarbij op het dashboard een afzonderlijke indicator aanwezig is voor links en eentje voor rechts. Mijn model (1996) heeft echter slechts één lampje op het dashboard voor zowel links als rechts. Beetje jammer, maargoed uieindelijk bereik je hetzelfde, kost alleen iets meer werk... Als alles naar behoren werkt zal ik hier even een update plaatsen :t

Wilde aan de voorzijde ook wel graag LED's in de knipperlichtjes, zeker omdat ze al zo slecht bereikbaar zijn in het 2005 model. Binnenkort eens kijken of die 21W bajonetlampjes aan de voorzijde ook te verkrijgen zijn in LED lampjes met dezelfde fitting (neem aan dat die wel zullen bestaan).

Nu je het zegt, zoiets had ik ook ergens gelezen dat een knipperlichtrelais niet zou kunnen bij één indicatorlampje op het dashboard. Had er niet bij stil gestaan toen ik het relais kocht (en die lui bij de motorzaak wisten er al helemaal niets van af, die beweerde dat er over ieder lampje een afzonderlijk relais moest komen _O- ).

Maar aangezien het stekkertje gewoon 1 op 1 aan te sluiten was en het vermogens bereik overeenkwam met de aangesloten lampjes, heb ik het gewoon geprobeerd.

En het werkt perfect! De knipperlichtjes knipperen weer lekker consistent, waarbij het niet uitmaakt of de motor gewoon aan staat of draaid. En het enkele indicatie lampje op het dashboard knippert gewoon lekker gelijktijdig mee!

Misschien dat het interessant kan zijn voor jouw probleem maar het is de Highway Hawk ML 68-2525 (hier een heel stuk goedkoper)welke ik geïnstalleerd heb. Weet alleen niet of het stekkertje ook past op het '96 model (met een beetje solderen valt dit natuurlijk al snel te verhelpen).
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens een alarm ingebouwd in een motor, en zat er aan te denken dit nu ook te doen bij de ZX6R. Alleen nu ik deze gister voor een redelijk deel uit elkaar gehaald heb, merkte ik eigenlijk op dat er niet heel veel loze ruimte beschikbaar is.

Ik vroeg me dan ook af of er hier mensen zijn die een alarm in een ZX6R 2005-2006 hebben zitten :)
 
Hey guys,

Laatste poste ik dat ik een 2004 ZX-6R ging kopen, is em toch niet geworden. Wel een 2005 model :]

Hij is he-le-maal origineel en in super staat. Het eerste wat ik ga veranderen is die irritante lage ruit want ik zie de tellers niet eens |(

Verder staat op het programma:

- Andere uitlaat. Maar welke, voorkeur gaat uit naar Yoshi of Laser Extreme.
- RAM Mount voor de telefoon. Hoe hebben jullie die bevestigd? Makkelijkst lijkt me door het balhoofd.
full
 
Hey guys,

Laatste poste ik dat ik een 2004 ZX-6R ging kopen, is em toch niet geworden. Wel een 2005 model :]

Hij is he-le-maal origineel en in super staat. Het eerste wat ik ga veranderen is die irritante lage ruit want ik zie de tellers niet eens |(

Verder staat op het programma:

- Andere uitlaat. Maar welke, voorkeur gaat uit naar Yoshi of Laser Extreme.
- RAM Mount voor de telefoon. Hoe hebben jullie die bevestigd? Makkelijkst lijkt me door het balhoofd.[afbeelding]

Mooie fiets! heb zelf ook pas net een 2005 model in bezit *D

Toevallig dat ik vandaag nog met iemand de discussie had of het wel of geen originele kuipruit was wat ik erop heb zitten. Dus nee, en snap nu goed wat je bedoeld met het belemmerende zicht van de tellers :)

Wat betreft die RAM mount, daar ben ik niet zo bekend mee. Maar op zo'n 2005 model heb je maar verrekte weinig plaats op het stuur of rondom je dashboard om iets te monteren. Zeg maar gerust geen. Hoop in ieder geval niet dat je met "door het balhoofd" bedoeld dat je door het balhoofd wilt boren o.i.d. om een bevestigingspunt te creëren :/

Ik heb tussen het balhoofd en de tank een plaatje zitten wat eigenlijk is bedoeld voor een stuurdemper. Alleen zat de stuurdemper er zelf niet bij toen ik de motor kocht.
Hier zitten wel 2 schroefgaten in wat ideaal kan zijn om iets op te bevestigen zonder de motor zelf aan te passen. :)

full


Die bevestigingssetjes zijn ook los te krijgen [klik]
 
Laatst bewerkt:
Hey guys,

Laatste poste ik dat ik een 2004 ZX-6R ging kopen, is em toch niet geworden. Wel een 2005 model :]

Hij is he-le-maal origineel en in super staat. Het eerste wat ik ga veranderen is die irritante lage ruit want ik zie de tellers niet eens |(

Verder staat op het programma:

- Andere uitlaat. Maar welke, voorkeur gaat uit naar Yoshi of Laser Extreme.
- RAM Mount voor de telefoon. Hoe hebben jullie die bevestigd? Makkelijkst lijkt me door het balhoofd.[afbeelding]


Blijft een mooie motor! :9~

Kwa uitlaat is het altijd wel een dingetje.
De laser is leuk maar persoonlijk niet mijn smaak.
De Yoshi klinkt lekker maar steekt te ver uit.
Ik had zelf een Bodis er onder zitten die is geweldig!
Maar een Akraplofzak ziet er ook altijd goed uit.

Ik heb zelf een leovince gehad, heerlijk geluidje :9~
Ook een Scorpion die vond ik niet mooi staan, klonk wel erg lekker.
Daarna kwam de Bodis die is nog steeds wel favoriet.

Mijn kocht er één met een laser xtreme, geen fan van.
Toen kocht ze een andere met een Yoshimura klinkt lekker maar ik vind het niet mooi dat die uit steekt aan de achterkant.
Toen heeft ze een Jardine gekocht.
Die klinkt erg hard, maar wel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Blijft een mooie motor! :9~

Kwa uitlaat is het altijd wel een dingetje.
De laser is leuk maar persoonlijk niet mijn smaak.
De Yoshi klinkt lekker maar steekt te ver uit.
Ik had zelf een Bodis er onder zitten die is geweldig!
Maar een Akraplofzak ziet er ook altijd goed uit.

Ik heb zelf een leovince gehad, heerlijk geluidje :9~
Ook een Scorpion die vond ik niet mooi staan, klonk wel erg lekker.
Daarna kwam de Bodis die is nog steeds wel favoriet.

Mijn kocht er één met een laser xtreme, geen fan van.
Toen kocht ze een andere met een Yoshimura klinkt lekker maar ik vind het niet mooi dat die uit steekt aan de achterkant.
Toen heeft ze een Jardine gekocht.
Die klinkt erg hard, maar wel mooi.

Ah top dank je wel!

Waar heeft ze die vandaan? Het valt me op dat er niet veel meer te krijgen is voor dit type, en al helemaal niet 2e hands.

Die Jardine heb ik ook gezien, ziet er echt tof uit. Zag nu ook Dominator uitlaten, ziet er ook goed uit.
 
Blijft een mooie motor! :9~

Kwa uitlaat is het altijd wel een dingetje.
De laser is leuk maar persoonlijk niet mijn smaak.
De Yoshi klinkt lekker maar steekt te ver uit.
Ik had zelf een Bodis er onder zitten die is geweldig!
Maar een Akraplofzak ziet er ook altijd goed uit.

Ik heb zelf een leovince gehad, heerlijk geluidje :9~
Ook een Scorpion die vond ik niet mooi staan, klonk wel erg lekker.
Daarna kwam de Bodis die is nog steeds wel favoriet.

Die Bodis van jou doet het nog steeds erg goed! Als alle planning doorgaat en ik volgend jaar misschien de motor verkoop lijkt het mij verstandig die bodis los te verkopen.

@zxr4life: idd rammount door het gat van balboofd. Werkt perfect. Zo kan ik bijvoorbeeld ook snel en makkelijk wisselen van camera naar navigatie naar laptimer etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan