Under seat exhaustHeb wel eens een alarm ingebouwd in een motor, en zat er aan te denken dit nu ook te doen bij de ZX6R. Alleen nu ik deze gister voor een redelijk deel uit elkaar gehaald heb, merkte ik eigenlijk op dat er niet heel veel loze ruimte beschikbaar is.
Ik vroeg me dan ook af of er hier mensen zijn die een alarm in een ZX6R 2005-2006 hebben zitten
Under seat exhaust
Ik heb zelf een 2007 (en dus ook een under seat exhaust) en als ik mijn race pak aan heb met slechts één binnenzak kan ik mijn portemonnee niet eens kwijt
Ah top dank je wel!
Waar heeft ze die vandaan? Het valt me op dat er niet veel meer te krijgen is voor dit type, en al helemaal niet 2e hands.
Die Jardine heb ik ook gezien, ziet er echt tof uit. Zag nu ook Dominator uitlaten, ziet er ook goed uit.
Die Bodis van jou doet het nog steeds erg goed! Als alle planning doorgaat en ik volgend jaar misschien de motor verkoop lijkt het mij verstandig die bodis los te verkopen.
Wilde aan de voorzijde ook wel graag LED's in de knipperlichtjes, zeker omdat ze al zo slecht bereikbaar zijn in het 2005 model. Binnenkort eens kijken of die 21W bajonetlampjes aan de voorzijde ook te verkrijgen zijn in LED lampjes met dezelfde fitting (neem aan dat die wel zullen bestaan).
Nu je het zegt, zoiets had ik ook ergens gelezen dat een knipperlichtrelais niet zou kunnen bij één indicatorlampje op het dashboard. Had er niet bij stil gestaan toen ik het relais kocht (en die lui bij de motorzaak wisten er al helemaal niets van af, die beweerde dat er over ieder lampje een afzonderlijk relais moest komen).
Maar aangezien het stekkertje gewoon 1 op 1 aan te sluiten was en het vermogens bereik overeenkwam met de aangesloten lampjes, heb ik het gewoon geprobeerd.
En het werkt perfect! De knipperlichtjes knipperen weer lekker consistent, waarbij het niet uitmaakt of de motor gewoon aan staat of draaid. En het enkele indicatie lampje op het dashboard knippert gewoon lekker gelijktijdig mee!
Misschien dat het interessant kan zijn voor jouw probleem maar het is de Highway Hawk ML 68-2525 (hier een heel stuk goedkoper)welke ik geïnstalleerd heb. Weet alleen niet of het stekkertje ook past op het '96 model (met een beetje solderen valt dit natuurlijk al snel te verhelpen).
Hey guys,
Laatste poste ik dat ik een 2004 ZX-6R ging kopen, is em toch niet geworden. Wel een 2005 model
Hij is he-le-maal origineel en in super staat. Het eerste wat ik ga veranderen is die irritante lage ruit want ik zie de tellers niet eens
Verder staat op het programma:
- Andere uitlaat. Maar welke, voorkeur gaat uit naar Yoshi of Laser Extreme.
- RAM Mount voor de telefoon. Hoe hebben jullie die bevestigd? Makkelijkst lijkt me door het balhoofd.[afbeelding]
Ik zag trouwens van het weekend dat de stofringen van de voorvork een beetje poreus waren en er wat droogte scheurtjes in zaten.
Vallen deze eventueel nog makkelijk vervangen of moet dan alsnog de hele voorvork uit elkaar?
Anders wacht ik wel totdat de olie of de keerringen vervangen moeten worden.
Een maat van mij heeft een X Grip op zijn Z1000 en dat werkt perfect. Wel een beetje prijzig.
Heeft of weet echt niemand een demper voor een 2005 zx6r te liggen?
Zou graag van die standaard meuk af willen
Ik denk dat het verstandig is om de olie van de motor te verversen om op 0 te beginnen zeg maar, maar welke olie gooien jullie in de zx6r?
De voorpoten moeten ervoor uit elkaar.
En als je ze dan toch uit elkaar haalt.
Zet er gelijk een ander setje veren van bv Hyperpro in.
Ja dat dacht ik al
Had het nog niet nagekeken, maar hoopte dat het misschien wat praktischer zou zijn met een upside down voorvork.
Dan wacht ik wel totdat de olie of de keerringen ook aan de beurt zijn.
Dat van die Hyperpro veren is trouwens wel een goeie!
Zet er gelijk een ander setje veren van bv Hyperpro in.
Ik heb wat gevonden.
Iemand enig idee wat voor merk demper dit is? Volgens de verkoper komt ie van een 2005 zx6r af.[afbeelding]
Ik ben het er mee eens dat als de stofringen scheurtjes bevatten dat het dan hoog tijd wordt om de gehele vork onder handen te nemen; nieuwe keerringen en verse olie (desnoods dikkere).
Maar het nut van progressieve veren op een 2005 ZX-6R zie ik echt niet.
Volgens mij heeft deze een prima voorkant die niet duikt bij hard remmen.
Misschien een Mivv.
Ik kan het niet goed zien, het is geen Leovince want de ophangbeugel is anders. Of ze moeten die aangepast hebben.
Nope, volgens de vorige eigenaar van de motor waar deze onder hing is het een Leovince. Zie foto.
Wel een flinke piemel onder de kont. Maar eens kijken of ik die demper ergens kan laten inkorten.
[afbeelding]
Bijvoorbeeld Hyperpro past dan ook een grotere luchtkamers en dunnere olie toe die sneller door je vork heen 'spoelt' dus je demping veranderd ook iets.
En de vork zal soepeler werken.