Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

En de uitlaat tijdelijk iets stiller gemaakt met een inlaatcone aan de verkeerde kant die vastgehouden wordt door een goedkope en veel te kleine AliExpress killer. Alles uit voorraad. :P
PSX_20240401_215648.jpg
PSX_20240401_215838.jpg
 
De achteras beschermer / crash protector van mijn BMW past hier beter.
(De andere motor kon met dit item gemonteerd niet opgebokt worden)
PSX_20240401_215346.jpg
 
En onderweg naar huis merkte ik gelijk een te lage bandenspanning of te los balhoofd lager.
ik had namelijk nog geen proefrit gemaakt.
(En was mijn compressortje vergeten mee te nemen)
PSX_20240401_214837.jpg

Achter 2.0 bar voor 1.55 bar. 8)7
Dat was ook wat spannend de oprit van de snelweg op in de regen.
 
Op de grond onder het blok gezocht naar het oliefilter.
Of tussen de voorbochten.
Maar het filter is hier wel heel erg bij de hand. ;)
PSX_20240401_215514.jpg

Alleen met vullen en monteren kan het al snel een smeerboel worden. :?
 
Ja dat blijft altijd een vette bende met het olie filter op die plek:r-O-8)7
Glijbaan van aluminiumfolie maken?
(En uiteraard doeken neerleggen / vouwen)
De olie was nu zo helder dat ik het filter maar liet zitten.
En het kwam ook beter uit want ik had maar net genoeg in huis.
Deze gaat er over een maandje toch weer uit voor 300V.
(En ik mag niet eens rijden i.v.m. import)

Bij montage vul ik het filter natuurlijk ook meerdere malen totdat deze verzadigd is.
Dan pas er op draaien. O-)
 
Na een paar keer wat geprobeerd te hebben. Laat ik maar tegenwoordig voor wat het is. Gewoon een paar pufjes remmen reiniger en en daarna een sopje ertegenaan knallen. Verder vul ik mijn filter niet, erop draaien en bijvullen tot de max. Ff laten draaien en daarna bijvullen. Gaat ook alweer 70.000km goed😅
 
Na een paar keer wat geprobeerd te hebben. Laat ik maar tegenwoordig voor wat het is. Gewoon een paar pufjes remmen reiniger en en daarna een sopje ertegenaan knallen. Verder vul ik mijn filter niet, erop draaien en bijvullen tot de max. Ff laten draaien en daarna bijvullen. Gaat ook alweer 70.000km goed😅
Ik ververs als deze op het circuit zou komen elke vier tot zes evenementen.
Bij de BMW is dat vier wissels per jaar.
Even zonder oliedruk lopen is in principe minder natuurlijk.
Maar we zouden dan een dozijn motoren moeten testen met en zonder oliefilter vullen om het verschil te meten. :+

Anyway, twee keer een beetje "sop in het filter" moet er wel in kunnen. ;)
 
Standaard uitlaat binnen voor de keuring en 13 mei op Zandvoort.
PSX_20240408_200757.jpg

Al staat er op die Bodis E1. :?
Zou dat een E-keur zijn?
PSX_20240408_200621.jpg

Het lijkt perfect te passen, quick fit.
Maar de Bodis is 60 mm en de originele 50.8 mm.

Dus een verloop besteld, maar later begrepen dat er gewoon een pakking moet in de katalysator.
Dus e.a. maar ook geregeld en hopelijk snel binnen.

In ieder geval even gekeken of de nieuwe Akrapoviç cone die ik nog op de plank heb zou passen in de Bodis.
PSX_20240408_200533.jpg

PSX_20240408_200327.jpg

En die zit als gegoten. :9

Later even kijken wat het geluid nu doet. 8-)
Bodisje opgepoetst weer gemonteerd.
PSX_20240408_200442.jpg
 
Die Bodis is normaal wel redelijk luid zet maar.

Al kon ik met mijn 10 met Bos Superbike demper, met killer... Gewoon rijden op Assen.
 
Ik was ook bang voor een enorme puist herrie van mijn Bodis GP1, maar dat viel me echt 100% mee. Er kan geen dB killer in, de kat zit nog op de motor. En ook bij mij een type goedkeuring op de uitlaat.

Op CPZ heb ik de demper nog niet getest. Rij daar met een Akra en ben te lui om te switchen :) .
 
Die Bodis is normaal wel redelijk luid zet maar.

Al kon ik met mijn 10 met Bos Superbike demper, met killer... Gewoon rijden op Assen.
Ik heb zelf op Assen nog nooit gezeur gehad.
Op Zandvoort vorig jaar moest ik naar huis.
"Bos uit" en het hoge toerental is kritisch.
Direct een langere demper gemonteerd eind augustus bij Pajic Racing maar is die na vijf trackdays totalled en ik ben nog niet op CPZ geweest. :+
IMG20240318214418.jpg
 
Ik was ook bang voor een enorme puist herrie van mijn Bodis GP1, maar dat viel me echt 100% mee. Er kan geen dB killer in, de kat zit nog op de motor. En ook bij mij een type goedkeuring op de uitlaat.

Op CPZ heb ik de demper nog niet getest. Rij daar met een Akra en ben te lui om te switchen :) .
Ja, het is niet belachelijk hoog zoals een Dominator uitlaat en de katalysator zit er nu inderdaad ook nog voor.
Ik ben benieuwd wat de cone doet.
Hier past wel een killer in, maar maatje 60..62 mm is niet op voorraad.

En mijn TD Akrapoviç killer is zoek. :?
Zit niet meer bij mijn spullen uit Alcarras die ik zelf niet kon inpakken.
Anders zat die er ook wel in.
 
Spulletjes monteren is altijd leuk! *O*
Maar kopen gaat makkelijker. :+
Nog onderweg crash pads, handels, bobbins, uitlaat adapter en pakking, radiateur bescherm grille, rempotje 'zeeetbandje' en een sleutelcover.

Heb jij er een quickshifter op. :?
Leek me vrij standaard op een moderne motor.

OEM of anders een Healtech?
 
Maar kopen gaat makkelijker. :+
Nog onderweg crash pads, handels, bobbins, uitlaat adapter en pakking, radiateur bescherm grille, rempotje 'zeeetbandje' en een sleutelcover.

Heb jij er een quickshifter op. :?
Leek me vrij standaard op een moderne motor.

OEM of anders een Healtech?
Ik heb er een healtech op zitten.
Ik hoor wisselende verhalen over de healtech.
Ik heb er persoonlijk nog geen problemen mee.
Maar ik gebruik in de lage toeren ook gewoon de koppeling erbij.

Ik heb dus een nieuwe dynamo gemonteerd, spanningsregelaar is onderweg. :+
Braking 19mm rempomp
ARP remschakelset
Blok bescherming
Nieuwe ketting en tandwielen
Rempomp achter revisie komt er nog aan.
En ik vergeet nog wat dingen...

Kortom ook even groot onderhoud.
 
Healtech is een prima product hoor, monteren er 10 tallen van per jaar.
Gaat vaak mis met mensen die of niet kunnen rijden of denken dat ze de settings even in motogp moeten zetten omdat ze er geen verstand van hebben 🥳🥳
 
Healtech is een prima product hoor, monteren er 10 tallen van per jaar.
Gaat vaak mis met mensen die of niet kunnen rijden of denken dat ze de settings even in motogp moeten zetten omdat ze er geen verstand van hebben 🥳🥳
Ik had die tien jaar geleden op mijn ZX-10R ook. :Y
 
Ik heb er een healtech op zitten.
Ik hoor wisselende verhalen over de healtech.
Ik heb er persoonlijk nog geen problemen mee.
Maar ik gebruik in de lage toeren ook gewoon de koppeling erbij.
Ja, in lage toeren moet dat natuurlijk ook gewoon. ;) :t

Ik zag dat de laatste modellen voorbereid zijn voor een OEM quickshifter.
Stekkertje inpluggen en klaar.

Ik heb dus een nieuwe dynamo gemonteerd, spanningsregelaar is onderweg. :+
Oh.. hier ook een zwak punt. :?
Braking 19mm rempomp
ARP remschakelset
Blok bescherming
Nieuwe ketting en tandwielen
Rempomp achter revisie komt er nog aan.
En ik vergeet nog wat dingen...

Kortom ook even groot onderhoud.
Mooi spul. 8-)
Alleen circuit bike of ook voor de openbare weg?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht vanmiddag even snel de beide duosteunen te verwijderen.
Maar ik ben niet zo handig meer met kuipdelen.
En laat die tweede bout nou verstopt zitten. :?
PSX_20240410_175845.jpg

PSX_20240410_180433.jpg

Ik heb nog wel het zadel verwijderd en zag wat kunststof schroeven zitten maar die waren net zo lui als ondergetekende voor dit werkje. :+

Dus voor nu het sleutelwerk maar even bij een cover voor de contactsleutel gelaten. :P
PSX_20240410_175549.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel de servo eliminator gespot die nog even netjes en strak in de tie-wraps mag.
En voor de letterlijk loodzware accu heb ik nog een nieuwe Li-Ion liggen.
In februari als reserve gekocht voor de BMW om mee te nemen naar buitenlandse trackdays en het is exact hetzelfde model. *O*
PSX_20240410_221046.jpg
 
Even hier gaan snuffelen om te trainen met plastic. ;)
 
Ik dacht vanmiddag even snel de beide duosteunen te verwijderen.
Maar ik ben niet zo handig meer met kuipdelen.
En laat die tweede bout nou verstopt zitten. :?
Bekijk bijlage 1994397
Bekijk bijlage 1994398
Ik heb nog wel het zadel verwijderd en zag wat kunststof schroeven zitten maar die waren net zo lui als ondergetekende voor dit werkje. :+

Dus voor nu het sleutelwerk maar even bij een cover voor de contactsleutel gelaten. :PBekijk bijlage 1994399
Er stond vandaag een topic op MF, waarom start mijn motor zo slecht. Drie keer raden hoe dat kwam @Worldbeater...
Als je het niet weet, kijk even naar je sleutel.

Het demonteren van je achterkantje zal niet veel verschillen van mijn fiets. 4 of 6 boutjes lossen en klaar.
 
Er stond vandaag een topic op MF, waarom start mijn motor zo slecht. Drie keer raden hoe dat kwam @Worldbeater...
Als je het niet weet, kijk even naar je sleutel.
Haha..we gaan het merken. _O- ;)
Ik vond de sleutel er een beetje afgeleefd uit zien.
Scrolde altijd hoofdschuddend langs dit accessoire.
Misschien een goede tip om dus niet last minute van huis te vertrekken. :+

Vanmiddag wel een paar keer het contact er op om de klok in te stellen, het shiftlight feller te laten knipperen en het toerental hoger in de sweet spot te zetten.

Benzinemeter nog niet gevonden.
Maar heb ook de gewone manual nu gedownload.
Het demonteren van je achterkantje zal niet veel verschillen van mijn fiets. 4 of 6 boutjes lossen en klaar.
Ik heb toen mijn tien ook aardig verbouwd; carbon undertail, quickshifter, een hele lijst.
De motor moest toen ook aardig ontleed worden, al het kuipwerk er af, tank er af..
Toen kon het allemaal zonder manual, nu vind ik passingen/clipjes van kuipdelen en welke kant op trekken moeilijk. :? :)
Dat ging ik nu even niet redden voor etenstijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan