Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oh ja, die bandmaat klopt niet 55
Zitten tweedehands circuit banden onder?
Nee, 2004
Daar zit het hem in, de rest is nog wel aan te komen, maar
2003/ 2004 niet
Dat had ik zelf ook geprobeerd maar werkt nietik doe dat met een los snijblad van een breekmes , zo vlak mogelijk over het oppervlak gaan en daar waar ik er moeilijk aan kan breek ik het snijblad kleiner zodat ik er deftig bij kan.
ik dacht, laat ik gewoon eens in de service manual kijkenmaar zo uit mn hoofd zou het idd 1 van die "kastjes"moeten zijn.
Nee, dat olie lekken is volgens mij zeer uitzonderlijkIk las dat iemand trouwens 'opnieuw' pech had gehad met een 9R die olie lekte? Is dat een bekende kwaal?
Ik krijg een déjà vu gevoel(om het topic wat op te sieren een klein plaatje van de 9R van destijds)
Je houdt wel de spanning erinedit/:niet dus
ow, je had het al die tijd over de katalysatorhier dan eindelijk
Zit zo'n katalysator ook in een 2001 type? Die mag der nl dan wel uutow, je had het al die tijd over de katalysator
zeg dat dan gelijk
Zit zo'n katalysator ook in een 2001 type? Die mag der nl dan wel uut
Vier moertjes los en je weet hetZit zo'n katalysator ook in een 2001 type? Die mag der nl dan wel uut
Topic loopt weer lekker heren, ZX9R is nog lang niet uitgestorven !
Vier moertjes los en je weet het
Joop had op zijn Duitse 2000 ook een kat. Staan nog ergens foto's in deel 1 of 2 ofzo hoe hij dat ding eruit had gehaald.Mijn bijdrage hierin is niet geheel vrijwillig
Mijn volgende motor wordt een nieuwe bij de dealer vandaan.
Inmiddels de remmen uit elkaar en deels schoon. Vroeger kon ik door dagen mee bezig zijn maar tegenwoordig weet ik eindelijk hoe het moet.
[afbeelding]
Eén remzuiger heeft hier wel een spoor. Waarschijnlijk zat deze al jaren vast.
En aan de uitlaatpoort kan je zien dat de niet-standaard uitlaat er scheef op heeft gezeten. Waardoor er gassen lekte aan de onderkant. Met aanslag als gevolg.
[afbeelding]
En mijn oude kroonplaat komt nog van pas bij het vullen van de voorvork poten.
[afbeelding]
Nee, dat weet ik niet.@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?
Heb afgelopen weekend ook maar de remklauwen voor uit elkaar gehaald, remzuigers schoongemaakt, rubbertjes vervangen... ging allemaal best soepel, maar ben nog niet heel blij met het resultaat. De zuigers komen niet mooi uit en blijft sponzig aanvoelen.
@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?
Andere 9 rijders nog tips voor de 6 zuiger klauw, ondanks dat die niet zo’n goede reputatie hebben?
ow, je had het al die tijd over de katalysator
zeg dat dan gelijk
Stalen remleidingen en brembo race pads, race vloeistof er in.. ik weet het , klinkt overdreven maar hierdoor remt die van mij als een malle !! en ik heb een 99 er C model
Heb je je zuigers ook gepolijst trouwens ?? ik heb de klauwen compleet gereviseerd en de zuigers gepolijst.
Mocht je met normale remleidingen rijden en willen blijven rijden : systeem minimaal 24 uur onder druk zetten ( remhendel vast zetten zo strak je kan ) en daarna bijvullen.. hierdoor is alle "rek "uit de materialen en kun je maximaal druk zetten en houden.. maar ik zoua ls nog staal kopen voor die 100 euro
Stalen remleidingen zitten er al op! Heb de remzuigers met scotchbrite weer glad gemaakt. Zaten met name braampjes aan de randen, die zijn niet echt te herstellen wel? Zover gaan de zuigers ook niet naar binnen, dus zou een heel eind moeten komen.
Wat doet Race vloeistof anders dan normale remvloeistof?
Plekken wat die niet raakt hoef je idd niet schoon te maken, al doe ik het wel
Scotchbrite zou in principe genoeg kunnen zijn maar ik ga echt voor het polijsten, dus ik werk van grove korrel naar fijn.. blijft geen krasje over.
Remmen staan er sowieso wel om bekend dat ze niet super zijn maar ik heb er nu echt een super gevoel mee !!
Race vloeistof kan veel meer hitte verdragen waardoor die langer en harder door kan remmen.
Hoe zijn je remblokken ? enig idee wat er onder zit ? Het kan namelijk zijn dat ze oud zijn of verglaasd.
Heb afgelopen weekend ook maar de remklauwen voor uit elkaar gehaald, remzuigers schoongemaakt, rubbertjes vervangen... ging allemaal best soepel, maar ben nog niet heel blij met het resultaat. De zuigers komen niet mooi uit en blijft sponzig aanvoelen.
@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?
Andere 9 rijders nog tips voor de 6 zuiger klauw, ondanks dat die niet zo’n goede reputatie hebben?
80 euromaar ik zou als nog staal kopen voor die 100 euro
ik kom namelijk tot het eind van de veerweg zodra het achterwiel los komt
Niet recht afgesleten ?? Hoe zijn je schijven dan ?!
Heb je het systeem op druk gezet ??
Heb gisteravond nog even een rondje gereden en merk dat mijn remmen echt hard werken en dat ik hierdoor waarschijnlijk de voorvering wat anders af moet stellen.. ik kom namelijk tot het eind van de veerweg zodra het achterwiel los komt
Gebeurd niet vaak maar is toch een teken dat de vering iets harder moet
Ik haal ze ongeveer om het jaar uit mekaar.
De zuigers schoonmaken en de keerringen óf vervangen (is het beste) of schoonmaken en met siliconenvet er weer inzetten.
Wél eerst de groeven goed schoonmaken. Doe ik met een borsteltje in een dremel.
Het is even een klus maar anders komen ze héél vast te zitten en remt het nauwelijks meer.
Na het ontluchten duw ik de zuigers weer zo ver mogelijk naar binnen.
De lucht die er dan nog in de leidingen zit gaat er dan uit bij het reservoir......(hoop ik )
PS ik rij ook in de winter door.