Hoe bougiekappen te vervangen ?

V2

MF'er
20 feb 2005
150
0
Capelle aan den IJssel
Zouden jullie mij eens willen uitleggen hoe je de bougiekappen kan vervangen ?
Kan je dit gewoon lostrekken van je bougie kabel of iets dergelijks ?

Ik heb begrepen dat je bij slecht vonkende bougies dit ook kan vervangen.
Kan je deze kappen ook doormeten met een multimeter en zo ja, hoe ?

Bijlage: images.jpg
 
rubber naar achteren douwen en dan de kabel gewoon linksom losdraaien..
of de kap er af

er zit een pin in met schroefdraad in die bougiekappen


en ja je moet ze doormeten met een multimeter.


Ze moeten allemaal dezelfde weerstand hebben. wijkt er 1 af dan is die kapot en loopt je motor klote
 
Ok, dank je wel en hoe kan je het doormeten ?
Gewoon de ene draad op de massa/frame en de andere op de metalen deel van de kap zetten ?


Je douwt een pool van die multimeter op die pin waar je net die draad eraf gehaald hebt en die andere pool van die multimeter douw je aan de andere kant er in..



o ja zet die multimeter op kiloohm ..tis namelijk best een flinke weerstand d8 ik...


tis al weer een tijdje geleden ..d8 iets van 40 Kohm
 
Mijn dank is groot.

Kan ik binnenkort weer mijn olieën en koelvloeistof verversen tezamen met bougies, filters en kappen.

Scheelt me een grote beurt.


O ja 1 ding laat die bougiekabels ad bobines. Die zitten vaak met clipjes vast en die breken al als je er naar kijkt en die kun je niet los krijgen.
 
Ok, dank je wel.

Ik vroeg dit omdat ik weleens lichte knetterende geluiden hoor alsof de vonken overspringen.
Laatst bij het optrekken vanuit stilstaand hoorde ik een harde knetter, vandaar.

Denk dat 1 van je kabels stroomlekt (scheurtje in) en dr gaat hoogspanning doorheen.

Dit soort euvels komen vaak bij vochtig weer boven.

IIG niet met je tengels aan die kabels als die aan staat. Anders krijg je een nieuw kapsel. (ook ervaring mee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan