Ik heb geen idee van welke motor of model de voorvork komt. Daarom wat plaatjes.
Voor het idee onderaan ook een foto van vork in frame en het wiel dat er aan de voorzijde in komt.
De vraag:
weet iemand op welk model motor deze vork is gebruikt?
of
heeft iemand een goed idee voor montage van een klauw?
Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.
Het is voor een eigenbouwproject.
Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.
Zo een oplossing heb ik al eens vaker gezien en dat werkt. Ik zou dan wel de poten verwisselen zodat dat oog voor de zekerheid aan de achterkant komt te zitten. Dan heb je geen trek- maar duwkracht op dat punt.
Zo een oplossing heb ik al eens vaker gezien en dat werkt. Ik zou dan wel de poten verwisselen zodat dat oog voor de zekerheid aan de achterkant komt te zitten. Dan heb je geen trek- maar duwkracht op dat punt.
Ik heb geen idee van welke motor of model de voorvork komt. Daarom wat plaatjes.
Voor het idee onderaan ook een foto van vork in frame en het wiel dat er aan de voorzijde in komt.
De vraag:
weet iemand op welk model motor deze vork is gebruikt?
of
heeft iemand een goed idee voor montage van een klauw?
Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.
Het idee van het bracket lijkt me de kortste weg. Aangezien deze onderpoot maar 1 lug heeft is hij van een trommelrem. Hij heeft een behoorlijke binnenpoot dus zal van een fiets rond de tweehonderd kilo komen. Als je een bracket maakt met een trekstang naar deze lug zal hij echt niet afbreken.