Hoe glimrandjes afrijden ?

lekker belangrijk overigens dat anderen denken aan je schaamranden te zien hoe jij rijdt. als je maar lol hebt.

Je hebt helemaal gelijk... maar er is ook zoiets als jezelf gek laten maken door verhalen van anderen hiier... :)
 
je had toch een T-cat?

persoonlijk vindt ik het idd nog "erger" dat ik schaamranden heb dan maagdelijke kneepads

(ik denk dat een MF-correlatie telefoonummer wel een succes wordt :+ )

inderdaad, bij T-Cat zelfde verschijnsel maar in mindere mate opvallend.
 
Schaamrandjes = saftystrips.
Ik gooi mijn motor alleen maar plat op opritten/afritten van snelwegen zoals klaverbladen enzo. Op de gewone weg is het echt veel te gevaarlijk. Als je echt wilt kneedownen moet je gewoon een cicruitdag doen.
 
Als je echt wilt kneedownen moet je gewoon een circuitdag doen.

Het is helaas ook een kwestie van kunnnen.
En oefenen op het circuit kost veel geld.


JohnV... Up Yours... jij wilt gewoon ook een R6 :)
 
't zit allemaal tussen de oren. gewoon iemand volgen die net iets sneller een klaverblad pakt dan jij en dan komt ut vanzelf.
 
Hey Relfie,

Worden jou schaamrandjes uitgedrukt in mm, cm of decimeters? ;)

Mijn hele band is een grote schaamrand, behalve in het midden. Vierkante banden roels!!

En heb je al eens een cylinder aan de grond gereden? Dat doet geen enkele sportmotor je na!

Nee, wel eens laten vallen. Telt dat ook? Krijg trouwens wel mijn standaard aan de grond met vriendin achterop (ligt niet aan haar gewicht). Telt dat ook??? :P :P
 
Het is helaas ook een kwestie van kunnnen.
En oefenen op het circuit kost veel geld.


JohnV... Up Yours... jij wilt gewoon ook een R6 :)

Tja lol kost geld en lol heb je gegarandeerd op het circuit.
En wat kost nou 2x per jaar een circuitdag :?
Begin eerst eens met een cicuit-rijvaardigheids training van de KNMV of [url= NVVM.
Kan je in elk geval je eigen verzekeren voor die dag. (bij de NVVM €38,- met kuip)
Wat trouwens ook lekker is als je wel een vaker op het circuit rijd.
Zit nu thuis met 2 geneusde ribben en vingers na een klein afstapje op Lelystad afgelopen vrijdag. ;(
En ik ben dus maar wat blij met die verzekering. :}
Crawl
 
twee keer per jaar kost toch snel 150 euro per circuitdag om nog maar niet te spreken over benzinekosten, banden etc....
al met al kost het dus snel te veel en het is niet geheel ongevaarlijk als ik jouw verhaal zo lees. hoe ontstond de valpartij of wil je er niet over praten????
 
twee keer per jaar kost toch snel 150 euro per circuitdag om nog maar niet te spreken over benzinekosten, banden etc....
al met al kost het dus snel te veel en het is niet geheel ongevaarlijk als ik jouw verhaal zo lees. hoe ontstond de valpartij of wil je er niet over praten????
Ja hoor.
Maar eerlijk gezegt weet ik het niet zeker, nog al met mijn kop op het asfalt gestuiterd en ben een stukje kwijt(als ik het al gehad heb :? )
Ik denk dat ik bij het uitkomen van de sicane te vroeg op het gas gegaan ben.
Er lag daar een zwarte streep van van mijn acherband van een paar meter, zal dus wel een highsider geweest zijn.
 
Laatst bewerkt:
mietje?

Op woensdag 08 mei 2002 13:59 schreef Ralfie het volgende:Mijn hele band is een grote schaamrand, behalve in het midden. Vierkante banden roels!!Nee, wel eens laten vallen. Telt dat ook? Krijg trouwens wel mijn standaard aan de grond met vriendin achterop (ligt niet aan haar gewicht). Telt dat ook??? :P :P
 
laat je banden leeglopen, kom je dichter bij de grond :+

Just kiding... zoek eens een rotonde op ofzo en gewoon telkens harder/platter eroverheen rijden, tot je band gaat schuiven... (voorband is listig :P ..) dan ga je plat zat!!
 
Ja hoor.
Maar eerlijk gezegt weet ik het niet zeker, nog al met mijn kop op het asfalt gestuiterd en ben een stukje kwijt(als ik het al gehad heb :? )
Ik denk dat ik bij het uitkomen van de sicane te vroeg op het gas gegaan ben.
Er lag daar een zwarte streep van van mijn acherband van een paar meter, zal dus wel een highsider geweest zijn.

Hmm raar stukje daar ja. Zeer voorzichtig met het gas omgaan daar. Had de eerste keer dat ik op dat circuit kwam daar ook een rare uitstap van mijn achterkant. Met veel geluk en voeten aan de grond erger kunnen voorkomen.
 
Nu we het toch over glimrandjes enzo hebben:

Bridgestone BT-020

Voor: 2,2bar glimrand ca 2cm

Achter: 2,3bar glimrand ca 1,5cm

Nou is mijn vraag: hoe weet ik of de band te zacht is. Als een band vierkant is, zie je dat dan echt??? Wanneer noem je een band vierkant???
 
Nu we het toch over glimrandjes enzo hebben:

Bridgestone BT-020

Voor: 2,2bar glimrand ca 2cm

Achter: 2,3bar glimrand ca 1,5cm

Nou is mijn vraag: hoe weet ik of de band te zacht is. Als een band vierkant is, zie je dat dan echt??? Wanneer noem je een band vierkant???

Je spanning lijkt mij wat zacht.
Voor 2.5 bar
Achter 2.9 bar
lijkt mij beter maar kan zijn dat het voor jouw motor anders is.
En ja je kan goed zien dat een band "vierkant" is.
Als je van boven over je achterband kijkt zie je dat het loopvlak niet rond meer is maar plat.
 
Zo raar is die spanning niet.

Hou voor normaal rijden, zonder zwaar gewicht, achter 2,5 en voor 2.3 aan.
Ben altijd 2.9 en 2.5 gewend geweest. Maar iets lagere spanning lijkt toch iets meer grip te geven.
 
Het ligt aan je type banden, maar ik rij ook met 2.3 voor en 2.5 achter hoor. Zo raar is ut niet.

Dat 2.5 voor en 2.9 achter zijn de standaard dealer-waardes...
 
twee keer per jaar kost toch snel 150 euro per circuitdag om nog maar niet te spreken over benzinekosten, banden etc....
al met al kost het dus snel te veel en het is niet geheel ongevaarlijk als ik jouw verhaal zo lees.
Dat teveel kosten even relativeren...
Op het circuit haal je snelheden die op de openbare weg je je rijbewijs kunnen kosten. Je leert er veel van en je beleeft er een hoop lol van. Kzal niet zeggen dat ut goedkoop is, maar tis elke euro waard. Probeer ut eens. 1 dagje en praat daarna verder. Niet vooraf iets afbranden voordat je er aan hebt meegedaan. Trouwens de benzinekosten en banden :? Op de openbare weg verbruikt jouw brommer niks :? Slijten je banden niet :? Ennuh tis minder gevaarlijk dan op de openbare weg. Uitglijstroken en vooral .. GEEN KOEKBLIKKEN !!! :P

Uhm, tja 1 keer op het circuit geweest... kvind ut geweldig. :}
 
Helemaal eens met HELLdesker!!

Ga eens op het circuit rijden! Je leert er zo ontzettend veel. Ik rijd 1 tot 2 keer per jaar op Assen en vind het niet alleen geweldig, maar ik leer elke keer weer iets nieuws.
Laatste keer heb ik toevallig een beetje met andere bandenspanningen gereden: Op de openbare weg rijd ik met een relatieve lage bandenspanning (2.2 en 2.5). Ik doe dit omdat de banden dan warmer worder en meer grip geven.
Echter op het circuit was dit te zacht en werden de banden te heet waardoor mijn fiets achter ging glijden. Dus : meer lucht er in (2.4 en 2.8)en probleem opgelost!

Hetzelfde geldt voor het afstellen van je vering: kun je ook lekker op circuit uitproberen.

Al met al is een circuitdag altijd een leuke leerzame dag met een mega hoog adrenaline-gehalte.
Echt de moeite waard dus!

http://www.crtholland.nl/crt/crt.html (Circuit-Rijvaardigheids-Training)
 
Glimrandjes??????

Ik heb geen idee hoe je die er af krijgt. ;)

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2660/a9bcfa235edeb2df25875a6b442086c3 (Dscn1610.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan