Hoe heten deze connectors?

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.771
795
Amsterdam
Motor: Triumph Tiger 1050 2007

Vorige eigenaar had Ali-knippers aangesloten met schuifstekkers. Ik wil een setje originele knippers aansluiten, maar die hebben een andere verbinding.

Vragen:
  • Hoe heet deze verbinding?
  • Kan ik het vrouwtje makkelijk aansluiten op de draad, of kan ik beter de originele aansluiting op de knippers vervangen door een schuifstekker?
  • Waar in omgeving Amsterdam kan ik zulke verbindingen kopen? Radio Rotor is helaas gesloten'( Online bestellen kan altijd nog.
Vast bedankt :)

edit: de platte wil ik dus vervangen voor de ronde. De foto rechts is van hoe het door triumph bedacht is.

IMG_0566.jpegTiger1050 verbinding.jpg
 
Laatst bewerkt:
De benamingen verschillen voor de platte stekkers, dat zijn: platte schuifstekker, faston of platte autoschuifstekker man/vrouw male/female, voor de ronde geld hetzelfde, bullet schuif connectors en ook ronde autoschuifstekker man/vrouw male/female
waarbij ik heb gemerkt dat de ronde uitvoeringen meer door Japanse bedrijven worden gebruikt
De 3 verschillende kleuren hebben betrekking op de draad diameter [mm²]
rood: 0.5 - 1.5 mm²
blauw: 1.5 - 3 mm² [= 2 x 1.5]
geel: 4 - 6 mm²
daarnaast zijn er ook mini amp connectoren rood en geel die zijn uiteraard voor de draad diameters van 0.14 - 0.35 mm²
 
Kijk eens op het gemak rond op de site van Rick Donkers.

Zelf ben ik fan van bullet stekkers, met omhulsels. Juiste krimptang erbij.

Die platte amp dingen zijn het niet. Gaan los, te weinig isolatie, te harde isolatie, etc.
 
Deze gasten hebben en weten alles van elektronica. Zitten in Haarlem

 
Deze gasten hebben en weten alles van elektronica. Zitten in Haarlem

Dank je
 
Kijk eens op het gemak rond op de site van Rick Donkers.

Zelf ben ik fan van bullet stekkers, met omhulsels. Juiste krimptang erbij.

Die platte amp dingen zijn het niet. Gaan los, te weinig isolatie, te harde isolatie, etc.
Daar heb ik al gekeken, daar kom je al snel terecht als je zoiets zoekt. Alleen weet ik niet welke maat ik nodig heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan