Hoe je moto in showroomstaat krijgen + vliegjes verwijderen

303

Die hard MF'er
27 apr 2006
752
0
Hallo, :W


graag had ik wat tips gekregen ivm met de motor te reinigen.Er zullen wel topics hierover zijn,maarja er zijn er zovelen ook...

vraag 1:

vliegjes.Na op een zonnige dag enkele honderden kilometers gereden te hebben (vooral op naked bikes is dit)
plakt heel mijn moto vol vliegjes en insecten (victims of war :-) ze zijn met een gewoon sopje met water en wasproduct moeilijk te verwijderen.
Je verwijderd het meeste wel,maar er blijft een soort "lijm" precies nog achter en restanten.Hoe krijg je die snel en goedkoop weg?heb eens 2 bussen
gehad speciaal om die opgedroogde insecten weg te krijgen,maar die hielpen niet echt goed en kosten bovendien nog veel geld.
Iemand enige tip hoe ik zelf een kuisproduct kan maken op basis van iets?er moet toch zelf iets te maken zijn om die vervelende vliegjes en insecten eraf te krijgen?


vraag 2:Iemand tips om je motor weer in showroomstaat te krijgen?In motorzaken staan soms motors van bijvoorbeeld 10 jaar oud te koop met 90.000km en meer op de teller en die zien er net uit als een nieuwe!De motor blinkt werkelijk als een nieuwe.Van de eerste tot de laatse moto is als nieuw in de 2e hands hoek.Hebben die een speciaal product ofzo?Zelf zullen ze het wel niet vertellen denk ik...
Met de hogedruk krijg je er wel veel af,maar dit is niet zo gezond immers.Ik kuis mijn moto met autoshampoo of zelfs met gewoon wasmiddel met warm water maar zo proper krijg ik ze zelf nooit.Ik schrob me gek |( enkel met wd40 krijg ik er wel redelijk veel af,maar niet alles.
Iemand enig idee voor een goed wasproduct?

Alvast bedankt })
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt poetsen overgewaardeerd :Y
Showroomstaat:

wl750-1951.jpg












En na 20 jaar bijna dagelijks gebruik:

wlj51.jpg


En hij rijd nog net zo lekker })
 
Daar denk ik zelf al aan, omdat mijn wiel/velg achter vol met kettingsmeer zit :( Ja ik weet inmiddels dat overdaad schaadt :)

Als ik de hogedruk op geringe afstand over het achterwiel haal en raak daarbij niet de ketting, of andere kwetsbare onderdelen, dan is er niets aan de hand toch. Zou er niet de cockpit mee afspuiten.


ander smeermiddel gebruiken heb je geen last van smerige achtervelg.
ik gebruik Profi Drylube zit in een spuitbus.
heb een Groene ketting en maak de ketting schoon met wasbenzine wat uitstekend werkt .en de achtervelg blijft netjes schoon en geen vieze smeervlekken meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan