Als je dit koopt, hoe kun je dit dan goed dicht krijgen.

Toppie1

MF'er
26 sep 2023
36
20
Beste bikers,
Als je een tweedehands uitlaat koopt zoals op de foto. Daarop zie je de aansluitpunten voor je spruitstukken, maar die zijn aardig vastverroest en niet meer gangbaar te krijgen. Hoe kun je dit dan goed dicht krijgen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Gaarne tips hoe dit aan te pakken. Met vloeibare pakking of?
Alle info is welkom.

vr/Gr,
ps. ik zit nog niet zolang op dit forum, maar vind de reacties erg leuk en prettig. Ik kan zelf nog niet veel tips of aanbevelingen geven, maar doe mijn best.
Virago XV750 1994 uitlaat.jpg
 
Wilde net zeggen, en goedkoper dan een blikje gungum. Dat laatste heb ik ook eens gebruikt om een uitlaatvervanging te rekken maar het blijft een beetje beun als je ook gewoon een grafietpakking kan kopen :)
 
Voordat ik toch onzeker word nu, pindakaas begrijp ik de grap. Maar als ik deze pasta gebruik nog wel een klem eroverheen toch? Ik heb net die pakkingbus losgekrapt van de pijp en dacht inderdaad aan asbest vanwege de hittebestendigheid. Het lood erin was wel te zien aan de eigenschap (zacht) en met mesje weg te snijden. Er zat ook nog draad doorheen. Die pasta is alleen niet zo dik als zo'n pakkingbus en je moet dan die klem aandraaien waardoor die toch wel wat dikte moet wegwerken tja, Als dat dan maar weer goed gaat.
Misschien gelijk nog een vraagje. Als je aan die verbindingen wat wil opknappen (doorgeroest) Kun je dan het beste hardsolderen met zilversoldeer? Elektrisch lassen zal niet gaan vanwege de dikte en mig lasapparaat heeft ook niet iedereen. Ik zag bij een bouwmarkt een hardsoldeer setje staan voor €100,-- Iemand ervaring mee?
Hardsolderen van gecorrodeerd metaal kan je zo goed als vergeten, voor dat geld kan je het beter laten lassen door een plaatselijke smid, die kan indien nodig er ook een stukje metaal in of op lassen.
Aan de andere kant als de uitlaat te slecht is zou ik eens op een motorsloperei voor een andere kijken, spaart misschien een hoop ellende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan