Onlangs heb ik een motor in België gekocht, een Yamaha YZF-R6 uit 2002 om precies te zijn. Stadaard / origineel heeft deze motor een vermogen van 88 kW, zowel in Nederland als in België. Omdat in België de belasting en verzekering afhankelijk is van het vermogen van de motor heeft de vorige eigenaar het vermogen van de motor verlaagd naar 72 kW (heeft waarschijnlijk een Yamaha dealer gedaan). Nu wil ik het vermogen van de motor terug brengen naar het originele vermogen van 88 kW.
- Hoe wordt over het algemeen het vermogen van een motor verlaagd in België (toerenbrenzer o.i.d.?)?
- Wat gaat het me ongeveer kosten om het originele vermogen van de motor terug te krijgen (bij een motorgarage)?
- Moet de motor daarna weer voorzichtig ingereden worden?
B.v.d. Kristian.
- Hoe wordt over het algemeen het vermogen van een motor verlaagd in België (toerenbrenzer o.i.d.?)?
- Wat gaat het me ongeveer kosten om het originele vermogen van de motor terug te krijgen (bij een motorgarage)?
- Moet de motor daarna weer voorzichtig ingereden worden?
B.v.d. Kristian.