Heb jij daar geen toverspreuk voor???Heel lang en hard poetsen?
Verchroomd???Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.
Is dat spul ouderwets verchroomd? Vaak zit daar een koper(kleurig) laagje onder dat je bij erge slijtage te zien krijgt. Ga je daarop bezig met een polijstmiddel (spul vroeger op de markt verkrijgbaar in blauwe tube onder 2 merken waarvan ik me er een meen te herinneren: Pol) dan zul je steeds méér van dat koper te zien krijgen, totdat je ook die laag eraf hebt gehaald en dan maar afwachten wat daaronder zit.
Ja, hittebestendige lakken bestaan en daar was pas nog een draad over; het schijnt dat er van de vele merken/typen maar 1 of 2 echt betrouwbaar zijn en die werden genoemd.
Het "hittebestendige" spul dat mijn zoons en ik op de uitlaten van een paar brommers ooit spoten hield het maar weinig maanden uit.
Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.
dan moet je toch wel verekte lang poetsen
Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.
dan moet je toch wel verekte lang poetsen
Nee hoor, gewoon wat dagen achter elkaar een beetje nat maken, meestal gebruikte ik een blikken hand-pompje zoals voor insectengif. Niet te gek, juist een beginnetje van druipend en niet in/op remmen nevelen. Verder flink veel rijden.
Op die manier duvelt alles er geleidelijk af wat niet muurvast zit en ook het blok en de versnellingsbak en zo van mijn brommertjes Zündapp en daarvóór de Cavallino werden keurig blank. Wel oppassen dat je ketting vet moet blijven.
Poetsen? Mij mooi niet gezien; laat dat SPUL maar voor me werken.
Maar diesel stinkt wel tamelijk, moeilijk vol te houden als je binnenshuis parkeert.
Rij ook met een titanium-uitlaat, gewoon af en toe poetsen
met autosol metal polish werkt prima.
who caresweet trouwens niet of dat op rvs werkt?