hoe oud is de scooterende medemens ;-)

O ja, in zuid europese landen rijden zeker jonge leeftijden met dit vervoermiddel, daar is de scooter juist voor jongere ! Hier in Nederland heeft de scooter nog steeds een bromfiets immago, maar ja men heeft het in Nederland nog niet ontdekt !
 
Ik ben bijna 50. Heb begin jaren 90 een suzuki GS500E en kawasaki 454 LTD gereden.
Sinds vorig jaar een witte Suzuki Burgman 200 executive model 2012.
Heerlijke scooter al zou hij achteraf toch wat ruimer mogen zijn met mijn 1,84m
 
Ben 26, sinds ik mijn motorrijbewijs (22) altijd zowel motor als motorscooter gereden.

Edit: valt me net op dat ik op moment van posten al 27 was (net een dag weliswaar) :P

Dit topic is ineens weer tot leven gekomen. Ik hoor nog altijd tot de jongere garde. Maar kanonnen, binnenkort wordt de club van 50 heel groot in dit deel van het forum ;)
 
30, maar ik heb hem al van toen ik 27 was.
Verstandigste aankoop ooit.
Koop voor het geld dat ik betaalde maar eens een auto, en rijden is ook bijna gratis. (Geen wegentaks, geen verkeersbelasting...) Enkel €180 verzekering per jaar, af en toe een nieuw filtertje (onderhoud kost maar een fractie van onderhoud van de auto), en elke week een tankje benzine erin (verbruik is ook al minder dan een auto, met 3,7liter/100km). Verder blijf je op een motorscooter (de mijne toch) vrij droog, en 't gaat nog sneller dan de auto.

Snel + goedkoop + praktisch = ideaal. In de winter bij glad weer, of om de kinderen eens naar school te brengen, zou een 2e auto wel handiger en veiliger zijn natuurlijk, maar de 10 gladde dagen die we hebben per jaar wegen voor mij niet op tegen de meerkost van een tweede auto. 10 dagen extra kinderopvang betalen omdat ik moet carpoolen/fietsen en dus vroeg vertrek en laat terug breng, daar krijg ik zelfs het oudste autootje niet voor verzekerd.
 
Zo is het maar net hier komt een 2e auto er ook niet in. Ik moet zeggen ik breng mijn zoon wel eens met de MS naar school 900 mtr verderop en dan doe ik net alsof het een snor is rijd gewoon met 30 achter de moeders aan.

Wel een keer gelachen, had er een commentaar dat dat niet mocht ik zeg die van jou mag wel 60 rijden dan?

Maar het blijft gewoon strontgoedkoop rijden
 
Ik doe ook vaak een snor/brom scooter na, en houd me dan keurig aan de regels.
De brommers/snor scooters doen vaak geen van beide (zijn opgevoerd en houden zich niet aan de regels) 1-0
 
23 jaar. Studeer nog, voor nu de meest praktische oplossing. Als ik klaar ben met studeren komt er sowieso een schakelmotor bij.
 
Laatst bewerkt:
37 jaar en sinds begin dit jaar een motorscooter, had ik eerder moeten doen ;-)

@mod/TS; kan je er een poll van maken? Dan krijgen we ook echt overzicht van de leeftijden.
 
Hiero, 51 jaar en 5 jaar een motorscooter: 1 jr een Majesty 250 maar dat was niets (gezien mijn lengte) en nu 4 jaren een burgman 650 exe. Dit uiteraard na een verleden van diverse (schakel/gewone) motoren.
 
Motor gereden vanaf mijn 19de levensjaar, ben inmiddels 47. Sinds dit jaar een motorscooter wegens blessure. Ach, het rijdt best goed, ik ben een tevreden mens.

grtn,
Dido
 
Zal ik het gemiddelde naar beneden halen dan :P
Net 24 geworden en rij op een Honda Dylan 150. Anderhalve maand geleden gekocht om na de verhuizing woonwerk verkeer mee te doen en het bevalt erg goed.
Heb daarnaast ook nog wel een circuit (CBR600F) en straatmotor (CBR900RR). Die gebruik ik dus voor het recreatieve rijden. De scooter is echt voor woonwerk.
 
Bijna 45 en 2 jaar scooterend met een SYM Joymax/GTS 125i.
Ben ooit van plan om m'n motorrijbewijs te halen maar ik blijf het maar uitstellen wegens gebrek aan tijd. Maar het neemt niet weg dat ik geniet van de ritjes die ik maak, zelfs op een 125cc'tje.
 
53 jaar en sinds 32 jaar motor rijdend waarvan de laatste 2 jaar scoot en dat bevalt prima !!
En ja SdK, foute boel zonder rijbewijs rijden want wie betaald de schade die jij veroorzaakt ook al is het niet jou schuld ??
 
Laatst bewerkt:
49 rij 31 jaar motor en sind 4 jaar een scootert volgend project Helix en bmw bobber r65
 
Terug
Bovenaan Onderaan