vandaag mijn klepspeling gecontroleerd van mijn xj900, tot mijn verbazing nog helemaal in orde na 40000 km. Is dit normaal of komt het vaak voor dat ze zo weinig verlopen
vandaag mijn klepspeling gecontroleerd van mijn xj900, tot mijn verbazing nog helemaal in orde na 40000 km. Is dit normaal of komt het vaak voor dat ze zo weinig verlopen
Bij nieuwe barrels moet het vaak na een paar duizend kilometers door het inslaan (lees zetten) van de klepzittingen in de kop. vervolgens pas bij 40k.
Dit is wat ik vaak hoor van monteurs.
Yamaha heeft niet zo'n groot kleppen verloop, ligt ook een beetje aan de rijstijl.
Suzuki/honda daarintegen is vaak wel een klepverloop merkbaar/meetbaar.
Yamaha heeft niet zo'n groot kleppen verloop, ligt ook een beetje aan de rijstijl.
Suzuki/honda daarintegen is vaak wel een klepverloop merkbaar/meetbaar.
In het boekje van mijn XJR staat dat elke 24000 km de klepspeling moet worden gekontroleerd. Bij 24000 kwam het mij slecht uit en dus heb ik het de eerste keer bij ca 30.000 gedaan. Vijf van de twaalf kleppen moesten minimaal worden bijgesteld. Ik had mijn dealer even gevraagd een overzichtje te maken met daarop de klepspeling per klep. Altijd makkelijk als je wat gegevens hebt. De volgende keer kon het wel na 24.000 kilometer, want het was toch winter. Maar het bleek dat er NIETS behoefde te worden bijgesteld.
Brikje, volgens mij om de 6.000 (of 12.000 ). Is met luchtgekoelde 2 cilinder toch klusje van niks, dus doe het meestal als ik toch aan het sleutelen ben.
Overigens alleen de uitlaatklep die doorgaans iets ruimer gaat staan...