Hoe verkoop ik een motor? (in Belgie)

Hingking

MF'er
19 mrt 2003
43
0
Leuven
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe motor te kopen en wil mijn huidige dus verkopen> Nu heb ik een geinteresseerde koper, maar ik heb nog nooit een auto of motor particulier verkocht.

Daarom volgende vraag (en dan liefst specifiek voor de belgische situatie); welke formaliteiten moet ik allemaal regelen om mijn motor te verkopen?

Alvast bedankt voor de hulp!!
 
Zie dat je niet geript wordt ivm het geld (dus bij voorkeur cash) dan haal je jeje nummerplaat er af en geeft hem het gelijkvormigheidsattest (papier van de constructeur) en je roze inschrijvingskaart mee, daarmee kan hij een nieuwe plaat aanvragen of de motor op zijn naam zetten.

Jij krijgt hiervoor een document van de dealer.
 
En natuurlijk niet verkopen aan handelaartjes uit het buitanland die zogenaamd in opdracht van clienten de motor moeten kopen. Ze willen nog wel eens hele rare methodes gebruiken: cheque op naam met hoger bod, en dan verschil bij het ophalen aan de ophaler moeten betalen voor de zogenaamde verscheping van de motor.


Even ontopic: zekerheid hebben over identiteit koper, dus dubbele legitimatie ivm vervalsingen. Dan proefrit en daarna betalen en overschrijven?
 
Eerst betalen (als borg), dan proefrit en dan maar pas beslissen...
Als ie er dan mee aan de haal gaat heeft ie hem toch al betaald ;)
 
Zie dat je niet geript wordt ivm het geld (dus bij voorkeur cash) dan haal je jeje nummerplaat er af en geeft hem het gelijkvormigheidsattest (papier van de constructeur) en je roze inschrijvingskaart mee, daarmee kan hij een nieuwe plaat aanvragen of de motor op zijn naam zetten.

Jij krijgt hiervoor een document van de dealer.
Maak dan ook ff voor de zekerheid een papiertje met datum en tijdstip van verkoop cq overdracht en teken die ook allebei.
Dit ivm evt. overtredingen je kenteken is er dan welliswaar van af maar toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan