hoelang met een achterband?

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
Ik rij dus die Vespa GTS 250ie met 'Sava' banden , nooit van gehoord :?
Nu dus wel, na 3600 km helemaal glad... :(

Is dit normaal ?? B|
 
Laatst bewerkt:
dan heb je toch goed "gegast". Ik heb met de Sava's 2800 km op een GTS 250 en aan die zie je nog niet dat ze gereden hebben.......
 
Ik heb de sava bandjes bij 7000 km laten vervangen op mijn GTS. De achterband was er eigenlijk allang aan toe maar de voorband was nog erg goed.
 
Op mijn Sym staan ook standaard Sava-banden. Na 3200 km nog geen grammetje sleet aan te zien.
 
Op mijn SC250 SAVA nu 6000 km en zien er beslist nog goed uit maar gebruik hem voor woon werk op de snelweg continu strak asvalt
 
tja, lees dus net dat pombal er ook amper 5000 km mee gedaan heeft........lekker weer....:(
 
mijn achterband voor de burgman 650 gaat ongeveer 16000km mee.
en als ik tot het laatste van de band zou gaan wel 18000km.
 
heeft niets met geld te maken, het gaat over hoe snel je band slijt....... goed lezen !!

Blijkbaar ben je er zelf iets teveel mee bezig.

Maar als je je toch niet druk maakt over geld, dan mag je mijn achterbandje wel betalen :)
 
Het is met alles zo.
met de moto is het compromis te vinden tussen longeviteit en baanvasteit.
Ik had bij mijne honda deauville ,michelin macadam 90 en was bang om een bocht te nemen als het geregend had! :N
Altijd het gevoel dat ze ging uitbreken.
dus weg met de banden en michelin pilot road laten plaatsen .
na een paren kilometers kon ik de moto schuin in de bochten leggen tot dat de voetseunen de grond raakde.
De banden van een scooter zijn kleiner en draaien dus sneller, een groter sluitage is dus normal . ik denk dat als je 10.000km met een scooteband afgelegd heb,is het bewijs dat je met zorg enzuinigheid met je scooter omgaat.
*D
le sage
8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dus die Vespa GTS 250ie met 'Sava' banden , nooit van gehoord :?
Nu dus wel, na 3600 km helemaal glad... :(

Is dit normaal ?? B|
Nee, dat is niet normaal.
Heb jij de bandenspanning wel goed gecontroleerd? En dan niet met de meter van het tankstation..... (vaak zeer onnauwkeurig).
Is de vering/demping wel in orde? Overmatige slijtage kan hierdoor ontstaan, omdat het vering het wiel niet goed aan de grond houdt, en dat gaat dus slippen......
 
Bandenspanningsmeter kopen en dan hoef je niet altijd richting pompstation om het te meten.

Zoals bij het verbruik hangt de slijtage van je banden natuurlijk af van welk type je om je velg hebt liggen maar vooral wat je met je rechterpols aanvangt.
 
Bandendruk meters gebruiken moet ook al 0.50€ kosten in veel pompstations. Als het dan nog niet juist is vind ik dat wel een schande. En dikwijls op de rechte vantielen kan je hem dan nog niet gebruiken.
@Wimper welke Bandenspanningsmeter heb je, wat kost het, welk merk?
 
Met een lage bandenspanning verhoog je natuurlyk om veel sneller een "vierkante "band te krygen. Misschien is het makkelyk om zo'n compressortje te kopen als je een aansluiting voor o.a. gsm op je scooter hebt zitten die je er op kan aansluiten. Bandenspanningsmeter er by en klaar ben je. By die compressors by de tankstations moet je meestal de pomp tegen het ventiel duwen en als je niet goed oplet dat je het ventiel tegen houdt dan kan die wel erg scheef geduwd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan