Hoevaak tot het rood??

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
Ik ben benieuwd hoevaak jullie nu de motor helemaal doortrekken. Trekken jullie de motor elke rit tot het rode vlak aantoe (en doen jullie dit de gehele rit door, bij bijv optrekken bij het stoplicht ect), of rijden jullie gewoon vrij normaal.
Ik heb zelf het idee dat de gemiddelde MF bezoeker stevig doorrijd.
 
het hangt er vanaf, een dag serieus doorrijden in de eifel: regelmatig tot het rood maar meestal overschakelen bij 10.000

woon-werkverkeer: tussen 4 en 8 duizend

weekend: van alles wat maar lang niet altijd tot het rood
 
Ik ben benieuwd hoevaak jullie nu de motor helemaal doortrekken. Trekken jullie de motor elke rit tot het rode vlak aantoe (en doen jullie dit de gehele rit door, bij bijv optrekken bij het stoplicht ect), of rijden jullie gewoon vrij normaal.
Ik heb zelf het idee dat de gemiddelde MF bezoeker stevig doorrijd.

Doe het meestal vrij rustig aan. Schakel normaal gesproken rond de 9000 a 10000 rpm op. Als het wat vlotter moet bij ca 12000 rpm. Tot 14000 rpm (rode gebied) eigenlijk maar af en toe. *D
 
licht er aan meestal schakel ik bij 9000 rpm
maar als ik lekker aan het jagen ben 12-13000 rpm (13500 is de begrenzer)
 
op de snelweg zit ik altijd tegen het rood.. maar dat zegt ook weinig bij n rs.. in de stad rond de 8000-9000
 
als ik echt aan het ragge ben, da's 9 van de 10 keer, gaat ik altijd voluit, maar niet helemaal naar het rode want daar loopt de powerband al uit, dus ff voorbij de piek van de powerband overschakelen.........en dan weer open..,bah het blijft lekkerrrrrrrr
 
ik zit meer in racemode op de motor dan "normaal" als ik er een keer mee naar school ga ofzo rijdt ik normaal, maar als ik gewoon aan het toeren ben dan denk ik toch wel dat ik 60% van de tijd stevig doortrek, heb helaas geen toerenteller maar ik vrees dat ik vrij laat ben met schakelen dan :)
 
Elke rit wel tot een beetje voor het rood, maar dat moet wel wil je vooruit gaan met mijn motor. Vooral bij inhaalacties, bij het vertrek aan een rood licht meestal ook in 2de en 3de tot aan het rood.
 
het hangt ook sterk van het type motor af...

met mijn blackbird was het een zeldzaamheid :)

een motor met een gevuld middengebied en met een liniaire vermogensopbouw nodigt minder uit tot het doortrekken tot het rood
 
Laatst bewerkt:
Vind het altijd wel lekker om flink door te raggen, maar gebeurt me helaas dan wel eens dat ie dan in de begrenzer vliegt...
 
Zo af en toe...meestal rijd ik tussen de 4000 en 6000rpm. Bij inhaal acties tot 9000 (10500 is rood) want bij 8500 is het maximale vermogen/koppel bereikt.
 
Bij kalm rijden schakel ik bij 5-6000 toeren.
Bij vlotter rijden rond de 8-9000 toeren.
In vlieg-modus bij 12000 toeren, dan zit ik aan zijn topvermogen en als ik dan opschakel beland ik midden in de powerband :]
Redline is 14000 toeren, daar kom ik zelden (eigenlijk bijna nooit). Eens de motor warm is breng ik de meeste tijd door bij 6500-8000 toeren, dan klinkt hij het zuiverst en het voelt hij het meest in balans aan.
 
Na goed warmgereden te zijn bij het uitaccellereren van bochten vaak tot het rood (10.500 rpm).

NOOIT in het rood btw.
 
schakel altijd vroeg, bij inhalen wil ik wel es doorhalen..en snelweg.. en zo es wat binnen door wegen ff lekker door trekken.. bij 10.500 stop ik dan meestal wel..gaat tot 11500..
 
Mijn motor trekt genoeg bij lage toeren (120 nm bij 3000 :9 ), dus het rood hoef ik niet aan te tippen. Gebeurt alleen als ik een (bij de meesten bekende) bepaalde Fazer1000 eruit probeer te rijden :P
 
nauwelijks.

Wel vaak bij inhaalakties buiten de kom, als de koekblikken weer met 60 km/u rondkabbelen, even terug naar 2 en erlangs met 12.000 zodat ze niet meer weten hoe ze het hebben }) })

Op de leukere stukken van de B258 gewoon veel tussen 7000 en 11.000, al schakel ik daar meer op gevoel.
 
Tijdens woon-werk verkeer bijna nooit, meestal niet boven de 7.000

Als ik 's avonds of in het weekend ga 'spelen' ;) kom ik regelmatig tot het rood! (nooit erin en ik zou niet weten of ik een begrenzer heb en of die het doet)

Rood begint bij 14.000
en wat een geweldig geluid maakt dat zeg! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan