Hoevaak tot het rood??

bijna al mn vriendjes hebben een 1000. dus al we wat harder rijden dan trek ik hem vol door in alle versnelling. Vind ik ook de charme van een 600 veel schakelen en toeren maken
 
als hij goed warm is, dan gaat hij regelmatig TOT het rode gebied zo'n 12.000 toeren. af en toe een wheely proberen lekkere bochtjes rijden... oh sorry, ik dwaal af ;) . Ik ben dus wel voor lekker doorrijden.

doei,

Erik B.
 
Laatst bewerkt:
Voor het woon/werk verkeer kom ik volgens mij niet boven de 8000 toeren, omdat hij dan ook nooit warm genoeg zal zijn. Als ik echt ga rijden trek ik hem toch bijna altijd in z'n 1 de toerenbegrenzer in om de voorganger op snellere fiets bij te houden }) }) })
 
Normaal op de weg weleens. Meestal niet echt nodig. Op de Nordschleife regelmatig tegen het rood of in het rood....
 
In de stad (nijmegen) minder vaak..., omdat op iedere hoek van de straat zo'n kl*te flitspaal staat :( :( , maar op de snelweg of bbk mag ie van mij ook wel aardig gillen })
Bijv de weg naar rotterdam met al die stukken 70, zodra het bord eindje 70 komt (en dan rij je 80) ff terug naar zn twee en gillen!
Geweldig! })
 
Ik krijg hem nu alleen tot het rode gedeelte ( bij 13500 RPM ) als ik stilsta en ff een gruwlijk geluidje wil horen :P

maar ik rijd de motor altijd op topsnelheid en dan zit ie op 8500 rpm 6e versnelling in de 5e versnelling haal ik dezelfde topsnelheid bij 9200 rpm.

mijn maximum vermogen wordt geleverd bij 11500 rpm.


1 kleine opmerking mijn motor is van 75KW (100PK) tot en met 15 december teruggevoerd naar 25KW (34PK) :( dat is ook meteen de reden dat het geen nut heeft om mijn motor hoger in zijn toeren te rijden als 9000 want dan ga ik geen drol harder of trek ik geen drol sneller op :P
 
Ahum ikke reed net even over de snelweg en ging ff door tot het rood in zon beetje alle versnellingen vanaf zijn 3.
Nu schakelde ik door maar bleef ie in dezelfde versnelling hangen, met het gevolg dus dat ie tot dik 14000 toeren doorging (dat heb je eerst ff niet door) Het rood begint bij 13000.
Is dit schadelijk voor je motor of zit er een toerenbegrenzer op.
 
Ik tik eigelijk maar zelden het rode gedeelte aan. In 1 en 2 reageert de machine wel erg fel op het gas. Bij stoplichtsprint wel leuk, maar bij uitaccelereren van de bochten mij wat te heftig. En rood in 3 zit al dik boven de 200.
Misschien rijd ik toch wat te rustig als ik de andere verhalen zo eens lees. Toch eens wat meer gaan oefenen.
 
Ik krijg hem nu alleen tot het rode gedeelte ( bij 13500 RPM ) als ik stilsta en ff een gruwlijk geluidje wil horen :P

maar ik rijd de motor altijd op topsnelheid en dan zit ie op 8500 rpm 6e versnelling in de 5e versnelling haal ik dezelfde topsnelheid bij 9200 rpm.

mijn maximum vermogen wordt geleverd bij 11500 rpm.


1 kleine opmerking mijn motor is van 75KW (100PK) tot en met 15 december teruggevoerd naar 25KW (34PK) :( dat is ook meteen de reden dat het geen nut heeft om mijn motor hoger in zijn toeren te rijden als 9000 want dan ga ik geen drol harder of trek ik geen drol sneller op :P
In dit geval schuift volgens mij je rode gebied ook naar beneden. Omdat je geen vermogen meer hebt bij die toeren, dus geen gasdruk die de lagerkrachten vermindert die je krijgt door de traagheidskrachten (centripetaalkracht) van je ronddraaiende zuigers.
 
Ik kom nooit boven de 5 a 6000 touren bij woon- werkverkeer, en schakelen doe ik bij 4000, scheelt weer in de bandjes en kettingen he, alleen als ik er een boomvretertje uit moet accelereren trek ik hem wel es door...maar tot rood?..nope,
zou ook wel errrrug aso lijken trouwens...
 
Weinig. Levert niet veel op bij mij behalve nog meer herrie :) Als ik op een 4 cillinder zit doe ik trouwens wel vaker.
 
Meestal als ik aan het touren ben in groepsverband is het vrij rustig aan. Max rond de 8.000 en soms een uitschieter daarboven.

Als ik aan het vlammen ben gaat ie nogal eens tot aan het rood. Is wel eens in de begrenzer geschoten. Was net echt de bedoeling maarja soms vergeet je in alle drukte gewoon te schakelen.

Herinner me nog een maandagavond dat we met ze drieen terug uit zandvoort kwamen dat ie bijna niet uit het rood is geweest met al die stoplichties. (Waaren 2 Gixxers 600 en een zx6r)

MzzL Erik :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan