Mosselman
MF veteraan
bijna al mn vriendjes hebben een 1000. dus al we wat harder rijden dan trek ik hem vol door in alle versnelling. Vind ik ook de charme van een 600 veel schakelen en toeren maken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En rood in 3 zit al dik boven de 200.
In dit geval schuift volgens mij je rode gebied ook naar beneden. Omdat je geen vermogen meer hebt bij die toeren, dus geen gasdruk die de lagerkrachten vermindert die je krijgt door de traagheidskrachten (centripetaalkracht) van je ronddraaiende zuigers.Ik krijg hem nu alleen tot het rode gedeelte ( bij 13500 RPM ) als ik stilsta en ff een gruwlijk geluidje wil horen
maar ik rijd de motor altijd op topsnelheid en dan zit ie op 8500 rpm 6e versnelling in de 5e versnelling haal ik dezelfde topsnelheid bij 9200 rpm.
mijn maximum vermogen wordt geleverd bij 11500 rpm.
1 kleine opmerking mijn motor is van 75KW (100PK) tot en met 15 december teruggevoerd naar 25KW (34PK) dat is ook meteen de reden dat het geen nut heeft om mijn motor hoger in zijn toeren te rijden als 9000 want dan ga ik geen drol harder of trek ik geen drol sneller op