Even een opmerking vooraf mijn doel is niet om geld te besparen door zo lang mogelijk door te rijden met een versleten koppeling.
Sinds kort merk ik bij het door trekken in de lage versnellingen dat m'n toerteller in een keer van ca 7000 toeren naar 9000 doorspringt en daar een tijdje blijft hangen.
(Start bij 7000 is logisch aangezien daar ander acht kleppen mee gaan doen, vtec
Dus volgens mij zijn dat de eerste signalen dat de koppeling bijna op is.
Ik heb echter op de korte termijn planning staan om een paar dagen de bochten in luxemburg te gaan bewonderen. Schatting 1500-2000 km totaal.
Als ik niet speciaal voorzichtig wil gaan doen met mijn koppeling red ik dat dan of heb ik een grote kans dat ik met het betere stuurwerk in zo'n omgeving je koppeling er uitfikt juist omdat ie af en toe doorslipt.
Het betreft een VFR uit 2002 met 56000km op de teller en ja ik gebruik altijd goede motorfietsen motor olie.
Sinds kort merk ik bij het door trekken in de lage versnellingen dat m'n toerteller in een keer van ca 7000 toeren naar 9000 doorspringt en daar een tijdje blijft hangen.
(Start bij 7000 is logisch aangezien daar ander acht kleppen mee gaan doen, vtec
Dus volgens mij zijn dat de eerste signalen dat de koppeling bijna op is.
Ik heb echter op de korte termijn planning staan om een paar dagen de bochten in luxemburg te gaan bewonderen. Schatting 1500-2000 km totaal.
Als ik niet speciaal voorzichtig wil gaan doen met mijn koppeling red ik dat dan of heb ik een grote kans dat ik met het betere stuurwerk in zo'n omgeving je koppeling er uitfikt juist omdat ie af en toe doorslipt.
Het betreft een VFR uit 2002 met 56000km op de teller en ja ik gebruik altijd goede motorfietsen motor olie.