Weer even een update: Met de eerste testrit zonder de nieuwe sproeiers:
Trekt bijna niet, er zat geen "oomph" in de motor.
Originele sproeiermaat:
1 carb had hoofdsproeier 128, de andere 130.
Stationair beide 38
Sproeiers kwamen binnen, heb gulden middenweg genomen rekening houdend met ali "filters"
Nieuwe sproeiermaat:
Hoofdsproeier: 142.5
Stationair: 42
Het verschil is merkbaar. Gasrespons is zat goed. Heeft wel nog een beetje gepriel nodig.
Mengselschroef is nu 2.25 draaien uit aan beide kanten, motor start direct zonder gezanik
Stationair schroef (dus aan het gas) is lager gezet dus doet lagere toeren.
Sowieso moeten de carburateurs nog eens gesynchroniseerd worden, maar het is volgens mij toch, een succes
Misschien de naald ietsjes hoger zetten aan beide kanten met shims en dan zien we wel van daar.
Volgens een guide is het niet nodig om het gat groter te boren in de gasschuif dus doe ik het niet.
Af en toe hoor je nog een knalletje, dat moet ik even uitzoeken waarom het zo doet. hopla gevonden, mijn uitlaat zat niet goed vast
Hier een testje:
Zal de db killer nog wat dichtlassen met een ringetje zodat het geluid wat beschaafder klinkt. Ik moet hier niet heel de buurt wakker maken elke keer als ik voor een ritje ga.