Hoeveel olie in voorvork fireblade

wkt

MF'er
18 apr 2002
222
0
Amersfoort
Weet iemand hoeveel olie er in een poot van een voorvork moet van een fireblade uit 1994? Ben bezig de keeringen te vervangen en doe er dan natuurljk gelijk nieuwe olie in.
 
Ik heb zelf een Blade 900rr uit '95........ ÉN een werkplaatshandboek.


Nou, je moet het volgende doen:

Doe er olie in, terwijl je de damper rod piston op en neer beweegt. Als de olie erin zit, doe dan de fork tube tenminste 5X op en neer bewegen, en de damper rod piston tenminste nog eens 10X om de olie gelijk te verdelen in de gehele vork. Zorg dat de fork tube en de damper rod volledig ingedouwd zijn, en check dan het olie niveau, en doe er meer/minder olie in om de goede waarde te bereiken.
Het niveau meet je vanaf de bovenkant van je fork tube, terwijl hij volledig in is, en je veer MOET eruit zijn.

De niveau's verschillen per type.

Dus laat ff weten welke blade je hebt, want anders moet ik al die waardes intikken, weinig zin in.

Dus............
 
als eerste ontzettend bedankt :}

ik heb inderdaad geen mogelijkheid om aan de onderkant van de vork de ingaande demping in te stellen. Dus het zou een overjarige 1993 er kunnen zijn. Verschild dan de hoeveelheid olie?
 
als eerste ontzettend bedankt :}

ik heb inderdaad geen mogelijkheid om aan de onderkant van de vork de ingaande demping in te stellen. Dus het zou een overjarige 1993 er kunnen zijn. Verschild dan de hoeveelheid olie?


Nee, Er staat sowieso niet dat het wat uitmaakt of het nou wel of niet met in te stellen ingaande demping is.

En die 110mm geld voor de US 94+95 modellen en UK 92+93 modellen


En voor de olie die je nodig hebt:
US modellen moeten Pro Honda Suspension Fluid SS-8 hebben
UK modellen moeten SAE 10W fork oil hebben
 
US 93 en 94 modellen zijn de Europese 92 en 93 modellen. In de US kwam de Blade namelijk een jaar later uit (pas in 95 in de US het zgn. foxeye model met ingaande demping, in Europa al in 94...tenzij je dus een overjarige hebt!) In het geval van deze modeljaren is het idd 110mm of 509ml.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan