Darcy
Rookie
Hallo allemaal,
Leuk dat ik jullie gevonden heb, ik tikte in m'n zoekbalk in: '25kw rijbewijs omzetten' en kwam op een forum onderwerp terecht in de rubriek choppers.
Ik heb een soort van voorgeschiedenis maar ik heb in ieder geval al zo'n 90 lesuren gehad (!!! Jaja, erruugg lang) verdeeld over anderhalf jaar. Door een eigen ongeval met de auto in 1994 waar ik wat schade aan overgehouden heb, ben ik toch gaan lessen.
Ik ontmoette eind 2001 mijn huidige echtgenoot die alle rijbewijzen heeft en mij geleidelijk aan warm maakte voor de motor.
Vanwege evenwichtsstoornis durfde ik dat niet zomaar aan en heb vooraf een eigen verklaring ingevuld waarop ik toestemming kreeg om te gaan lessen.
Heel dapper dus meteen m'n theorie gehaald en begonnen met de lessen.
Het ging vanaf het eerste moment best lekker, ff wennen aan de zithouding etc. maar ik voelde al gauw de 'lol' van het rijden.
Helaas echter volgde er na ca 5 weken een rugblessure waardoor ik ff niet reed.
Toen ik die blessure te boven was kreeg mijn (toen bijna) echtgenoot een zeer ernstig auto ongeluk wat hem bijna het leven kostte.
Gedurende die tijd en de maanden van revalideren daarna heb ik dus ook niet gereden... m'n kop stond gewoon niet naar het verkeer en nieuwe dingen leren.
In ieder geval ca mei weer de lessen opgepakt en ik zou 17 september afrijden.
Zou ja... want helaas bleek op de ochtend van het examen toen m''n theorie certificaat uit de kast kwam dat deze 8 dagen verlopen was Wat een dombo zeg. Hoe kon dat nou ? Tja, al die tijd van gedachten geweest dat ik op 1 oktober m'n theorie had gehaald, ik piekerde me suf hoe dat nou niet waar geweest kon zijn. Er schoot me later te binnen dat ik vóór 1 oktober toen m'n theorie wilde hálen omdat het per 1 oktober ging veranderen. Zo kwam ik dus aan die datum, oh ik ben woest op mezelf geweest. Dag examengeld, dag kansen.
M'n instructeur ging 14 dagen op vakantie, ik een week, slechter weer, weer een rugblessure en opeens is het dan januari 2004 Klinkt dat dan erg hè, eind 2001 begonnen en nu heet het 2004.
Maar goed, 24 maart zou ik weer afrijden, best eng... krap voor die 1 april datum die geen grapje was, maar het examen zou gaan veranderen. Extra m'n best doen dus.
Afgereden, oefeningen goed, 8je wat minder maar toch... verder rijden maar.
Eindresultaat ? Gezakt ! plaats op de weg (wat volgens mij het super makkelijkste excuus is om iemand op te laten zakken maar dat is mijn mening)
Geen tijd meer vrij voor 1 april dus, het nieuwe examen gaan leren.
Ging best wel goed allemaal, langzame sla-lom en de uitwijk leken mij het moeilijkste. M'n examen zou op 3 juni zijn.
Nog ff een uurtje extra oefenen in de week van het examen en tot m'n verbazing een motor krijgen waar ik in geen maanden op gereden had, dus andere rem uitslagen dan ik nu wist te moeten doen, andere reactie van het sturen etc.
Tijdens m'n snelle sla-lom tijdens m'n examen vond 'almachtige' me te rechtop zitten, was m'n preciesiestop 5 cm te ver en ging m'n 8je helemaal fout dus; weer gezakt.
Aangezien ik m'n zakken vol had van het een en ander bij die rijschool ben ik ermee gekapt daar. Ik rijdt nu sinds enkele weken bij een ander en dat gaat hartsikke lekker alleen, m'n 8je en halve draai naar rechts willen er niet in.
Op zijn aanraden afgelopen les de 250 genomen en tot m'n stomme verbazing ging het 8je en de halve draai naar rechts nu wel goed.
Mijn man vindt het 'minderwaardig' om een 25kw rijbewijs te halen en hoopt dat ik alsnog op de 500 alles zal kunnen voor het examen eraan komt.
Ik heb zo m'n bedenkingen, stel dat ik 't op een 250 wel haal, dan kan ik voorlopig m'n lesgelden van € 68 per week voor 2 uur gebruiken om opzij te zetten en gedurende de 2 jaar dat ik op 25 kw zou moeten blijven misschien alsnog proberen af te rijden op een 500.
In ieder geval ben ik dus een volhoudster... na ruim 90 uren bereik ik nu wel het punt dat ik dan maar 25kw zou accepteren maar weet niet goed hoe ik m'n man moet 'overtuigen' dat ik dan geen mindere 'bikster' ben.
Sorry voor m'n lange introductie verhaal, maar dan weten jullie meteen wat en hoe en waarom zo lang(zaam)
Groetjes
Leuk dat ik jullie gevonden heb, ik tikte in m'n zoekbalk in: '25kw rijbewijs omzetten' en kwam op een forum onderwerp terecht in de rubriek choppers.
Ik heb een soort van voorgeschiedenis maar ik heb in ieder geval al zo'n 90 lesuren gehad (!!! Jaja, erruugg lang) verdeeld over anderhalf jaar. Door een eigen ongeval met de auto in 1994 waar ik wat schade aan overgehouden heb, ben ik toch gaan lessen.
Ik ontmoette eind 2001 mijn huidige echtgenoot die alle rijbewijzen heeft en mij geleidelijk aan warm maakte voor de motor.
Vanwege evenwichtsstoornis durfde ik dat niet zomaar aan en heb vooraf een eigen verklaring ingevuld waarop ik toestemming kreeg om te gaan lessen.
Heel dapper dus meteen m'n theorie gehaald en begonnen met de lessen.
Het ging vanaf het eerste moment best lekker, ff wennen aan de zithouding etc. maar ik voelde al gauw de 'lol' van het rijden.
Helaas echter volgde er na ca 5 weken een rugblessure waardoor ik ff niet reed.
Toen ik die blessure te boven was kreeg mijn (toen bijna) echtgenoot een zeer ernstig auto ongeluk wat hem bijna het leven kostte.
Gedurende die tijd en de maanden van revalideren daarna heb ik dus ook niet gereden... m'n kop stond gewoon niet naar het verkeer en nieuwe dingen leren.
In ieder geval ca mei weer de lessen opgepakt en ik zou 17 september afrijden.
Zou ja... want helaas bleek op de ochtend van het examen toen m''n theorie certificaat uit de kast kwam dat deze 8 dagen verlopen was Wat een dombo zeg. Hoe kon dat nou ? Tja, al die tijd van gedachten geweest dat ik op 1 oktober m'n theorie had gehaald, ik piekerde me suf hoe dat nou niet waar geweest kon zijn. Er schoot me later te binnen dat ik vóór 1 oktober toen m'n theorie wilde hálen omdat het per 1 oktober ging veranderen. Zo kwam ik dus aan die datum, oh ik ben woest op mezelf geweest. Dag examengeld, dag kansen.
M'n instructeur ging 14 dagen op vakantie, ik een week, slechter weer, weer een rugblessure en opeens is het dan januari 2004 Klinkt dat dan erg hè, eind 2001 begonnen en nu heet het 2004.
Maar goed, 24 maart zou ik weer afrijden, best eng... krap voor die 1 april datum die geen grapje was, maar het examen zou gaan veranderen. Extra m'n best doen dus.
Afgereden, oefeningen goed, 8je wat minder maar toch... verder rijden maar.
Eindresultaat ? Gezakt ! plaats op de weg (wat volgens mij het super makkelijkste excuus is om iemand op te laten zakken maar dat is mijn mening)
Geen tijd meer vrij voor 1 april dus, het nieuwe examen gaan leren.
Ging best wel goed allemaal, langzame sla-lom en de uitwijk leken mij het moeilijkste. M'n examen zou op 3 juni zijn.
Nog ff een uurtje extra oefenen in de week van het examen en tot m'n verbazing een motor krijgen waar ik in geen maanden op gereden had, dus andere rem uitslagen dan ik nu wist te moeten doen, andere reactie van het sturen etc.
Tijdens m'n snelle sla-lom tijdens m'n examen vond 'almachtige' me te rechtop zitten, was m'n preciesiestop 5 cm te ver en ging m'n 8je helemaal fout dus; weer gezakt.
Aangezien ik m'n zakken vol had van het een en ander bij die rijschool ben ik ermee gekapt daar. Ik rijdt nu sinds enkele weken bij een ander en dat gaat hartsikke lekker alleen, m'n 8je en halve draai naar rechts willen er niet in.
Op zijn aanraden afgelopen les de 250 genomen en tot m'n stomme verbazing ging het 8je en de halve draai naar rechts nu wel goed.
Mijn man vindt het 'minderwaardig' om een 25kw rijbewijs te halen en hoopt dat ik alsnog op de 500 alles zal kunnen voor het examen eraan komt.
Ik heb zo m'n bedenkingen, stel dat ik 't op een 250 wel haal, dan kan ik voorlopig m'n lesgelden van € 68 per week voor 2 uur gebruiken om opzij te zetten en gedurende de 2 jaar dat ik op 25 kw zou moeten blijven misschien alsnog proberen af te rijden op een 500.
In ieder geval ben ik dus een volhoudster... na ruim 90 uren bereik ik nu wel het punt dat ik dan maar 25kw zou accepteren maar weet niet goed hoe ik m'n man moet 'overtuigen' dat ik dan geen mindere 'bikster' ben.
Sorry voor m'n lange introductie verhaal, maar dan weten jullie meteen wat en hoe en waarom zo lang(zaam)
Groetjes