FF-Junior
MF veteraan
hallo,
ik heb net me nieuwe 125cc blok lopend gemaakt, onder mijn sachs madass.
hetzelfde blok als de honda dax, ss50, cd50 etc. etc.
ter informatie:
horizontaal blokje (liggende cilinder)
4bak
125cc
cdi ontsteking (chinees namaak blok )
nu ga ik net een testrondje maken, ik schakel naar zijn 1, ging tot zover goed.
wil ik naar mijn 2, blijkt mijn neutraal een hele versnelling te zijn (niet zo een korte tussen de 1 en 2)
naja, ik doorgeschakeld naar mijn 2.
wil ik naar mijn 3, blijft hij dezelfde toeren draaien?
en wil ik door naar mijn vier, zware overtoeren (alsof ik weer in mijn 1 zat dus)
schakel ik nog eentje hoger (hoe dit kan?) en staat hij weer in neutraal?
nou zit er op het nieuwe blok een versnellingsindicator. dus 5 draden vanuit mijn versnellings bak waar ik alleen mijn neutraal lampje op heb aangesloten.
je kan dus alle 4 de versnellingen + de neutraal aanstluiten.
zou het kunnen zijn dat ik daar iets op moet aansluiten?
dus dat mijn versnellingen elektrisch gestuurd zijn?
ik hoop op een paar reacties, hij staat al zo lang stil en nu wil ik toch wel weer op mijn vertrouwde 4takt rijden.
alvast bedankt, Rick
ik heb net me nieuwe 125cc blok lopend gemaakt, onder mijn sachs madass.
hetzelfde blok als de honda dax, ss50, cd50 etc. etc.
ter informatie:
horizontaal blokje (liggende cilinder)
4bak
125cc
cdi ontsteking (chinees namaak blok )
nu ga ik net een testrondje maken, ik schakel naar zijn 1, ging tot zover goed.
wil ik naar mijn 2, blijkt mijn neutraal een hele versnelling te zijn (niet zo een korte tussen de 1 en 2)
naja, ik doorgeschakeld naar mijn 2.
wil ik naar mijn 3, blijft hij dezelfde toeren draaien?
en wil ik door naar mijn vier, zware overtoeren (alsof ik weer in mijn 1 zat dus)
schakel ik nog eentje hoger (hoe dit kan?) en staat hij weer in neutraal?
nou zit er op het nieuwe blok een versnellingsindicator. dus 5 draden vanuit mijn versnellings bak waar ik alleen mijn neutraal lampje op heb aangesloten.
je kan dus alle 4 de versnellingen + de neutraal aanstluiten.
zou het kunnen zijn dat ik daar iets op moet aansluiten?
dus dat mijn versnellingen elektrisch gestuurd zijn?
ik hoop op een paar reacties, hij staat al zo lang stil en nu wil ik toch wel weer op mijn vertrouwde 4takt rijden.
alvast bedankt, Rick