Honda CB1000R Meetingpoint #3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid zijn van de ANWB zijn is in mijn ogen grote onzin. Je verzekering dekt hetzelfde als de ANWB.
Dan ben je dus over verzekerd.

De meeste verzekeringen dekken wel berging in geval van een ongeval maar niet pech onderweg dus zo'n onzin is het niet.
Wij hebben het zelf ook meegemaakt met een collegarijder die in de Eifel stil kwam te staan. Verzekering deed nix en hij had geen buitenlandhulp .... gelukkig waren we met een stel Mcgyvers en hebben we na een tijdje klooien de SR kunnen vervangen door de reserve van een ander model.
 
Hoeft niet, die van Swifty is op de bank geweest (Bos + catvervanger) en ik kreeg te horen: "Niets meer aan doen".


De mijne liep met catvervanger, Bos met gemodificeerde dbkiller en standaard luchtfilter ook in het acceptabele gebied. Met een K&N/BMC of Pipercross zou ie wrschijnlijk armer gaan lopen.
 
Tja verzekeringen. Ik wilde eerst ook de motoren bij de KNMV onderbrengen, maar vanwege een accidentje in 2004 vroegen ze nogal wat centjes. Ben toen via mij huidige assurantieclub (het Zuiderhuis) terecht gekomen bij London verzekering. Ik ben hiernaast wel `gewoon' lid van KNMV voor het geval ik stil kom te staan ergens.

Das wel lachuh want voor zover ik ben ingelicht brengt de KNMV hun verzekering ook bij London onder !!!!!!
 
Ik weet niet hoor... Hoezo denk je dat?

Op de website onder Informatie staat: Betalingen vanuit het buitenland dienen vooraf plaats te vinden middels overmaking op RABO bank ...

Dus ik denk dat ze ook wel buiten nederland leveren. Ff bellen/mailen en je weet t zeker ;)
 
Laatst bewerkt:
is er iemand die ervaring heeft met deze stand? zou hem willen gebruiken voor de moto te stallen tijdens de winter...
Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

128%20bos.jpg


ik heb hem net verkocht. Voldoet wel voor winterstalling maar je moet heel voorzichtig en met een doekje op het spatbord de pin onderin je stuuras duwen .... als het FF misgaat heb je krassen ... > dit alles voor de voorkant he.

Tjek FF een paar pics eerder de stand die ik gepost heb ... ideaal voor de winter maar ook om kleine (poets) werkzaamheden aan de voorzijde te verrichten. inclusief verzending iets van 6 tientjes bij de raceshop.nl

Kreeg de tip van Frasier die aangaf dat ze deze op het circuit ook gebruikten.
KLIK
 
Laatst bewerkt:
is de gewone zonder de cat vervanger zeker met e-keur dan ?


hee hallo,


ik heb zelf ook een devil,demper met cat vervanger, zonder e keur,

je heb van devil 2 dempers,

1 losse demper met e-keur, past op origenele cat van honda
1 losse demper maar dan zonder e keur, met oginele cat.


1 demper met e keur moet wel andere cat onder,devil
1 demper zonder e keur en met devil cat vervanger
 
hee hallo,


ik heb zelf ook een devil,demper met cat vervanger, zonder e keur,

je heb van devil 2 dempers,

1 losse demper met e-keur, past op origenele cat van honda
1 losse demper maar dan zonder e keur, met oginele cat.


1 demper met e keur moet wel andere cat onder,devil
1 demper zonder e keur en met devil cat vervanger

Weet je zo de type nummers of is dit allemaal duidelijk bij de dealer?
Met cat vervanger hoeveel db maakt hij met DB killer erin?

Waarom de demper zonder e keur goedkoper?
Heb is nog extra onderdelen nodig buiten de demper zonder e keur?
 
De meeste verzekeringen dekken wel berging in geval van een ongeval maar niet pech onderweg dus zo'n onzin is het niet.
Ja dat zijn dingen die je effe goed moet uitzoeken. Maar de ANWB verzekerd toch ook niet tegen pech? Reparatie moet je toch zelf betalen. Natuurlijk ben je dan wel verzekerd tegen het "repatriëren" van je motor. Maar dit is bij de KNMV en misschien bij andere verzekeringen ook wel. Je moet dan idd wel all-risk verzekerd zijn.

Valt toch niet mee om een totaal plaatje van zo'n verzekering te schetsen. De een blijft in nederland, de ander is niet all-risk verzekerd....ja, ja.
De bomen die geen bos meer kunnen zien of zoiets...........
 
@ che : kan je die stand van de raceshop direct gebruiken zoals ie geleverd wordt of moet je het doen zoals jij gedaan hebt? eerst de pinnetjes afslijpen en inbussen plaatsen?

ziet er anders wel een handig ding uit
 
@ che : kan je die stand van de raceshop direct gebruiken zoals ie geleverd wordt of moet je het doen zoals jij gedaan hebt? eerst de pinnetjes afslijpen en inbussen plaatsen?

ziet er anders wel een handig ding uit


Je kunt um zo gebruiken maar het nadeel van onze (en veel andere) veerpoten is dat er bouten aan de onderkant door de poten zitten die de as vasthouden. Hier rusten de pinnen op dus ik dacht laat ik ze afslijpen vanwege de lengte. Ik heb ze echter tever afgeslepen waardoor de pinnen niet meer in de gaten vd onderkant vd veerpoten bleven zitten.
Heb er nu imbussen ingezet met een rondere bovenkant en ik kan ze nog iets in hoogte verstellen.

054%20veerpoot%20CB1000R.JPG


Frasier heeft deze die kwalitatief een stuk beter is maar ook iets duurder. Hocoparts is importeur dus via de dealer te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
hee hallo,


ik heb zelf ook een devil,demper met cat vervanger, zonder e keur,

je heb van devil 2 dempers,

1 losse demper met e-keur, past op origenele cat van honda
1 losse demper maar dan zonder e keur, met oginele cat.


1 demper met e keur moet wel andere cat onder,devil
1 demper zonder e keur en met devil cat vervanger

Ben je wel zeker?
Ik dacht dat het zo zit (ook te zien op site van Devil), 2 opties:
1) Demper op originele Cat (E-keur) (Artikelnr. 53117)
2) Demper met apart bij te bestellen Cat-vervanger (geen E-keur) (Artikelnr. 53118 +
71433)
 
Laatst bewerkt:
Het is blijkbaar druk in het land. Zo druk dat er al een aantal dagen gewoon géén post is geweest hier. Ansich is dit wel bijzonder.
Laat ik dan vooral melden dat het erop lijkt dat het komende dagen echt motor-weer is. Ben benieuwd waar iedereen naartoe gaat komend weekend.
 
Het is blijkbaar druk in het land. Zo druk dat er al een aantal dagen gewoon géén post is geweest hier. Ansich is dit wel bijzonder.
Laat ik dan vooral melden dat het erop lijkt dat het komende dagen echt motor-weer is. Ben benieuwd waar iedereen naartoe gaat komend weekend.
Die van ons blijven vermoedelijk in de garage, veel te druk schema -O-
 
Het is blijkbaar druk in het land. Zo druk dat er al een aantal dagen gewoon géén post is geweest hier. Ansich is dit wel bijzonder.
Laat ik dan vooral melden dat het erop lijkt dat het komende dagen echt motor-weer is. Ben benieuwd waar iedereen naartoe gaat komend weekend.

Vrijdag druk, zaterdag feest, dus dan komt er vast niets terecht van het rijden.
Zondag weet ik nog niet, maar er moet natuurlijk wel gereden worden in zo´n mooi weekend. Denk dat ik dan wat dijkjes ga pakken richting Zwolle en via de Veluwe weer terug of duitsland een stukje induiken... ik zie nog wel.
 
Aangezien we komend weekend verplichtingen hebben gaan we morgen maar met de brommert naar het werk om toch de broodnodige adrenalinedosis per week te krijgen.
 
Aangezien we komend weekend verplichtingen hebben gaan we morgen maar met de brommert naar het werk om toch de broodnodige adrenalinedosis per week te krijgen.

Zal zeggen dat ik me dat vanochtend ook bedacht, maar dat ik vervolgens weer dacht aan die saaie snelweg (en de nu nog mooi ronde banden). Sonde toch om die weer direct plat te maken....
Ook hier geen gebrommer dit weekend. Mag m'n vrouw ophalen in Riva ;-)
 
Uitgelaten! Prachtig weer. :) Tweede keer tanken en het verbruik is nu nog 1 op 17,7. Zal niet lang zo blijven. De FZ1N stond al vlug op 1 op 14,5. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan