Honda CB1000R Meetingpoint #3

Status
Niet open voor verdere reacties.
hollo alemaal.
even voorstellen.

Ik kom uit Utrecht,
en ben trotse bezitter van een witte honda cb 2010.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een mapping voor mijn powercomander,
in combienatie van een openluchtfilter en een devil met cat vervanger.
Nu heb ik me al rot gezocht op internet maar kom op niets uit,
ik weet dat een ene Tony Montana 666 er een heeft ,maar wie weet kunnen jullie mijn helpen.
als je iets weet, hoor ik het graag.

groeten gijs
 
hollo alemaal.
even voorstellen.

Ik kom uit Utrecht,
en ben trotse bezitter van een witte honda cb 2010.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een mapping voor mijn powercomander,
in combienatie van een openluchtfilter en een devil met cat vervanger.
Nu heb ik me al rot gezocht op internet maar kom op niets uit,
ik weet dat een ene Tony Montana 666 er een heeft ,maar wie weet kunnen jullie mijn helpen.
als je iets weet, hoor ik het graag.

groeten gijs

Ga naar een tuner om hem af te stellen en ga niet zelf rommelen met mappings.
Dan val je nl van de wal in de sloot ;-)
 
Ga naar een tuner om hem af te stellen en ga niet zelf rommelen met mappings.
Dan val je nl van de wal in de sloot ;-)

Inderdaad ... wijze les van onze tuner in het zuiden des lands ... elke blok dat uit de fabriek komt geeft andere waardes ondanks hetzelfde productieproces dus moet elke mapping bij een PC op de motor worden afgesteld. In praktijk is het mogelijk dat wanneer je iemands anders map gaat gebruiken, je schade aan je brommert kunt toebrengen.

Allee, het is aan jezelf om hierin een wijs besluit te nemen ... :W :W
 
oke,
Zit er al vermogen winst in als je de pc instaleerd?

dus als ik iemand zoek die de zelfde uitvoering als mijn brommer heeft een devil enz zou het wel kunnen, volgens mijn werkt het ook zo op de website van pc.

of anders gewoon laten afstellen hier of daar ,,

weten jullie iemand die daar goed in is en wat zijn daar de kosten van ???

bedankt alvast
 
Wat een schitterend weer vandaag zeg. De CB staat thuis in de gang zo goed als voor het grijpen, maarja voordat het ding eenmaal weer rijklaar buiten staat.
Het begint weer te kriebelen... hoelang kan ik me inhouden.. :/

Ik mag binnenkort nieuwe bandjes gaan leggen. Heeft iemand van jullie toevallig al ervaring met de nieuwe(?) BT016 PRO icm. de CB?
Volgens bijv. mopedreifen.de zou de pro variant in handling verbeterd zijn t.o.v. de normale BT016. Maar dat zal dan vast ten koste gaan van de levensduur?

Ben benieuwd naar jullie reactie...
 
Inderdaad super weertje. Motorgeluiden alom de hele dag. Ondanks dat ik mijn, tijdelijk niet mobiele collega graag help, baalde ik wel vandaag dat ik niet met de motor kon gaan :-(
 
wie kan mij zeggen wat de kosten zijn om de cb op de testbank te laten zetten en te laten afstellen?


ligt eraan wat je wil .... alleen een testrun is maar een paar tientjes.
afstellen hangt af vd modificaties die je maakt .... uitlaat, cat, luchtfilter en niet onbelangrijk ... welk tuningsapparaatje wil je gebruiken ...
gewoon FF googlen ...legio mogelijkheden.
 
gewoon andere uitlaat, cat vervanger en luchtfilter.
tuningapparaatje eigenlijk geen idee van!

Een testrun moet volgens mij niet meer kosten dan 3 tientjes of zo...
Maar is er uberhaubt motorisch wel wat bij te stellen bij een CB zonder PC (of ander tuninggeval)?
 
Laatst bewerkt:
Nope,als je wat wil (laten) aanpassen zal je toch aan een rb of pc moeten :Y

Ruud Fredriks heeft bij mij de CB afgesteld.
Is hij toch enkele uurtjes mee bezig geweest dus er valt voldoende af te stellen zonder power commander. Eindresultaat 132 pk aan het achterwiel en 145 aan de krukas.
Ik heb dan wel het volledig uitlaatsysteem vervanger door de lelijke cat te vervangen en een extreme evo 2 te monteren. Kan nu ook nog een open luchtfilter plaatsen voor nog eens 5 pk winst. Die gaat er aan het einde van het jaar opkomen als ik hem een grote beurt geef.
 
Hey lui..

....wilde even melden dat ik deze week tijdens een laf zonnetje weer voor het eerst heb gereden :] Ook de buurt was weer blij met het motorgeluid })

Wie heeft er ook al genoten ondanks het nog wat frisse weer...?

ciao
 
Ruud Fredriks heeft bij mij de CB afgesteld.
Is hij toch enkele uurtjes mee bezig geweest dus er valt voldoende af te stellen zonder power commander. Eindresultaat 132 pk aan het achterwiel en 145 aan de krukas.
Ik heb dan wel het volledig uitlaatsysteem vervanger door de lelijke cat te vervangen en een extreme evo 2 te monteren. Kan nu ook nog een open luchtfilter plaatsen voor nog eens 5 pk winst. Die gaat er aan het einde van het jaar opkomen als ik hem een grote beurt geef.
Wie heeft je dat wijsgemaakt :?
 
Laatst bewerkt:
Ruud Fredriks heeft bij mij de CB afgesteld.
Is hij toch enkele uurtjes mee bezig geweest dus er valt voldoende af te stellen zonder power commander. Eindresultaat 132 pk aan het achterwiel en 145 aan de krukas.
Ik heb dan wel het volledig uitlaatsysteem vervanger door de lelijke cat te vervangen en een extreme evo 2 te monteren. Kan nu ook nog een open luchtfilter plaatsen voor nog eens 5 pk winst. Die gaat er aan het einde van het jaar opkomen als ik hem een grote beurt geef.

Als Ruud vgl jou de beste tuner is zal hij ook tegen jou hebben gezegd dat je opnieuw bij hem langs mag komen wanneer je een open luchtfilter monteert want je hele setup zal dan opnieuw gedaan moeten worden aangezien je A/F ratio drastisch zal veranderen door dat filter :Y :Y
 
Als Ruud vgl jou de beste tuner is zal hij ook tegen jou hebben gezegd dat je opnieuw bij hem langs mag komen wanneer je een open luchtfilter monteert want je hele setup zal dan opnieuw gedaan moeten worden aangezien je A/F ratio drastisch zal veranderen door dat filter :Y :Y

Jip ... klopt helemaal.
Hebben we weer een goed excuus om een bakie koffie te gaan drinken.
 
Dat heeft niemand me wijsgemaakt.
Dat zijn mijn eigen waarnemingen na plaatsing.
En heb inmiddels meer dan 10 motoren en enkele auto's laten tunen.

Ik ga niet voor niets naar de beste tuner in Nederland ;-)
Met alle respect voor Ruud Frederiks, maar de beste Honda-tuner in Nederland is volgens mij een zekere Ten Kate uit Nieuwleusen. En ze adviseren wel om een open luchtfilter te plaatsen, maar dat is meer voor de fijnafstelling als de pure vermogenswinst. En 5 pk verschil maakt een filter echt niet uit.

Maar goed als jij 'm opnieuw wil laten afstellen moet je dat lekker doen. Hij heeft onze S3 ook afgesteld, en heeft zeker verstand van zaken :Y
 
Met alle respect voor Ruud Frederiks, maar de beste Honda-tuner in Nederland is volgens mij een zekere Ten Kate uit Nieuwleusen. En ze adviseren wel om een open luchtfilter te plaatsen, maar dat is meer voor de fijnafstelling als de pure vermogenswinst. En 5 pk verschil maakt een filter echt niet uit.

Maar goed als jij 'm opnieuw wil laten afstellen moet je dat lekker doen. Hij heeft onze S3 ook afgesteld, en heeft zeker verstand van zaken :Y

Klopt weer als een zwerende vinger.
Maar goed ook want anders gingen we allemaal naar dezelfde tuner en dan worden de wachttijden veel te lang ;)
 
Hello!

Heb sinds gisteren mijn nieuwe CB1000R!! Man, wat een beest!! :-)
Nu zei m'n dealer mij dat ik deze de eerste 1000km moet inrijden, best niet hoger dan 5 a 6000 toeren... daarna moet hij binnen voor eerste onderhoud. Daarna zou ik voluit mogen gaan.

Echt een prachtmotor die cb... ben er al helemaal weg van!!

grts,

Sam
 
Hello!

Heb sinds gisteren mijn nieuwe CB1000R!! Man, wat een beest!! :-)
Nu zei m'n dealer mij dat ik deze de eerste 1000km moet inrijden, best niet hoger dan 5 a 6000 toeren... daarna moet hij binnen voor eerste onderhoud. Daarna zou ik voluit mogen gaan.

Echt een prachtmotor die cb... ben er al helemaal weg van!!

grts,

Sam





proficiat maat :]

hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
het is idd een prachtmotor.
 
Mensen...

..even een korte vraag want ik kan er gewoon niets van vinden
( ik ben niet te lui om te zoeken :+ )
Een cb heeft toch geen can-bus systeem?! De vraag stel ik in het kader van xenon

gr :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan