Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deeltje 6 voor deze geweldige machine

"Voor gematigde wildebrassen"

> MOTO73, Augustus 2011

Het archief

Wil je je CB1000R eens flink onder handen nemen?
Kijk dan eens bij de onderstaande webshops voor pimpspullen:

Uitlaten

Handige tips voor de "finishing touch"

Navigatie/montage
Waypoint
Montage op de bevestiging van de brandstoftank met:

Tail Tidy kentekenplaathouder

Gear Indicator
Gipro DS, gemakkelijk aan te sluiten op bestaande stekker diagnostics connector

Racing Hooks
Indien je je duosteps hebt verwijderd en toch iets nodig hebt om je motor mee vast te sjorren of gewoon om je bagage mee vast te sjorren dan levert Sato Racing daar mooie alu gefreesde halen voor. NL importeur is VNX Racing

Motorbok
Bikelift Rearstand (RS-16) met pen PMH-CB08 speciaal voor de CB1000R

Bagagerekken en tanktassen

Artikelnummers en prijzen van onderdelen

Installatiehandleidingen
______________________________________________________________________

Wil je ook in deze lijst met mensen-met-een-goede-smaak? *D
Post dan een fotootje van je CB1000R (met of zonder jezelf) en dan zet ik je erbij!

Beer78

BXXBest

Carlozzz



Cayman

CBHolic

cbottoR

Dimension

dolorfin


Eagle0rtje

Edwin_Ven

EmJeeBee

Explosive

Frasier

Frenks1988

Ginoceros

hoffer RIP

HuibertCR

jan klaassen

janSP1

Just JK

Just___me

Kan-Arie

Lammers-T

legend01

MarkieTwo

MeSSef_71

MJ-vB

mlof

Nameless

nijeboertje

Rikken

robsil

RoelHe

Sander-SV1000

SV1000Enschede

Toepie838

Ular Sendok

Valentinorossi

Vr6je

ww_666
full
 
Bedankt ben er zeer tevreden over heb er al 16500 km mee weg. Nog een tweetal kleine aanpassingen en hij is wat mij betreft klaar. Nog versnellingsindicator en kleine richtingaanwijzers achter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem inderdaad goed functionerend weg gezeg, dus ik verwachtte geen problemen. Reservoir zit nokkie vol, nergens lekkage of iets dergelijks. Ik ga het nog eens proberen in een hogere versnelling als 'ie een klein beetje warm is. Het kan nooit veel zijn eigenlijk, heb nooit één probleempje met de trouwe CB gehad.


En ? opgelost ? :]
 
Even voorstellen, ik ben Ro-oost en lees al geruime tijd mee, vind het nu tijd om mezelf aan te melden, ik rij een CB1000RA uit 2013.[afbeelding]
Mooie motor! Mooi matte kleur!

Je uitlaat zie je niet veel dus best mooi in de lijn van CBKR! :)

Tevens heb je reeds pb met betrekking tot GiPro.
Succes met bestellen!
 
Kat zit er gewoon tussen, geen power commander als je de db killer erin laat is hij legaal, ideaal voor mijn tripjes naar Duitsland, Eiffel, moezel etc.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag liep ik de schuur in , kneep toevallig in de koppeling van m'n cb1000r
Het voelde veel te licht , ik dacht zal wel aan mij liggen
Ik starte de motor , hield de koppeling in en sloeg weer af toen ik m in zijn 1e versnelling zette
Ik had dit eerder gelezen op meetingpoint 6 van iemand dat de koppeling vast stond na hem normaal weggezet te hebben
Heb m geprobeerd los te krijgen in z'n 2e versnelling met motor uit , lukte niet
Daarna warm laten draaien hielp ook niet
Tenslotte eens goed nagedacht
Het systeem is hydaulisch , mischien te weinig olie in het potje (was oke)
Toen de ontluchting open gezet op de koppelings cilinder op het motorblok
Hendel ingeknepen , er kwam inderdaad wat lucht uit
Ontluchting met hendel in weer dichtgezet
En m'n koppeling werkte weer zoals het hoort 😅😅
 
Ja dit ga ik zeker doen
Wat is de beste olie voor de koppeling en de remmen

Daar zit in mijn beleving weinig verschil in, alle Motul/Champion/Valvoline/Castrol/Shell/Eurol/Motorex/Kroon/MPM zijn daar prima voor. Intuïtief zou ik in de richting van Motul/Castrom/Valvoline gaan, maar ik denk dat de rest daar kwalitatief niet voor onder doet.
 
Eergisteren de koppelings vloeistof even gedaan
Had nog een dun stuk aquarium slang met een terugslag klepje
Ideaal , je kunt gewoon langzaam door blijven knijpen
 
Heb die G&G uitlaat maar besteld, geld kan maar weg zijn ;) Klinkt het beessie hopelijk binnenkort beter en ziet die er nog een tikje beter uit ook :)
 
Welke G&G uitlaat heb je besteld , en is dat slip on
En ga je hem zonder kat vervanger rijden

Beide varianten zijn slip-on :Y oude er af, G&G er op.
Volgens mij heeft hij de GPs besteld (https://gegshop.nl/nl/cb1000r/12018-gg-gps-uitlaat-honda-cb1000r.html), daar heb ik althans dit weekend een van m'n dealers over aan de lijn gehad (en geen bestelling van via de webshop gezien).
 
Het is idd de GPs ja en ga hem rijden zonder katvervanger. Als ik er ook een katvervanger tussengooi, is het denk ik essentieel dat ik er ook een powercommander oid tussen zet, waardoor het allemaal nog weer duurder wordt. Ik probeer een beetje op de centen te letten momenteel, ik kan die stap altijd later nog een keer nemen. Ik wilde alleen heel graag een andere uitlaat en dit is één van de weinigen die ik mooi vind. Ik gunde het mijzelf (en iedereen die mij zal horen en zien rijden) dit kerstcadeau wel :)
 
Heb dezelfde uitlaat met de cat er tussen, dan zijn de waardes prima heb deze bij goedhart laten testen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan