Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat krijgen alle motoren standaard inderdaad. Verschil tussen DOT4 of DOT5.1 is dat de laatste genoemde een hogere tempratuur aankan en daardoor bij zeer sportief gebruik langer goed blijft functioneren. Remmen worden minder snel sponzig.

Nadeel is dat je DOT5.1 eigenlijk elk seizoen moet vervangen. Voor mij is dat geen probleem aangezien ik het altijd zelf doe.

Je kunt in alle motoren gewoon DOT5.1 gebruiken. Echter je mag dit niet mixen met DOT4. Vandaar dat ik eerst het potje leeg zuig en daarna met een compressortool twee potjes verse DOT5.1 door de leiding trek. ;)
 
Dat krijgen alle motoren standaard inderdaad. Verschil tussen DOT4 of DOT5.1 is dat de laatste genoemde een hogere tempratuur aankan en daardoor bij zeer sportief gebruik langer goed blijft functioneren. Remmen worden minder snel sponzig.

Nadeel is dat je DOT5.1 eigenlijk elk seizoen moet vervangen. Voor mij is dat geen probleem aangezien ik het altijd zelf doe.

Je kunt in alle motoren gewoon DOT5.1 gebruiken. Echter je mag dit niet mixen met DOT4. Vandaar dat ik eerst het potje leeg zuig en daarna met een compressortool twee potjes verse DOT5.1 door de leiding trek. ;)

Heb jij een abs versie of een gewone :?
 
Je kunt in alle motoren gewoon DOT5.1 gebruiken. Echter je mag dit niet mixen met DOT4. Vandaar dat ik eerst het potje leeg zuig en daarna met een compressortool twee potjes verse DOT5.1 door de leiding trek. ;)

mmmm...dot4 en dot5.1 zijn beide op glycol gebaseerde remvloeistof en dus gewoon te mengen.. :Y

dot5 is gebaseerd op siliconen en NIET te mengen met de bovengenoemde types....

die 2 potjes 5.1 remvloeistof heb je dus gewoon verprutst... _O- :+ ;)
 
Straks ook nog wat knutselen :)

Nieuwe lagers en stofkappen monteren in voorwiel (voor alle veiligheid, wiel is in een zuurbad geweest om te ontlakken)

Nieuwe rizoma knippers monteren

Rearset/rempedaal afwerken

Onderhoudje doen

Tanktas op maat bevestigen

Alles voortreffelijk verlopen, ben zelf vol ongeloof :')
 
mmmm...dot4 en dot5.1 zijn beide op glycol gebaseerde remvloeistof en dus gewoon te mengen.. :Y

dot5 is gebaseerd op siliconen en NIET te mengen met de bovengenoemde types....

die 2 potjes 5.1 remvloeistof heb je dus gewoon verprutst... _O- :+ ;)

Verdikkeme.... _O-

De meningen zijn iets verdeeld over wel of niet mengen. Ik heb daarom altijd maar zekere voor het onzekere genomen.
Zijn de leidingen in iedergeval goed doorgespoeld haha :]
 
Verdikkeme.... _O-

De meningen zijn iets verdeeld over wel of niet mengen. Ik heb daarom altijd maar zekere voor het onzekere genomen.
Zijn de leidingen in iedergeval goed doorgespoeld haha :]

nou ja...better safe then sorry moet je maar denken. ;)
 
Vraagje aan jullie:

Wie heeft een werkplaatshandboek? Ik wil mijn veerpoten eruit halen en een beurtje geven. Alleen ben ik opzoek naar een paar pagina's waarop demontage volgorde van de veerpoot staat en de nm's voor het weer vast zetten.

Logisch dat ik niet alleen daarvoor een boek wil bestellen. Kan iemand mijn blij maken met wat foto's of een scan van deze pagina's?
 
Zag vandaag bij motoport Zelhem een tricolor staan. Helaas was het mooie hier wel vanaf. Leek er op dat de motor over de kop was gegaan. Deksels van de rem en koppelingspotje afgeschaafd en kontje ook. paar blokdelen geschaafd.

Iemand van hier toevallig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan