Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Dat is toch ook fantastisch, ik wil heel graag nog eens door Wales en Engeland gaan rijden. Kerken en Kastelen zijn mijn favorieten en die hebben ze daar meer als genoeg!
Geen tekorten daaraan, maar ook hoge heggen, heel veel hoge heggen, zoveel heggen dat ik google earth moest gebruiken om te kunnen beoordelen of de omgeving een beetje om aan te kijken was. De natuurparken zijn wel mooi, en durdledoor ofzo. Ook mooi. En als ik je een tip mag geven, of niet natuurlijk, ik doe het toch.
Een kettingsmeersysteem, het liefst een automatische. Ik had er al een op de cb maar de gsr van m’n vrouw nog niet. Wat een gekut is dat zeg. Altijd zo’n smerige spuitbus in je tas of koffer, die schijtzooi die plakt ook nog eens en dan heb je net geen wasbak in de buurt dus met een soort van vettige lijm je handschoenen in. Of je spuitbus weigert ineens, droge ketting. Ik heb nu op beide motoren een smeersysteem zitten en doe er een 3000km mee met een vulling. Vullen gaat makkelijk en met een klein flesje is het reservoir ook zo weer klaar voor nog eens 3kkm.
 
Ben toch zelf gek op de dragon green variant
Gelukkig staat die ook in de schuur
20181002_134347_compress26.jpg


De HRC kleurstelling is mijn inziens pure p*rno! Maar ook ik ben nog zeer content met mijn dragon green exemplaar!
 
Bekijk bijlage 1474006

De HRC kleurstelling is mijn inziens pure p*rno! Maar ook ik ben nog zeer content met mijn dragon green exemplaar!

Met deze kleur is bij mij hetzelfde gebeurd als met de cb1000r zelf: van lelijk langzaamaan naar gaaf. Op het moment dat ik mijn cb100r ging kopen heb ik hem zeker overwogen, maar toch voor 'veilig' zwart gekozen. Geen spijt van, maar als ik hem nu zou kopen zou het zonaar deze kleur kunnen worden })
Zeker in de zon komt het mooi tot zijn recht!
 
Toch een hugger besteld van puig.

De achtervering wordt elke keer zo smerig zonder hugger

Hopelijk volgende week binnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds 2 maanden deze brommert aangeschaft nu is het geval dat de koppeling pakt zo gouw ik deze iets laat opkomen en stellen heeft geen nut dan pakt hij nog sneller en krijg hem niet meer in zijn vrij.
Zijn deze problemen hier bekent ik heb in het busje waar de pen in steekt een heel klein moertje gedaan en nu is het probleem over, maar dit is natuurlijk geen goede en definitieve oplossing.
Moet ik als nog gewoon de koppeling cilinder reviezeren.
 

Bijlagen

  • IMG_0091.JPG
    IMG_0091.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 21
Ik heb sinds 2 maanden deze brommert aangeschaft nu is het geval dat de koppeling pakt zo gouw ik deze iets laat opkomen en stellen heeft geen nut dan pakt hij nog sneller en krijg hem niet meer in zijn vrij.
Zijn deze problemen hier bekent ik heb in het busje waar de pen in steekt een heel klein moertje gedaan en nu is het probleem over, maar dit is natuurlijk geen goede en definitieve oplossing.
Moet ik als nog gewoon de koppeling cilinder reviezeren.

Misschien de vloeistof van de koppelingshendel eens vervangen? Hoeveel km's staan op de CB?
 
Beide erg mooi! Maar de huidige CB1000R heeft toch mijn voorkeur vanwege het futuristische uiterlijk. (en dat is uiteraard helemaal persoonlijk :))
 
Een heel goede avond allen,

Omwille van de Corona crisis heb ik veel tijd gekregen om terug rond te neuzen op het MF.
Hierbij wou ik kort mijn cb even online zetten alsook enkele vragen afvuren..

Bij deze mijn cb'tje van 2010 met de ixil hyperlow met catalysator er op.

+ Rijd als een beest (heb al redelijk wat gereden ondertussen zoals een bandit 1200 en sv1000n)
+ Het rijgemak van een Honda
+ Afwerking
+ Uiterlijk

- Spiegels (met de verlengers zie ik beter)
- Verbruik met moeite 6l/100km ('literbike' en kan ook aan mij liggen ✊)
- Koplamp (gewoon qua look - LED kan dit oplossen)

Mijn vraagjes:
  • Heeft iemand tips voor mijn spiegelzicht te verbeteren?
  • Welke LED lamp is aan te raden?
  • Ik wil mijn cat vervangen door de ixil linkpijp waar ook de lamba sonde in kan. In de demper zelf zitten vast gerivetteerde db-killers. Is hiervoor een PCV nodig? Ik lees veel tegenstrijdige meningen. Mijn mening is: lamba kan meten = ECU meet en regelt alles zelf uit
Hier ook nog een filmpje van mezelf met 'puur' geluid: Klik hier. (YouTube)

Een veilige lockdown nog gewenst

20200214_161230.jpg

20200311_174855.jpg
 
Een heel goede avond allen,

Omwille van de Corona crisis heb ik veel tijd gekregen om terug rond te neuzen op het MF.
Hierbij wou ik kort mijn cb even online zetten alsook enkele vragen afvuren..

Bij deze mijn cb'tje van 2010 met de ixil hyperlow met catalysator er op.

+ Rijd als een beest (heb al redelijk wat gereden ondertussen zoals een bandit 1200 en sv1000n)
+ Het rijgemak van een Honda
+ Afwerking
+ Uiterlijk

- Spiegels (met de verlengers zie ik beter)
- Verbruik met moeite 6l/100km ('literbike' en kan ook aan mij liggen ✊)
- Koplamp (gewoon qua look - LED kan dit oplossen)

Mijn vraagjes:
  • Heeft iemand tips voor mijn spiegelzicht te verbeteren?
  • Welke LED lamp is aan te raden?
  • Ik wil mijn cat vervangen door de ixil linkpijp waar ook de lamba sonde in kan. In de demper zelf zitten vast gerivetteerde db-killers. Is hiervoor een PCV nodig? Ik lees veel tegenstrijdige meningen. Mijn mening is: lamba kan meten = ECU meet en regelt alles zelf uit
Hier ook nog een filmpje van mezelf met 'puur' geluid: Klik hier. (YouTube)

Een veilige lockdown nog gewenst

Bekijk bijlage 1480183
Bekijk bijlage 1480184


Mooi exemplaar. Op mijne staan bar-endspiegels en die voldoen prima. Ik heb een Devil uitlaat met linkpijp en heb voor alle veiligheid maar een PCV gemonteerd en de bijpassende mapping gedownload. Als België ooit nog eens open gesteld wordt ben ik wel van plan om bij Tovami eens een run te laten maken en alles optimaal af te laten stellen. Maar ik begrijp je redenering en waarschijnlijk zal de ECU wel bijregelen , de vraag is in welke mate...?
 
Een heel goede avond allen,

Omwille van de Corona crisis heb ik veel tijd gekregen om terug rond te neuzen op het MF.
Hierbij wou ik kort mijn cb even online zetten alsook enkele vragen afvuren..

Bij deze mijn cb'tje van 2010 met de ixil hyperlow met catalysator er op.

+ Rijd als een beest (heb al redelijk wat gereden ondertussen zoals een bandit 1200 en sv1000n)
+ Het rijgemak van een Honda
+ Afwerking
+ Uiterlijk

- Spiegels (met de verlengers zie ik beter)
- Verbruik met moeite 6l/100km ('literbike' en kan ook aan mij liggen ✊)
- Koplamp (gewoon qua look - LED kan dit oplossen)

Mijn vraagjes:
  • Heeft iemand tips voor mijn spiegelzicht te verbeteren?
  • Welke LED lamp is aan te raden?
  • Ik wil mijn cat vervangen door de ixil linkpijp waar ook de lamba sonde in kan. In de demper zelf zitten vast gerivetteerde db-killers. Is hiervoor een PCV nodig? Ik lees veel tegenstrijdige meningen. Mijn mening is: lamba kan meten = ECU meet en regelt alles zelf uit
Hier ook nog een filmpje van mezelf met 'puur' geluid: Klik hier. (YouTube)

Een veilige lockdown nog gewenst

Bekijk bijlage 1480183
Bekijk bijlage 1480184

Ik heb een Hp Corse uitlaatdemper en catvervanger. De lambdasonde is afgedicht. En heb hem ook bij TOVAMI (Ruud Frederiks) direct in de ECU laten re-mappen. Dit geniet toch wel de voorkeur, omdat een PCV weer een "omweg" is. Door de andere nokkenassen in het blok tov de CBR1000RR heeft hij normaliter een aardige dip wat onderin. Deze weet hij er nagenoeg uit te krijgen. Daarnaast zeer vlot op het gas en ondanks rijker afgesteld, rijdt hij zuiniger. Ik had 125pk aan het achterwiel! (+K&N filter) Maar vooral hoeveel soepeler hij oppakt is het al meer dan waard.
 
Mooi exemplaar. Op mijne staan bar-endspiegels en die voldoen prima. Ik heb een Devil uitlaat met linkpijp en heb voor alle veiligheid maar een PCV gemonteerd en de bijpassende mapping gedownload. Als België ooit nog eens open gesteld wordt ben ik wel van plan om bij Tovami eens een run te laten maken en alles optimaal af te laten stellen. Maar ik begrijp je redenering en waarschijnlijk zal de ECU wel bijregelen , de vraag is in welke mate...?

Ik denk dat ik de ixil cat-vervanger er onder ga steken met de lamba er ingedraaid en dan eens kijken hoe hij draait (Als we ooit nog gaan buiten mogen uiteraard). Hoewel ik nu vind dat hij best goed draait, oppakt en ook wel al proper klinkt... (zie mijn YT filmpje).
Ik weet nu niet zeker of ik er nog wel voordeel ga uithalen of meer 'nadelen' (extra kosten, paar dyno runs, PCV, ...) Dus ik twijfel nog om het te doen...
 
Ik heb een Hp Corse uitlaatdemper en catvervanger. De lambdasonde is afgedicht. En heb hem ook bij TOVAMI (Ruud Frederiks) direct in de ECU laten re-mappen. Dit geniet toch wel de voorkeur, omdat een PCV weer een "omweg" is. Door de andere nokkenassen in het blok tov de CBR1000RR heeft hij normaliter een aardige dip wat onderin. Deze weet hij er nagenoeg uit te krijgen. Daarnaast zeer vlot op het gas en ondanks rijker afgesteld, rijdt hij zuiniger. Ik had 125pk aan het achterwiel! (+K&N filter) Maar vooral hoeveel soepeler hij oppakt is het al meer dan waard.

Dat is dan ook ineens een optie, de cat-vervanger van ixil er onder steken (bijpassend bij mijn huidige uitlaat) en rechtstreeks in de ECU laten mappen...
125pk op het achterwiel is niet niks.
 
Wie heeft er een kapje bij de rechterzijde van de katalysator zitten?
Sierkap die eindigt ter hoogte van de koninklijk

Kan de kapjes moeilijk vinden of ze zijn mega duur.
Is dit standaard 150 euro of zijn er goedkopere opties?
 
Wie heeft er een kapje bij de rechterzijde van de katalysator zitten?
Sierkap die eindigt ter hoogte van de koninklijk

Kan de kapjes moeilijk vinden of ze zijn mega duur.
Is dit standaard 150 euro of zijn er goedkopere opties?

Heel makkelijk zelf te maken van dun plaatmateriaal (er zitten een aantal bevestiging mogelijkheden aan de rechter kant) en met carbon-folie lijkt het net echt. Zelf heb ik later een Leo-vince carbon afdekplaat gevonden. hier een link met de bevestigingsbeugel al getekend..........

 
Een heel goede avond allen,

Omwille van de Corona crisis heb ik veel tijd gekregen om terug rond te neuzen op het MF.
Hierbij wou ik kort mijn cb even online zetten alsook enkele vragen afvuren..

Bij deze mijn cb'tje van 2010 met de ixil hyperlow met catalysator er op.

+ Rijd als een beest (heb al redelijk wat gereden ondertussen zoals een bandit 1200 en sv1000n)
+ Het rijgemak van een Honda
+ Afwerking
+ Uiterlijk

- Spiegels (met de verlengers zie ik beter)
- Verbruik met moeite 6l/100km ('literbike' en kan ook aan mij liggen ✊)
- Koplamp (gewoon qua look - LED kan dit oplossen)

Mijn vraagjes:
  • Heeft iemand tips voor mijn spiegelzicht te verbeteren?
  • Welke LED lamp is aan te raden?
  • Ik wil mijn cat vervangen door de ixil linkpijp waar ook de lamba sonde in kan. In de demper zelf zitten vast gerivetteerde db-killers. Is hiervoor een PCV nodig? Ik lees veel tegenstrijdige meningen. Mijn mening is: lamba kan meten = ECU meet en regelt alles zelf uit
Hier ook nog een filmpje van mezelf met 'puur' geluid: Klik hier. (YouTube)

Een veilige lockdown nog gewenst

Bekijk bijlage 1480183
Bekijk bijlage 1480184

hoe heb jij de killers er uit gekregen ? mijne zitten dicht met potnagels ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan