De cb 1300 altijd al een ongelofelijke knappe naked gevonden. Nog getwijfeld toen ik voor een Bandit 1250 ben gegaan. Daarna een beetje van de radar verdwenen. Tot mijn verbazing merk ik nu dat deze motor gewoon nog beschikbaar is in Japan en omstreken. En eerlijk gezegd, die nieuwste versies zijn echt mooi. Waarom niet meer beschikbaar hierZou ongetwijfeld mijn volgende zijn
Hopelijk kijkt er nog wel eens iemand hier, ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken.
Mijn richtingaanwijzer achter is afgebroken. Nu wil ik deze vervangen met een originele maar zal de oude er dan eerst af moeten halen. Vanwege de 'stroomkabel' kan ik de richtingaanwijzer maar enkele mm's los halen van het spatbord. Zo kan ik dus niet zien hoe ik de kabel los moet halen.
Help!
Lekker handig.
Ik kan trouwens nergens richtingaanwijzers vinden in dezelfde maat. Mijn huidige zijn 13.2cm, maar haast overal waar ik zoek of om informatie vraag zijn ze 11,7.
Supersimpel klusje inderdaad, zadel verwijderen, buddybeugel demonteren (2 dopjes en 4 inbusboutjes verwijderen), plaatwerk incl. achterlicht demonteren (4 inbusboutjes, 2 plastic schroefjes onderkant en stekker achterlicht loshalen) en dan komen de stekkertjes van je knipperlichten ook in beeld. De knippers zijn eender op meerdere modellen van Honda uit dezelfde periode, het rubberen voetje bepaald de totale lengte. Waarschijnlijk is alleen je behuizing beschadigd, het harde plastic deel? Dat kun je apart vervangen, wellicht heb ik er nog eentje liggen. Je kun me bereiken via maarten@superfour.nl
Hier nog ene met een zwarte naked CB1300 ABS van 2006. Sinds 2 jaren in bezit, al véél van genoten (winter & zomer) en helemaal nog niet beu! Romige koppel-bullebak met (voor mij) voldoende power & snelheid. Ja, ze is wel wat lomp om stapvoets uit de garage te verplaatsen of in een smal straatje te draaien, maar eenmaal ze bolt is het pure fun. Had er in het begin al een 'webike' Japan kopkuipje voor besteld (Force Design), wel wat duur maar heel goed passend bij het klassieke CB design. Ondertussen had ik al de risers v/h het originele stuur naar voor gezet, daarna veranderd naar 'n Fehling Dragbar (lange armen), nog niet 100% perfekt maar al beter. Zopas toch maar een Renthal Ultra Low superbike stuur besteld, 'k ben al nieuwsgierig. Er stond dus een Devil Magnum carbon demper op toen ik ze kocht, maar ik rij sinds enkele weken terug met originele (lompe) demper. Dit omdat ik afgezien heb van mijn voornemen het 'pair valves' systeem volledig te verwijderen. De ECU is immers afgesteld op standaard uitlaat (schijnt zo minder te zuipen ook). En na +35 jaar en 15 verschillende motoren is lawaai maken niet echt mijn prioriteit. Zelfs al reed ik de eerste 2 jaar met Devil carbon demper erop, de DB killer zat er wel nog inOud worden zeker?? Helemaal nog niet van plan om te stoppen met motorrijden (de beste therapie), nog steeds goedkoper dan een psychiater Bekijk bijlage 1411939
mooi hoor , veel plezier ermee.
het is hier in het topic niet zo heel gek druk.
ik ben onlangs de belgische ardennen ingeweest met de CB en was een genot.
alleen de voorvork lekt wederom, dus even kijken of er misschien minder olie inmoet aangezien ik progressieve veren in de vork vermoed en kijken of
er beschadigingen op de binnenpoten zitten.
Thank you, President Superfour! Alvast bedankt voor de uitnodiging, spijtig genoeg is het voor 'n Belgje meestal al een hele toertocht (heen & terug) om de startplaats van jullie Nederlandse toertochten te bereiken. Ik ga zéker jullie toerkalender in 't oog houden voor de dichter-bij-België gelegen ritten! Ook heb ik al gedacht om eens een mooie CB1300-toerrit te regelen hier in mijn regio (zuid Oost-Vlaanderen). Woon hier namelijk in de Vlaamse Ardennen. 't Zou leuk zijn om dan 1 overnachting/kampeerplek te regelen voor de deelnemersHallo Paul, als je interesse hebt om met collega CB1300 (en CB1000) rijders af en toe een toertochtje te rijden dan ben je welkom bij www.superfour.nl. We rijden van april t/m. oktober 2x maand, alle geplande data staan rechts op onze homepage. Daar is ook te lezen hoe je clublid kunt worden. Voor meer info kun je ons bereiken via info@superfour.nl!
Hallo, volgens mij wijzigt de hoeveelheid olie niet bij andere (progressieve) veren maar ik kan er naast zitten. Maar als er andere veren in zijn gezet zal de olie dan zodra nodig ook wel aangepast zijn? Een kleine beschadiging in het chroom van de voorpoot lijkt me dan eerder een logische oorzaak. Ook voor jou de tip voor de Honda CB1000/1300club Nederland, we bestaan al 21 jaar en rijden 2x/maand van april t/m. oktober. Op www.superfour.nl vind je meer info.
Nu lees ik in eens over een cb 1300 2019 er zijn zelfs al testen mee gedaan weet iemand toevallig of die ook naar ons toe komt ??
Waaruit?Dacht dat MF de stekker eruit ging trekken?
Ziet er goed uit, past die voorvork eenvoudig? En waar zijn de originele onderdelen gebleven? ;-)Fijne motor met fantastisch blok. Achtervelg vond ik wat smal en heb ik vervangen door een kawa zx9r 6” velg met een 200 erop. De voorvork en remmen zijn ook niet erg overtuigend .Een KTM 1290 superduke voorkant met r1 wiel helpt.Bekijk bijlage 1433440Bekijk bijlage 1433441
Is wel wat prutswerk aan eer dat past maar het gaat wel. Alle originele delen heb ik nog en in perfecte staat . Moto had 24000 km , is van 2005 met abs.Ziet er goed uit, past die voorvork eenvoudig? En waar zijn de originele onderdelen gebleven? ;-)
En functioneert de abs nu nog?Is wel wat prutswerk aan eer dat past maar het gaat wel. Alle originele delen heb ik nog en in perfecte staat . Moto had 24000 km , is van 2005 met abs.
Zo staat mijn Moto Morini en Honda vfr400r ook al weg. Alleen de Duc mag nog even blijven rijden met mooie dagen.In de was gezet,blikkie benzine concerveer er in,afgetankt,ketting gesmeerd en een hoes er over.
Tot volgend jaar.
Nu lees ik in eens over een cb 1300 2019 er zijn zelfs al testen mee gedaan weet iemand toevallig of die ook naar ons toe komt ??