Ach, geef eerlijk gezegd niet echt om de optische staat van de motor. Heb toen ik hem overgenomen heb even de olie + filter vervangen en alles even snel nagelopen. Zag er goed uit. Voor de rest nog keer nieuw achterbandje en dat was het wel. Ding loopt prima en daar gaat het me om, hoe die eruit ziet zal me een worst wezenDe zwarte velg naaf komt door met achterrem aan rijden. Dat is dus waarschijnlijk een lesmotor geweest. Heb ik ook. Als de velg is niet kromgetrokken door de hitte. Dan is het geen probleem. Ik heb zelf een beetje verf overheen gegooid. (Maar het is een beetje verkeerde verf geweest dus ik ga het nog een keer afhalen en op nieuw met een velgverf spuitbusje mooi wit maken. )
@BillyR6: opschepper!Geen zweetende blok, geen deukjes in de tank, geen scheurtjes in de kuipwerkje, geen krassen op de versnellingsbak deksels, tank, kuipje en uitlaten!
Maar er is onderhoud nodig, zweetend voorvorkpootjes zo te zien.
- Roestend ketting... je hoef alleen maar af en toe na een ritje een beetje vet op te spuiten en dan ben je vanaf.
- Spatbord: vierbouten loshalen, schuren primen, verfen. (kan lastig zijn boutjes loshalen want de voorvelg zit in de weg maar als je toch bezig bent met het reviseren van de voorvork poten dan kan die toch helemaal uitelkaar.)
- Achtervelg: achter as losmaken, velg eruit, schuren, band en tandwiel afplakken of afhalen, verf overheen.
- Versnellingsbak deksels: Belgom + heeel veel tijd schuren met steeds vijner nat schuur papier.
Oliefilter moest het zijn, luchtfilter heb ik losgetrokken en even wat schoongemaakt, zag er verder nog prima uit. Enige wat er binnenkort aan zit te komen zijn de remmen vrees ik, die worden hard minderMaar met filter, bedoel je de 'oliefilter' achter de rechter versnellingsbak deksel? Of bedoel je de luchtfilter?
Olie + 'oliefilter' + luchtfilter + boegies moet ik ook nog een keertje vervangen na 30000km....
Mijn motor verbruikt best wat olie door het zweten dat de olie gewoon op is. Dus voor de juiste dikte van de olie hoef ik het niet te verwisselen. Maar het wordt tijd om de olie zeefje schoon te maken. [afbeelding]
Trouwens luchtfilter heb ik voor 2€ besteld van Louis.de gewoon restpartij... (Bestel nummer 10051977)
Ik heb nu luchtfilter, olie, bougies klaar liggen voor een grote buurtje, na 30000km ketting smeren + stellen + olie bijvullen (banden vervangen). (Daarvoor kreeg ie nieuwe remmen + schijf + koppeling)
Achterwiel:
[afbeelding]
Oliefilter moest het zijn, luchtfilter heb ik losgetrokken en even wat schoongemaakt, zag er verder nog prima uit. Enige wat er binnenkort aan zit te komen zijn de remmen vrees ik, die worden hard minder
hm die uitlaat kan je waarschijnlijk met een beetje Belgom zo oppoetsen.
naja... weer een RS erbij... hm... ik heb niks tegen de RS, maar ik weet er ook niet veel van. Ik had meer gehoopd op meer twins.... ach ja.
helaas, ik ken geen overtrek spul voor de RS. Ik zou zeggen, goed rondneuzen op marktplaats en zo, komt vast wel een gebruikte zadel in OK staat.
Of anders zelf wat overheen trekken. Ik denk je kan het plakken met zwarte ducttape en een zwarte dikke kousen of zo overheen trekken, hm eigenlijk heb je iets stevigers nodig dan een kousen denk ik.
Ik denk je mist je rechter stuurgewicht. Die had ik ook een keer verloren. Ik heb van marktplaats een setje van een oude CB125 gekocht voor 5€. Het is bijna precies het zelfde... het verschil is niet zichtbaar. Of anders kan je ook voor niet al te veel geld van die after market setjes kopen.
Ja... een tweedehands kan zo voorbijkomen, het is ff geduldig wachten... Maar het is zo wie zo elke cent waard, het scheelt zo veel kwa uiterlijk. En je kont wordt dan ook niet nat, na een regenbui.
Stepjes aan de grond rijden is stoer....
Ja... een tweedehands kan zo voorbijkomen, het is ff geduldig wachten... Maar het is zo wie zo elke cent waard, het scheelt zo veel kwa uiterlijk. En je kont wordt dan ook niet nat, na een regenbui.
je hebt gewoon bedrijfjes die zoiets kunnen bekleden. Denk dat je zelf ook al ver komt met een spijkerpistool ofzo en een stukkie zadel kunst leer.
(of zwarte ductape)