Honda CB550F 1976 - Low/No budget project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag aan de andere CB eigenaren :

Wat voor benzine tanken jullie ? Euro 95 of toch liever 98 ????
 
gewoon 95.

In de jaren toen gelode benzine eruit ging nog een tijdje loodvervanger erbij zitten doen. Maar ook dat blijkt niet nodig te zijn.

Euro 98 loopt ie niet zuiverder of beter op.
Ik heb in ieder geval nog nooit verschil gemerkt. Volgens mij is het alleen als je hogere druk en/of temperaturen hebt dat ie dan minder gauw zal pingelen. Da's dus vooral relevant als je er race zuigers in zet o.i.d.
 
Er zijn mensen die, vooral met oudere motoren, liever premium brandstof tanken omdat daar geen of minder ethanol aan is toegevoegd. Die ethanol is funest voor je rubberen onderdelen; afdichtringen in je carbs, inlaatrubbers, etc

Verder is er niet zo'n verschil in hoe de motor loopt geloof ik
 
Er zijn mensen die, vooral met oudere motoren, liever premium brandstof tanken omdat daar geen of minder ethanol aan is toegevoegd. Die ethanol is funest voor je rubberen onderdelen; afdichtringen in je carbs, inlaatrubbers, etc

Verder is er niet zo'n verschil in hoe de motor loopt geloof ik

precies, daar doelde ik eigenlijk op.

En met Premium brandstof bedoel je dus de 98 octaangehalte (Super Plus) of de brandstoffen zoals:

•BP Ultimate 98
•Shell V-Power 97
•Total Excellium 98
 
jep dat bedoel ik!

Ik denk dat het misschien niet opweegt tegen de hogere prijs. Je kunt namelijk voor het geld wat je bespaart aan goedkope bezine misschien wel tig nieuwe inlaatrubbers, benzinekraan-revisiesetjes en carburateur o-ringen kopen
 
Vroeger reed ik een oudere carburateur auto, deze liep dusdanig zuinig op 98 dat het het prijsverschil ruim overtrof. Het kan dus handig zijn om eens een tankje 98 te proberen.
 
Ik gooi bij mij in de motors en auto nog wel eens aral ultimate 102.
Geen prijs verschil met hier in Nederland. Je moet er alleen maar voor naar Elten te rijden.
Mijn auto rijd er een stuk zuiniger op mijn motor rijden er na mijn idee ook beter op.
 
Ik gooi bij mij in de motors en auto nog wel eens aral ultimate 102.
Geen prijs verschil met hier in Nederland. Je moet er alleen maar voor naar Elten te rijden.
Mijn auto rijd er een stuk zuiniger op mijn motor rijden er na mijn idee ook beter op.
Doe ik met de auto ook zoveel mogelijk, combineer het meestal met bezoek aan familie of vrienden in Beek. Mijn auto loopt er een stuk soepeler op, wordt door de fabrikant ook 98 geadviseerd voor dat ding. Met de motor tank ik altijd gewoon 95, heb weleens Aral 102 of Shell V-power 100 (ook in Dld.) geprobeerd maar daar merk ik geen verschil in.
 
Laatst bewerkt:
Ik tank met de motor ook altijd 102 bij de Aral, ik heb het idee dat hij er iets soepeler op loopt. De hoofdreden is dat ik geen ethanol rommel in mijn motor wil.
 
Volgens de jongens van Motoport maakt het ook weinig tot geen verschil of je nou 95 of 98 tankt met een oude CB. Als het maar geen E10 is.
Euro95 kan volgens hen geen kwaad en de meerprijs van 98 levert geen tot weinig positiefs op.

Ik heb vanmiddag toch maar een keer 98 afgetankt en een flesje Forte er bij in gekieperd. *D

Moet de "oude dame" eerst maar een beetje vertroetelen toch ? ;)
 
Het CB'tje loopt, rijd ook maar..............

Wat moet er nu nog gebeuren voor ik kan rijden:

De voorrem heeft weinig remkracht, geen druk. Ik moet dus even een revisie setje bestellen bij Honda4 en de hoofdremcilinder reviseren.
De carburateurs synchroniseren.
De elektra probleempjes oplossen (startknop, claxon en knipperlichten)

Is er iemand die binnenkort tijd heeft om hiermee te helpen (met de elektra dus) ?
En als er iemand, in de regio, is waarvan ik een carbtune zou kunnen lenen zou dat ook heel prettig zijn :)

Komend weekend ben ik weg, maar vanaf 25 april heb ik 2 weken mei vakantie *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je wel komen helpen. Ik heb geen carbtune, maar wel een setje meters om de carbs mee te synchroniseren. Werkt ook erg goed.
Meivakantie in april, het moet niet gekker worden.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je wel komen helpen. Ik heb geen carbtune, maar wel een setje meters om de carbs mee te synchroniseren. Werkt ook erg goed.
Meivakantie in april, het moet niet gekker worden.... _O-
Zou hartstikke fijn zijn Norbert, geef jij maar aan wanneer het jou uitkomt dan kijk ik wel of het hier past.

En eehh, die meivakantie valt een deeltje in april, ja beetje vreemd .............. maar wel lekker :Y
 
Ik kan vanaf de 28e iedere dag wel, dus jij mag het zeggen.... Hoewel, ik weet nog niet wat de plannen voor Koningsdag (27-4) zijn dus weet nog niet of ik de 28e helder zal zijn.... O-)
 
Lijkt me idd verstandig om de 28e vrij te houden ;)

Zullen we dan woensdag de 29e afspreken ?
En dan hier bij mij of bij jou ?

Laat maar even weten wat je wilt. Ik vind het allemaal prima. Je mag me met eventuele voorstellen, op- of aanmerkingen of weet ik wat ook wel mailen op ben@bensiebers.nl

Alvast dank voor je hulp aanbieden :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk de hoofdremcilinder gereviseerd, dat geeft weer een vertrouwder gevoel ;)
 
Nop62 heeft al een persoonlijk bericht gehad van me.

ik moet hier tot mijn spijt vertellen dat de oude CB verkocht is;

De CB is vanmiddag naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik was afgelopen tijd weer even bezig geweest met de motor, met de carburateurs, en kon na de tijd niet meer op of neer door die (&^$(&& rugproblemen. Dat was voor mij de bekende druppel, en heb iemand benaderd die interesse in de Honda had getoond. En die heeft haar vanmiddag dus opgehaald, ik heb dus, echt met pijn in mijn hart, afscheid genomen van "de oude dame".

Ik denk (en hoop) dat het een verstandige beslissing is geweest.

Of er nog iets voor in de plaats komt, iets waar ik wel iets, maar veel minder aan hoef te doen, en een beetje op kan rond toeren, ik weet het nog niet. Moet ik nog eens goed over nadenken.

Voor nu, bedankt allen voor de interesse, het meedenken en de vele tips.
Ik heb de afgelopen maanden wel veel plezier beleeft aan de "oude dame
" .
 
Laatst bewerkt:
Bensi,

Ik hoop dat je toch met voldoening terug kan kijken op de tijd die je aan de "oude dame" hebt besteed ondanks de problemen die het opknappen met zich mee hebben gebracht. Verder hoop ik dat je de nieuwe eigenaar gewezen hebt op het bestaan van dit forum en dat deze het afwerken van de "oude dame" hier verder laat weten.

Zover als ik begrepen heb zijn jouw rugproblemen structureel en alleen met rust dragelijk. Neem de rust zo dat het dagelijkse leven niet vergald wordt door dat ongemak.

Verder hoop ik dat je nog wel op de een of andere manier actief blijft op dit forum.

Sterkte,

Jaap.
 
AAA Jammer Bensi.

Maar de gezondheid gaat natuurlijk voor alles.
Je heb wel weer veel kunnen leren en plezier gehad aan het sleutelen.

Beterschap met je rug en hoop dat je een fijne motor kunt vinden om toch lekker km te kunnen maken.

Gr.

Jürgen
 
_851_zpsbcm6zpcr.jpg


De vervanger van de Honda is een Yamaha XJ750 geworden, optisch niet de mooiste maar daar ga ik mee bezig, loopt echter als een zonnetje :) :]

En nu gaat dit topic op slot :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan