aiii wat blijft dit jeuken zeg.
verplicht avondje gegourmet, met de soes door weer en wind dus die eerst weer flink gewassen een half uur geleden, ff beetje op het forum gelezen maar kan toch niet van mn projectje afblijven.
soms wel beetje vermoeiend maar ben er in mn hoofd de hele dag mee bezig en zodoende ook veel vrije tijd aan kwijt. duik zo nog even de schuur in om de huls van de demper af te schuren. spuiten is het nu te vochtig voor maar morgen moet geen probleem zijn als ik m nu naar wens geschuurd krijg. heb een heel pak schuurpapier gehaald dus daar zal het niet aan liggen
belangrijkste vind ik de randen die straks langs het merkplaatje vallen en de rand aan de achterkant waar het dekseltje in gepopt wordt. de rest kan ik eventueel later nog bijwerken als ik de popnagels en het merkplaatje netjes afplak
ga uiteraard voor perfect resultaat in 1 keer maar weet niet of ik voldoende verf heb en wil m wel weer snel in elkaar hebben. speelt ook mee dat de huls mischien ergens wel een krasje oploopt bij het weer in elkaar zetten en dat ie natuurlijk 100% perfect moet zijn voor die weer gemonteerd wordt
mischien niet eerder opgevallen maar ben overdreven precies en pietluttig, zo secuur dat ik vaak moe van mezelf wordt maar is niet anders hehehe. zie het met de honda als de moeite om er in te investeren en spaar momenteel in mijn ogen kosten nog moeite om het ding perfect te krijgen. de kosten vallen gelukkig mee aangezien ik veel aan kennissen kan uitbesteden maar de uren worden zeker gemaakt. al is het een klein boutje of wat dan ook, het moet bijna beter dan nieuw zijn
vermoed zelf als de achterkant waar ik nu druk mee bezig ben, klaar is, dat het projectje even een paar weekjes stil ligt om weer op adem en inspiratie te komen maar zal deze topic zeker blijven bijhouden. al wordt het een lang verhaal dat wel jaren kan gaan duren
mischien als lichte tegenvaller voor sommigen besteed ik de voorkant uit. het gaat om het vervangen van de vorkkeeringen en het vervangen van de vorklagers. heb dit zelf bij een motor nog nooit gedaan, krijg er al koppijn van als ik eraan denk, alles moet gaan uitzoeken, onderdeeltjes bestellen en dan zien dat ik het weer netjes in elkaar krijg. tevens zie ik de zittingen van de lagers (lagerschalen?) als groot probleem mochten die vast zitten. zou het zelf wel kunnen doen, kom er ook wel uit maar aangezien gemak de mens dient...
heb hier een kennisje voor (die tevens bij de soes de kleppen stelt (en onlangs balhoofdlager heeft vervangen
)) die er handiger in is dan ik zelf. net met pensioen en enorm veel ervaring met sleutelen, reviseren e.d. zodat hij in een uur doet waar ik een dag mee bezig ben.
balhoofd is altijd al beroerd geweest en laat ik hem dan in orde maken, 1 van de keeringen sinds kort lek. keering lekt sinds ik de stalen remleidingen voor compleet in orde heb en dit fanatiek getest heb
afgezien van de keeringen en de lagers kan ik zelf dan weer verder knutselen met een andere kroonplaat boven i.c.m. andere tellers, koplampen, klauwen spuiten, velg spuiten etc.
nu nog ff schuren!
ps. als de demper klaar is maak ik zeker een foto!