Honda CB900 verbouwen naar Magni style

Inderdaad zeg, de laatste zit gewoon ook de Honda voorvork in. Het is wel een Magni frame zo te zien.

Ligt er dus aan hoeveel geld je aan het project wik/kan besteden?
Ik zou 'm kopen en die PVM wielen ook - dan nog een voorvork en een ander zitje en je bent er. Die Honda spullen raak je wel weer kwijt.
 
Het moet allemaal low budget, dat vindt ik de lol er ook altijd aan, maar wel kwaliteit.
Door veel dingen zelf te maken kun je er ook veel plezier aan hebben.

Koker achterbrug b.v. lijkt me simpel te maken, hoewel ik het nog nooit gedaan heb.
Op het werk moet ik wel constructies maken waar ook passing gaten in lijn moeten zitten.
 
Ligt er dus aan hoeveel geld je aan het project wik/kan besteden?
Ik zou 'm kopen en die PVM wielen ook - dan nog een voorvork en een ander zitje en je bent er. Die Honda spullen raak je wel weer kwijt.
Wat natuurlijk ook een goede optie is is om hem eerst met honda spul op te bouwen en dan langzamerhand "dure" onderdelen erin zetten. Zo zou ik het in ieder geval doen :) .
 
Wat natuurlijk ook een goede optie is is om hem eerst met honda spul op te bouwen en dan langzamerhand "dure" onderdelen erin zetten. Zo zou ik het in ieder geval doen :) .

Tja, je wilt wat dan kost het ook wat...
Aangezien Boltje nog helemaal niks heeft zou ik i.p.v. een donor-standaard Honda gelijk voor de Magni in Duitsland gaan.
Zoals die aangeboden is het niet echt een mooi ding of zo, als je 'm uiteindelijk zo kunt maken als in het openingsplaatje van dit topic heb je ook nog iets wat z'n waarde goed vast gaat houden zoniet flink gaat stijgen in waarde!
 
Er zijn slechts 256 Magni-Honda's gemaakt, dus die (vraag)prijs van 3000 euro valt eigenlijk wel mee?

http://www.magni-bayern.de/modelle.htm

Kijk! mooie site! nog niet gezien, bedankt. Zou wel m'n wens zijn, een originele HM. Maar was eigenlijk niet echt de bedoeling bij aanvang van dit project. Maar zo kom je zeker wel in de verleiding.
En ik heb net al een donor Bol gekocht. Nog niet horen lopen (is iets met bedrading of zo)
Morgen maar es ff prutsen hiermee.
full
 
Laatst bewerkt:
Huh...Ze worden in bosjes aangeboden. :+ Maar wel steeds duurder *D
 
Mooie fiets staat daar op de aanhanger. Ik hoop dat je er veel mee kan. Als je iets nodig hebt voor je verbouwing weet je me te vinden. Hij staat in mijn favoriet :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets staat daar op de aanhanger. Ik hoop dat je er veel mee kan. Als hè iets nodig hebt voor je verbouwing weet je me te vinden. Hij staat in mijn favoriet :)

Hoi Ralf,
Hij spint alweer als een kat op een zonnige vensterbank. :+. Zat water in de tank en in de carberateurs.
vlotterbakken geleegd en doorgeblazen met lucht, bougietjes schoon gemaakt. Toen een beetje peut in een flesje, en starten en lopen.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik nou.
Het is gewoon een goei fietske.

Ik heb nog meer project fietsen staan zoals je weet dus als je nog mensen kent die iets zoeken voor weinig.

Ik ga m volgen.... :W
 
Bedankt Wim.
Bol loopt en schakeld goed, niet de hele straat in rookwolken gehuld e.d. _O-
Stationair vallen soms 1 of 2 cilenders weg, maar dat lijkt me een kwestie van carbs goed schoonmaken.

Hele goede basis voor een race Honda. :)
full
 
Zo weer thuis, net Kawasaki wielen opgehaald, ze komen uit een GPZ1100. Nogmaals bedankt Roel, ik ben er blij mee.
Ben nog even op het strand geweest en de vuurtoren bekeken. Mooie omgeving daar hoor!
En succes met jou Kawa's verder
 
Laatst bewerkt:
Zit te denken om de teksten, Made in Japan, Kawasaki, tubeless die op de spaken meegegoten is eruit te schuren of is dat zonde?
Nadeel dat het oppervlak daar glad wordt en de rest is een beetje ruw.
full
 
Zit te denken om de teksten, Made in Japan, Kawasaki, tubeless die op de spaken meegegoten is eruit te schuren of is dat zonde?
Nadeel dat het oppervlak daar glad wordt en de rest is een beetje ruw.[afbeelding]

Als je de teksten eraf schuurt en daarna de velgen (laat) zandstralen is het overal even ruw :)
Denk dat het wel mooier is als je het kawasaki eraf haalt, made in japan kan er wel op. Tubeless is wel handig om erop te houden, vooral voor de mensen die de banden erom leggen.

Mooie velgen trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Zit te denken om de teksten, Made in Japan, Kawasaki, tubeless die op de spaken ]]

Ik zou ze lekker orgineel laten, een kenner ziet zoiezo dat het Kawa velgen zijn en mensen mogen best zien dat je van een aantal verschillende merken 1 hele mooie machien in elkaar heb gestoken.

:}
 
En wie wil er nu geen onderdelen van een Kawa aan z'n fiets als je eigen merk het niet heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan