Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's een mooie oplossing, Snowman. Ik vind die standaard bevestiging ook niet echt mooi. Bedankt voor de tip, gaan 'm gelijk bestellen.
Niet een al te beste foto, maar zo heb ik hem zitten:

full
 
Ziet er strak uit. Maar ik heb daar niet zoveel aan, want ik kan de module niet loskoppelen van de voeding die in de accu gaat. Dus ik heb altijd die bevestiging op het stuur zitten. Zal vast wel goed gaan, maar ik vond de 550 handiger om helemaal los te koppelen.
 
Beste bowtje,

Wat heeft jou naar deze motor gedreven?
Ik ken de F650GS namelijk alleen van zien, niet van rijden.
Wat zijn de plussen en minnen t.o.v. de CBF?

Grt,
Roy


Me meisje heeft me naar deze motor gedreven ;-)
De F650 is een 2 Cyl en de CBF een 4 cyl
De F650 weegt 200 kg en de CBF 225 kg
de meer rechtopzit ten opzichte van de CBF
de Allroad uitstraling en de handelbaarheid
Haalt met gemakt 1:25 minimaal

Me meisje kon het niet worden met de CBF zelfs na 2 jr niet, 1 weekendje rijden met de GS en ik zag een totaal andere motorrijdster voor me :-)
 
Hoi,

woensdag hoor ik van mn motormaat of we zaterdag voor 8 dagen een toerrit in Tjechie kunnen gaan maken.. Heb er werkelijk zin in! De juiste kaart zit al in de TomTom en hoop deze week een set zijkoffers binnen te krijgen, rek is al gemonteerd. Dus aan bagageruimte zal het niet liggen :)
iemand hier nog tips??

groet
 
(v)rij veilig!

Geniet, kijk goed om je heen, je bent niet voor niets daar dus kijk ook rond tijdens het rijden naar al het moois wat dát land te bieden heeft, have fun!
 
En kijk uit voor spijkers op de weg ;)

Om een of andere reden vinden mijn banden iedere keer feilloos de spijkers op buitenlandse wegen, afgelopen zomer vakantie ook weer in Zwitserland een spijker in mn achterband gekregen. Vervolgens in Frankrijk maar een nieuwe achterband gekocht en laten monteren :P Nu is echt alles aan mn achterwiel vervangen dit jaar (kettingset/banden/remmen)
 
Zo, eindelijk de foto's van de vakantie op de computer staan. We zijn met de motor achter de auto 3 week naar Zwitserland -> Noord Italië -> Côte d'Azur (Frankrijk ;) ) -> Pyrénées-Orientales (Zuid Fr, tegen Spanje aan). Even een snelle impressie:

Lekker achter de auto aan. De lange stukken snelweg worden zo wel een stuk comfortabeler + je kan toch ineens veel meer meenemen :P
full


Eenmaal in Zwitserland natuurlijk lekker met de motor zoeken naar mooie bergweggetjes
full


Juist, hier kwamen we voor :P
full


Ook de auto moest eraan geloven op weg naar Italië ;)
full


Helaas kwam aan mijn pech van dit voorjaar nog geen eind. In Zwitserland een spijker in mijn achterband gekregen dus in Frankrijk toch maar eens met het achterwiel in de auto opzoek naar een nieuwe band
full


en tadaaa, gevonden ;)
full


Tenslotte nog een tweetal leuke ritten door de Pyreneeën gemaakt om de achterband even mooi in te rijden
full


Over een maandje weer een weekendje naar de Ardennen :D
 
En kijk uit voor spijkers op de weg ;)

Om een of andere reden vinden mijn banden iedere keer feilloos de spijkers op buitenlandse wegen, afgelopen zomer vakantie ook weer in Zwitserland een spijker in mn achterband gekregen. Vervolgens in Frankrijk maar een nieuwe achterband gekocht en laten monteren :P Nu is echt alles aan mn achterwiel vervangen dit jaar (kettingset/banden/remmen)

Ik had laatst mijn band ook al vervangen na slechts 6700 km. Steentje zat er heel diep in. En ik haalde het steentje eruit. Hoorde je Pssshhhhhhh! :X Voor de veiligheid maar een nieuwe laten monteren. ;)
 
hehe, altijd zonde he :P

Ik ben op zich niet tegen repareren, ik geloof dr niet echt in dat je veel risico neemt met zo'n parapluutje, mijn voorband is op die manier ook gerepareerd in Engeland. Maar toen zat spijker niet vol in het loopvlak + mn achterband was toch al redelijk afgevlakt. Dan maar vervangen door een nieuwe :P
 
Ik heb eergisteren mijn motor naar de dealer gebracht om hem klaar te maken voor de eiffel volgende week. Maar nu kreeg ik een telefoontje van dat de motor klaar was. Ik dacht mooi dan trek ik even het pak aan en doe een rondje om de kerk. Maar 10 minuten later belde hij weer op met de mededeling dat de ventilator niet aan sloeg toen hij hem stationair liet lopen. Hij meldde dat het aan de ventilator lag en dat een nieuwe rond de 330 euro ging kosten.

Nu mijn vraag, gaan die dingen vaak kapot of kan het ergens anders aan liggen, ik neem aan dat hij alles al getest heeft.
 
Hey Rick,

Die van m'n maatje was vorig jaar stuk gegaan, in zijn geval omdat er iets tussen gekomen was. We hebben toen voor ik geloof 35,- een tweedehandsje op internet gescoord. Als je ff rondkijkt moet het echt wel lukken voor een paar tientjes. Driehonderddertig is wel beetje over de top. Misschien is deze er nog: http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-honda/465772296-honda-cbf-600-vin-ventilator.html

Wat anders is de vraag of de ventilator zelf stuk is of de thermoswitch. Een goeie monteur heeft dat natuurlijk wel gecheckt, maar je weet maar nooit. Zo'n switch kost nieuw een paar tientjes. Vrij makkelijk zelf te testen, stekkertje loshalen en de beide polen (aan de kant van de dradenbundel, niet die van de switch ;) ) met een paperclip o.i.d. even doorverbinden. Slaat de ventilator dan wel aan dan is het dus de thermoswitch...

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eergisteren mijn motor naar de dealer gebracht om hem klaar te maken voor de eiffel volgende week. Maar nu kreeg ik een telefoontje van dat de motor klaar was. Ik dacht mooi dan trek ik even het pak aan en doe een rondje om de kerk. Maar 10 minuten later belde hij weer op met de mededeling dat de ventilator niet aan sloeg toen hij hem stationair liet lopen. Hij meldde dat het aan de ventilator lag en dat een nieuwe rond de 330 euro ging kosten.

Nu mijn vraag, gaan die dingen vaak kapot of kan het ergens anders aan liggen, ik neem aan dat hij alles al getest heeft.

Ik heb het bij de 600 ook gehad en toen bleek het een massa probleem te zijn, na alles goed schoon gemaakt te hebben sloeg de ventilator weer aan!
 
Daar komen we snel genoeg achter, morgen krijgt hij een tweedehands exemplaar en dan zien we wel weer. Als hij maar voor vrijdag klaar is.
 
Ook zo benieuwd wat MF CBF-ers nu rijden? Is dat CBF of iets anders. En waarom? Aanstaande zondag een motortoertje. Gebied: Brabant en omgeving. Organisatie: Froop! Kosten nihil :-) Fun: onbetaalbaar. Informatieve waarde: gold

Zondag 21 augustus. Details volgen.
 
Ik heb eergisteren mijn motor naar de dealer gebracht om hem klaar te maken voor de eiffel volgende week. Maar nu kreeg ik een telefoontje van dat de motor klaar was. Ik dacht mooi dan trek ik even het pak aan en doe een rondje om de kerk. Maar 10 minuten later belde hij weer op met de mededeling dat de ventilator niet aan sloeg toen hij hem stationair liet lopen. Hij meldde dat het aan de ventilator lag en dat een nieuwe rond de 330 euro ging kosten.

Nu mijn vraag, gaan die dingen vaak kapot of kan het ergens anders aan liggen, ik neem aan dat hij alles al getest heeft.

Rick, naar wie heb je 'm gebracht? Zo gek dat je de motor wegbrengt om ff na te laten lopen en dat er dan plots een defecte radiator is .........
Ik heb met Molenaar-ervaringen ervaringen met vergeten schroefjes, vergeten kabeltjes, vergeten connectors ...... met effecten als niet meer werkende voorzieningen.
 
Ook zo benieuwd wat MF CBF-ers nu rijden? Is dat CBF of iets anders. En waarom? Aanstaande zondag een motortoertje. Gebied: Brabant en omgeving. Organisatie: Froop! Kosten nihil :-) Fun: onbetaalbaar. Informatieve waarde: gold

Zondag 21 augustus. Details volgen.

Helaas zal ik er vandaag niet bij zijn; andere verplichtingen. :/
Maar wel gisteren met 'n maat wezen Kurvenkratzen in de Eifel. :Y
A.g.v. vakantie en de moessons van deze zomer alweer 'n maand geleden dat ik gereden had. Toch wel weer eventjes opwarmen en de motor "voelen".

Was druk in de Eifel, maar nog gezellig druk.
Jammer dat ze ook daar diverse straten hebben afgezet i.v.m. onderhoud.
Gelukkig kun je met een motor met weinig, nog niet weggefreesd, asfalt rijden.
Hebben dus een beetje ge-offroad zo hier en daar...
De traditionele Currywurst mit Pommes smaakte erg goed daar
bij de Imbiss aan de Paulushofdamm aan de Rursee. :9

Beste McEagle en Froop + de rest: ik wens jullie een fijne, veilige en droge :] tocht!


Groetjes,
Roy.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, dagje zit er al weer op. Was een succesje :-) Froop kan mooie routes maken, en dat heeft-ie nu weer eens laten zien. Voorrijden deed-ie ook. Perfect.
 
jammer, had wel mee willen rijden. Wij zijn vandaag in het Limburgse wezen toeren. Helaas waren er veel te veel fietsers en auto's om lekker te rijden.....
 
Zo ben weer terug van de eifel. Ook mooie bochtjes gemaakt. Zeer mooi weer. Alleen gisterochtend 's ochtends een bak regen gehad bij de Loreley. Maar 's middags weer goed gemaakt met mooi weer in Cochem.
Ik heb vorige week de 25 kw set er af laten halen en man wat een verschil. Ik ga nu ook niet meer terug.

@McEagle: Bij een motormonteur van de mijn vaste motorclub. Goede vriend en heeft altijd verstand van zaken. Behalve deze keer dan. Maar er was een nieuwe op gekomen, maar op de heenreis kwamen we in een kleine file bij Köln, en daar ging het metertje richting het rode gebied. Dus de ventilator sloeg niet aan. Enfin, ik heb hem even gebeld en van de week komt er een nieuwe thermoswitch in. Oude ventilator kan hij terug zetten, dan heb ik er geen kosten aan.
 
Pfffffff................. terug uit Tjechie.. in totaal circa 4500km op de DD....
Een mooi en betaalbaar vakantieland en dankzij de TomTom heerlijk buiten de snelwegen om Tjechie rond gereden en mooie plaatsen aangedaan.. voor toerliefhebbers een super motorland!!
En voor wie twijfelt... 5-gangendiner 14 euro pp, hotel 25 euro, ontbijtje 3 euro, 0.5 liter bier 80 eurocent en benzine voor 1.35..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan