Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds afgelopen donderdag ook een CBF, een 600 versie met ABS uit 2005 om precies te zijn. Vanwege tijdgebrek nog nauwelijks op kunnen rijden.

Gister (zaterdag) had ik uiteindelijk de mogelijkheid en wilde ik wegrijden alleen kreeg ik de motor aanvankelijk niet aan de praat, of viel deze uit na een seconde of 5-7. De startknop had ik uiteraard allang losgelaten.

Vanochtend had ik hetzelfde probleem en startte de motor helemaal niet. Ik weet dat de luchtfilter knop een oplossing kan zijn om dit soort start problemen te verhelpen. Die zaterdagavond leek het wel te helpen en heb ik dus alsnog kunnen rijden.

De choke die de benzine toevoer regelt heb ik echter niet kunnen vinden op de fiets, terwijl ze er in het boekje wel over spreken. Helaas is de choke ook niet aangeduid op een tekening in het boekje. Tijdens de proefrit en de rit naar huis toe die donderdag liep de motor als een zonnetje.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Kan de regen het probleem zijn, ik heb namelijk nog geen hoes. Hoe is dit probleem te verhelpen?
 
Hi Checkmate,

Bij gebrek aan ouwe hap :) neem ik de honneurs maar waar: welkom aan boord!

Wat betreft het slechte starten, ik hoef mijn choke eigenlijk gedurende de zomer nooit te gebruiken.Ik heb er eentje uit 2006, zelfde blok voor zover ik weet. Misschien dat de regen parten speelt (?) maar dat zou niet moeten. De choke zit (vanaf 't zadel gezien) links, meteen achter de voet van de cilinder. Ik zal zo ff kijken of ik 'm in 't donker op de foto krijg.
 
Ja, gelukt. Hoop dat je 't kunt zien...
full
 
Welkom op het CBF forum, van de CBF ga je nog een hoop lol beleven.

het vinden van de chokeknop lijkt mij opgelost met de foto hierboven maar wtf bedoel je met de luchtfilterknop die je wel kon vinden???
 
Hey guyz,

Ik sluit me ook aan bij de CBF club, we hebben vorige week de knoop doorgehakt en een mooie zilveren CBF1000 2006 gekocht.
Ondanks het weer toch alweer 350KM op de teller kunnen zetten.

Wat een heerlijke motor om op te rijden zeg!!!

Groets,

Maarten
 
Hoi,
Ik heb ook de knoop door gehakt.Wegens rugproblemen ga ik mijn nieuwe vfr1200f terug verkopen en als vervanger heb ik mij de nieuwe cbf1000f gekocht.Dit geeft mij een rechtere rijhouding en een minder opgetrokken beenpositie.Dus ik zal hier nu wat vaker te zien zijn.Mijn motor staat te koop op kapaza.be eventuele kandidaat kopers kunnen daar een kijkje nemen.

Mvg,
frank.
 
De choke zit (vanaf 't zadel gezien) links, meteen achter de voet van de cilinder.
Bedankt voor de reacties en foto!
De choke is inmiddels gevonden en het is inderdaad hetgeen dat het tekort aan benzine oplost. Je ziet het toerental netjes rond de 1500 komen, ook loopt de motor hoorbaar beter.

Enige lastige is dat de choke langzaam (binnen 6 seconden) van helemaal uit terug glijdt
naar voorbij het midden tot bijna dicht en dan krijg je dus weer hetzelfde. Gelukkig blijft deze dan wel lopen, maar met 900-1000 toeren.

Iemand een idee om dit makkelijk op te lossen?

Edit: Uiteraard ga ik zsm nog naar de dealer waar ik de motor gekocht heb, moet daar toch nog het een en ander daar te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hoi,

Ben trotse eigenaresse van een CBF 600 SA (mijn nieuwe lief)
Helaas mag ik er nog niet op rijden, moet mijn theorie nog doen en praktijk, bijzondere verrichtingen heb ik al.
Ik zou zeker hier vaker komen voor tips ed. dus tot dan
 
Hoi Frank2 en Wal61.

De komkommertijd is blijkbaar weer voorbij en nieuwe CBFberijders duiken weer op. Welkom, welkom allemaal. Het werd wel weer tijd, de laatste weken was 't redelijk stil hier.

@Checkmate: ik zou idd maar eens de dealer opzoeken, want dat slechte lopen hoort eigenlijk nog niet echt bij deze temperaturen
 
Goedenavond allemaal! In september 2 weekenden op de CBF in het verschiet! *D Woensdag de bike wegbrengen voor zijn 48k beurt!
 
Enige lastige is dat de choke langzaam (binnen 6 seconden) van helemaal uit terug glijdt
naar voorbij het midden tot bijna dicht en dan krijg je dus weer hetzelfde. Gelukkig blijft deze dan wel lopen, maar met 900-1000 toeren.

Iemand een idee om dit makkelijk op te lossen?

Je kunt het wieltje achter de choke knop aandraaien, dan gaat de knop stroever terug (dat geribbelde schijfje waar het asje van de choke-knop doorheen gaat)

Edwin
 
Welkom aan alle nieuwelingen. *O* Vele veilige en plezierige kilometers toegewenst :]

Als jullie een piccie posten, zet ik h'm in de OP.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag CBF weggedaan voor een grote beurt, wordt een stevige. Achterband moet worden vernieuwd en nieuwe remblokjes voor..
 
Vandaag CBF weggedaan voor een grote beurt, wordt een stevige. Achterband moet worden vernieuwd en nieuwe remblokjes voor..

En?

Hoe groot was de "schade"?
Belangrijker: heb je haar nu wel terug? Het is té mooi weer om je motor nu in de garage van je dealer te hebben staan...
:)
 
Wie van jullie techneuten kan mij vertellen hoeveel spanning de dynamo aan de accu moet leveren?

Volgens de multimeter van de behulpzame ANWBmeneer komt de mijne niet aan de 13 volt.
Blijft zo rond de 12,4 ~ 12,7 volt sukkelen.
Even de jumpstarter aan m'n accu en ze startte als normaal.

Is de dynamo rot? Wat anders aan de hand???

-O-
 
Grappig, of eigenlijk niet, ik heb hetzelfde probleem als Jenkins. Minuutje het licht aan laten staan of zo en mevrouw start al niet meer. Twee weken terug nieuwe accu geplaatst, lost niks op. Ik kom ook amper aan de 13 volt, zeker niet stationair....
 
Je kunt het wieltje achter de choke knop aandraaien, dan gaat de knop stroever terug (dat geribbelde schijfje waar het asje van de choke-knop doorheen gaat)

Edwin

Klopt, dat hebben ze bij de dealer ook even laten zien en meteen aangedraaid. Is daarmee verlopen. Heb het ding net, en is mn eerste motor ik moet dus nog bekend gaan worden met dit soort dingen. Gelukkig kan het MF hierbij helpen.

Groeten van een naamgenoot (heet ook Edwin)

Meteen een afbeelding van mijn motorfiets toegevoegd
full
 
Laatst bewerkt:
Grappig, of eigenlijk niet, ik heb hetzelfde probleem als Jenkins. Minuutje het licht aan laten staan of zo en mevrouw start al niet meer. Twee weken terug nieuwe accu geplaatst, lost niks op. Ik kom ook amper aan de 13 volt, zeker niet stationair....

Grappig is dat inderdaad niet. nee.
De ellende is eigenlijk begonnen sinds de dealer m'n navi en mistlampen gemonteerd heeft... B| De accu is 'n week of 4 geleden vervangen. Daar hoeven we het probleem dus niet te zoeken.

Bij de DD heb ik verhalen gelezen van een slechte spanningsregelaar.
Zou het ZZ ook een elektrische "bug" hebben die we nu langzaam maar zeker aan het daglicht gaan krijgen?
 
Welkom alle nieuwe CBF-ers!!

Van de week naar Frankrijk geweest een weekje. Niet op de motor omdat ik daar mijn andere hobby ging beoefenen (paragliden), maar jeetje... wat is een motor mekka zeg, heerlijke bochten en een mooie omgeving. Alleen je hoort de motoren daar absoluut niet ze zoeven echt voorbij.

Gelukkig begint het hier in Nederland ook weer mooi weer te worden!!
 
Hallo Weerrolf en Jenkins,

werkt de dynamo nog naar behoren? Dat je niet boven de 13 Volt komt lijkt me op zich niet zo spannend, zolang hij maar normaal opgeladen wordt. Heb zelf tot 3x toe het omgekeerde gehad.... Door gebrande spanningsregelaar. Heb nu een ventilator gemonteerd op de regelaar.

@Jenkins: Ik denk dat de mistlampen en navi iets teveel zijn voor de standaard accu. Iets zwaarder gaan? En de accu wordt pas bijgeladen als je boven de ong 3500 rpm komt. Dan pas wordt er genoeg spanning gegenereerd door de stator/dynamo.

Hoop niet dat er een algemene bug is....

Succes!

Groeten Gerwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan