Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tom,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel je verhaal gelezen bij het bestuderen van dit forum.
Ik wil je veel succes wensen met de komende onderzoeken, en ik hoop op een positieve uitslag!
Obbe
Alléz, het heeft naar mijn gevoel even lang geduurd als het vormen van een nieuwe belgische regering maar ik heb vandaag de brief in de bus gekregen van de bivv dat ik op 26 januari mag langskomen voor een praktische proef autorijden. Ik zal dan maar ergens ervoor wat gaan 'oefenen' ,want ik heb nog nooit met een automaat gereden. Over motorrijden is niks gezegd, maar daar voel ik me toch ook verre van klaar voor (als het al terug zou kunnen).
Grtz
tom
Enige waar je even bewust van moet zijn is dat je je linker voet niet mag gebruiken.
En een helm opzetten de eerste keren dat je met links moet gaan remmen. Een paar keer per ongeluk met links geremd toen ik automaat reed, dan komt de voorruit snel op je afTja, dat is het em net. Ik moet alles met mijn linkervoet gaan doen (het rechterbeen is het probleem). Dit wil dus zeggen dat ik oftewel mijn rechterbeen zover moet gaan intrekken dat ik met mijn linkervoet alles kan oftewel moet ik rechts gas geven (wat wel zou lukken) en links remmen. Probleem bij het laatste is wel dat het (wetenschappelijk bewezen) niet echt evident is om in noodsituaties de juiste reflex dan te hebben. Ik ga wel eens op een privé-terreintje oefenen... Lijkt me het beste.
Grtz
Tom
Tja, dat is het em net. Ik moet alles met mijn linkervoet gaan doen. Probleem bij het laatste is wel dat het (wetenschappelijk bewezen) niet echt evident is om in noodsituaties de juiste reflex dan te hebben. Ik ga wel eens op een privé-terreintje oefenen... Lijkt me het beste.
Grtz
Tom
En een helm opzetten ....Ik? of de bijrijder?...
Maar goed om te lezen dat het beter met je gaat. Hopen dat je idd je autorijbewijs weer mag.
Heb je wat aan deze suggestie?
Hehe allebei denk ik Ik zat in ieder geval bijna met mn kop tegen de voorruit aan toen ik uit reflex met links remde Gevaar is dat je met links gewend bent om de koppeling in 1x volledig in te trappen, en daardoor dus niet gedoseerd remt maar in 1x vol op de rem traptThanks iig
Grtz
tom
Hallo!
Ik heb een kort vraagje: sinds deze vrijdag start mijn Honda cbf600sa uit 2005 niet meer. Hij stond eerst onder een hoes en een nachtje regen heeft hij niet overleefd. Ik vroeg me af of dit andere Honda cbf600 eigenaren bekend voorkomt en zo ja, wat tips hebben. Anders ga ik verder op het Techniek topic maar zo'n techneut ben ik ook niet dus ik hoopte op een "oh ja dan moet je even dit en dit doen'
Thanks!
Jeroen
Wat bedoel je met "niet starten"?
Heb je helemaal geen stroom meer?
Als je de sleutel omdraait, gaan de lampen wel nog aan?
Draait de startmotor maar moeizaam rond?
Hoe oud is de accu? Heb je accessoires die extra stroom trekken;
- handvatverwarming
- alarm
- mistlampen
- etc
Checklist niet starten motor.
Thanks voor de tips. Ik had al naar het checklijstje gekeken op MF en kwam zover: de dodemansknop staat op OFF dus dat is het niet. Verder loopt de startmotor wel en de lampen gaan branden (ook oliedruk en ABS) maar de motor slaat niet aan. Wat wel opvalt is dat de startmotor na een paar keer probereen te starten al langzamer loopt. Oh ja, en er zitten geen extra accesoires op zoals handvatverwarming oid.
Ik gok dus dat het een electrisch probleem is ergens tussen de accu en de bougies. Startmotor loopt wel maar krijg de motor niet aan. Ik wil dus vanaf de accu alle stroom nalopen naar de motor. Zal ook de accupolen dan en de accu zelf goed in de gaten houden!
thanks
slechte accu. Keertje aan de druppel lader of motor even starten m.b.v. startkabels. Zeker met de kou hebben accu's het inderdaad al zwaarder en kan dus net de druppel zijn om niet meer te willen starten...Klinkt toch als een accu die op zijn laatste poten loopt (is hij nog origineel, dus van 2005?? Dan wordt hij al oud). En dan doet een nachtje in de kou geen goed (loopt de spanning nog verder terug). Toch een bekend probleem bij automobilisten na de eerste vorst.
Tip: Laadt de accu eens volledig op, dan zou de startmotor weer normaal moeten ronddraaien, en de motor starten.
Accu zit achter het rechter zijdeksel.
Suc6.
Voor de zekerheid, je dodemansknop moet op het symbooltje zonder kruis staan he:
[afbeelding]
In bovenstaand plaatje moet ie dus naar beneden staan...
Aangezien startmotor wel draait lijkt me dat die goed staat, maar je zegt zelf dat ie op OFF staat...
Hallo,
even een vraagje ik heb laatst mijn yamaha diverion 900s onderuit geremd en in de prak gereden.
Nu ben ik via mijn dealer opzoek naar een andere motor en onder andere de honda cbf 600 ABS kwam naar voren.,
Nu heb ik wat vragen,
Wat is de top snelheid,
Trekt die een beetje op ik had 900cc en dit is 600cc maakt dit heel veel verschil.
Wat is het verbruik.
Ik heb ook een tijdje een honda cbr 600 f4i gehad en volgens mijn dealer is dat hetzelfde blok als de cbf 600. Is dit een beetje te vergelijken?
Hallo,
even een vraagje ik heb laatst mijn yamaha diverion 900s onderuit geremd en in de prak gereden. Bad luck! Zelf er toch niets aan overgehouden?
Nu ben ik via mijn dealer opzoek naar een andere motor en onder andere de honda cbf 600 ABS kwam naar voren., Pretty good choise!
Nu heb ik wat vragen,
Wat is de top snelheid, Deze laat ik aan anderen over... En dit kan toch niet zo belangrijk zijn in deze keuze van motoren..Trekt die een beetje op ik had 900cc en dit is 600cc maakt dit heel veel verschil. pk/gewichtsverhouding is ongeveer dezelfde
Wat is het verbruik. 1:20 gemiddeld
Ik heb ook een tijdje een honda cbr 600 f4i gehad en volgens mijn dealer is dat hetzelfde blok als de cbf 600. Is dit een beetje te vergelijken?Idd, zelfde blok... Maar de extremen zijn er afgevlakt