Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand tips? Opbokken van mn motor gaat wel (zal niet zeggen super gemakkelijk maar neem aan dat dat nog wel komt) maar , nu het probleem, ik heb een rangeerhulp en daar krijg ik de motor niet op opgebokt. Wie heeft er een tip. Heb het idee dat ik niet lang genoeg ben/mn arm niet lang genoeg.


Ik dacht als volgt.
Je hebt vast ergens een baksteen of blok hout liggen ter grootte van een baksteen.
Je hebt vast ook een kort plankje liggen dat het gewicht van je achterband kan dragen.
Maak van die twee een kort schansje.
Eventueel eerst aan elkaar bevestigen middels veel montagekit en/of schroeven.

Plaats de rangeerhulp rechts vóór je rangeerhulp.
Rij je motor met het achterwiel het schansje op.
Let daarbij op, dat je niet op je rangeerhulp stapt!
Klap met je rechtervoet de bok uit.
Opletten nu dat je de motor in balans houdt.
Trek met je rechtervoet de rangeerhulp onder de uitgeklapte bok.
Duw je motor verder naar voren, zodat ie van de schans hup op de rangeerhulp valt.

Zo iezie?

:)
 

linkje youtube geluid. Motor was nog niet warm, eigenlijk pas net gestart.
Met vriendelijke groet,

Joepie.

Ligt het aan mij of doet het geluid het niet -O- .

Vandaag een rek gekocht voor twee zijkoffers *D ! Nu alleen nog twee zijkoffers... B|

(iemand toevallig nog twee givi E45 koffers te koop?) O-)
 
Lag blijkbaar aan de computer, op mijn telefoon doet hij het wel!

Fet geluid joepie! Moet eerlijk zeggen dat ik de standaart CBF erg burgerlijk vind klinken, dus een beetje leven in de knalpot kan geen kwaad!
 
Kijk eens op de website OJMOTO.IT
Heb daar zelf kappakoffers gekocht (=givi) voor heel scherpe prijzen...

groet
andre


Ligt het aan mij of doet het geluid het niet -O- .

Vandaag een rek gekocht voor twee zijkoffers *D ! Nu alleen nog twee zijkoffers... B|

(iemand toevallig nog twee givi E45 koffers te koop?) O-)
 
hahaha oke, ik volg je idee
Heb inmiddels begrepen dat die paar cm van de rangeerhulp mij de das wat omdoen.
Krijg hem wel op de grond opgebokt namelijk.
Ga alle mogelijkheden eens uitproberen.
Bedankt voor deze tip.

Groetjes Ida

Ik dacht als volgt.
Je hebt vast ergens een baksteen of blok hout liggen ter grootte van een baksteen.
Je hebt vast ook een kort plankje liggen dat het gewicht van je achterband kan dragen.
Maak van die twee een kort schansje.
Eventueel eerst aan elkaar bevestigen middels veel montagekit en/of schroeven.

Plaats de rangeerhulp rechts vóór je rangeerhulp.
Rij je motor met het achterwiel het schansje op.
Let daarbij op, dat je niet op je rangeerhulp stapt!
Klap met je rechtervoet de bok uit.
Opletten nu dat je de motor in balans houdt.
Trek met je rechtervoet de rangeerhulp onder de uitgeklapte bok.
Duw je motor verder naar voren, zodat ie van de schans hup op de rangeerhulp valt.

Zo iezie?

:)
 
Vraagje..

Ik heb vandaag mn Puig hugger binnen gekregen. Mooi glanzend zwart enzo! :)
Nu wil ik het graag zelf bevestigen. Nu zit er wel een handleiding bij maar die is wel héél erg beperkt. Maar aan de andere kant kan het (naar mijn idee) ook weer niet al te veel voorstellen. Wat kan ik precies verwachten?

Oude kettingbeschermer er af > Hugger inclusief kettingbeschermer er op.

Thats it toch?
 
ach ach, hij is net opgehaald want hij wilde niet meer starten.
Hoop voor 17 maart hem weer terug te hebben voor mijn eerste lang ritje naar limburg.
Balen kan ik eindelijk rijden wil hij niet. ;(
 
ach ach, hij is net opgehaald want hij wilde niet meer starten.
Hoop voor 17 maart hem weer terug te hebben voor mijn eerste lang ritje naar limburg.
Balen kan ik eindelijk rijden wil hij niet. ;(

Een CBF uit 2005 die niet meer wil starten?
Dat riekt naar 'n dooie accu.

Hou ons op de hoogte van de oplossing!?
 
W.S ik heb hem in juni 2011 gekocht met 9000 op de teller.
Moest mijn rijbewijs halen en dat viel niet mee.
Pas in dec 2011 gehaald dus zolang had hij stilgestaan wel aan de accuoplader.
Voor kerst nog een uurtje gereden en nu startte hij wel maar sloeg meteen weer af.
gisteren steeds weer geprobeerd maar helaas.
Bougies kan ook nog maar ik wacht wel af
 
Ik heb na de winterstop in '11 ook opstartproblemen gehad.
Dat kwam door viezigheid in het brandstoftraject.
Kwestie van lang doorstarten verhielp dit probleempje.
Ach... zal niks ernstigs zijn.
:)
 
Maar ehhh, wat voor dealer heb je?!?!?! Vandaag ophalen en hopen dat je hem voor 17 maart terug hebt? Mag toch hopen dat ie vrijdag al antwoord kan geven op het probleem. Mochten ze de spullen niet op voorraad hebben moet hij uiterlijk woensdag klaar kunnen zijn!

Maar succes in ieder geval!
 
Pffff, gisteravond mn nieuwe cbf niet goed neergezet... stom stom stom.... Liep weg en hoorde een vette klap achter me... shit happends... morgen naar de dealer om de rekening op te maken. Voornamelijk kras- en lakschade. Weekje niet rijden dus, maar dan staat hij weer als nieuw op zn bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb na de winterstop in '11 ook opstartproblemen gehad.
Dat kwam door viezigheid in het brandstoftraject.
Kwestie van lang doorstarten verhielp dit probleempje.
Ach... zal niks ernstigs zijn.
:)
Die van mij heeft sinds de laatste zaterdag van oktober stil gestaan. En afgelopen zondag voor het eerst gereden. De motor starte in één keer. Maakte al vrij snel toeren dus de choke helemaal terug gezet. Even laten draaien klonk heel gewoon. Ik rol hem de schuur uit. Klik in de eerste versnelling laat de koppeling opkomen rolt mooi dacht ik. Toen gaf ik gas en zakte helemaal terug in de toeren sloeg bijna af. Na 5 km rijden was ik de bebouwde kom uit. Richting de 80 km/h en zat er weer een dipje in. Ik dacht van de motor zal nog wel niet helemaal warm zijn.
 
Volgens mij lopen CBF'jes niet helemaal fijn als ze nog koud zijn. Ik moet hem persé met de choke starten want anders loopt ie niet. En ook de eerste kilometers is er toch een gebrek aan vermogen waar ik later geen last meer van heb.
Met de andere motoren die we thuis hebben staan (Carb + injectie) heb ik daar geen last van. Met die kan ik zonder choke starten en gelijk vol knallen als ik dat zou willen.
 
Volgens mij lopen CBF'jes niet helemaal fijn als ze nog koud zijn. Ik moet hem persé met de choke starten want anders loopt ie niet. En ook de eerste kilometers is er toch een gebrek aan vermogen waar ik later geen last meer van heb.
Met de andere motoren die we thuis hebben staan (Carb + injectie) heb ik daar geen last van. Met die kan ik zonder choke starten en gelijk vol knallen als ik dat zou willen.

An sich kun je daar je voordeel uit trekken (doe ik wel in elk geval)!
Ook mijn CBF (injectie) loopt de eerste 2 kilometer met koud blok niet zo lekker.
Als ik onder de 3.500 rp/m blijf, draait ze wat humeurig rond.
Geef ik gas bij en komt het toerental boven de 4.000 rp/m,
dan maakt ze meteen een sprong voorwaarts.
Zo van; "Goed, als je persé wil, dan kom maar op!"

Pas als al haar sapjes op bedrijfstemperatuur zijn, draait ze onder de 3.500 rp/m lekker!
En pas op dát moment kun je verantwoord hoog in de toeren klimmen.
Met deze karaktertrek kun je je materiaal goed in de gaten houden.

So heb elk sun nadeel ook sun foordeel.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij lopen CBF'jes niet helemaal fijn als ze nog koud zijn. Ik moet hem persé met de choke starten want anders loopt ie niet.
Herkenbaar, bij een koude start moet ik ook de choke voluit zetten om de motor draaiende te houden. Zonder choke slaat ie wel aan maar valt ie uit na pakweg 2 seconden. Met choke start ie gewoon goed en direct.
 
Vanmiddag de bandenspanning op peil gebracht en de ketting van nieuw vet voorzien.
(pokkewerk! B| )

Na het reinigen van de ketting effetjes droogzwieren.
Dus in de 6 laten droogslingeren.

Motor sinds oktober of zo weer eens gestart...
Alsof het gisteren was, zo gemakkelijk startte ze. :}
Paar minuutjes laten lopen.
Veel condens uit de uitlaat!

Als het morgen goed weer is effe toeren. Anders van 't weekend.
(hoofdzaak dat 't goed weer is!)

*O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Goed weer, wat versta je daar onder. Het blijft vrijwel geheel droog dit weekend (maar zonder zon) en de week erop volgend. Volgende week zelfs tegen de 13 graden.
 
Onder "goed" weer versta ik geen neerslag en pekelvrij asfalt.

Ik ben niet zo kieskeurig.

:)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ja volgens weer online klopt dat en zelfs droog!!
Als de voorspelling voor morgen droog weer geeft haal ik mijn cbf1000f(2011) onder zijn winterjasse uit en ga ik een ritje bollen!Lijkt mij mooi om dan wat over het plateau van margraten te rijden!!Beetje mergellandroute enz...
Allez laat het zonneke maar schijnen!!!!!!!
Mvg,
frank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan