Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een 24.000 km-beurt met een nieuwe voorband en nieuwe remblokjes vóór en achter...
Wat vraagt een (merk)dealer zo al voor zo'n beurt?

Bij mijn 24dkm beurt waren de remblokken niet vervangen was nog niet nodig wel een nieuwe voorband en accu. En bij mijn merkdealer zat ik op € 524,80.-
 
Laatst bewerkt:
Zelf onderhoud is geen optie.
Helaas ben ik daarvoor niet handig genoeg.
Ben dus afhankelijk van een dealer.
De mijne vroeg me €900,- af te tikken.

:N
 
Ik heb vorig week een 18000 km beurt gehad. Kosten 660 euro. Maar heb nu wel een nieuwe voorband, nieuwe achterband (allebei Bridgestone T030), nieuwe remblokken achter, nieuwe remvloeistof, verse olie, schoon luchtfilter, nieuw oliefilter en nieuwe koelvloeistof. Verder is alles weer aangespannen en gesmeerd. Het was wel even slikken maar hij rijdt weer super.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dít wat veel van het goeie is...

nodfrr.jpg



-O-
 
Voor het vervangen van de remblokken 67 euro ex btw is best veel, goed kwartietje werk.
Knuckle deflector, wel mooi maar ook 70 euro ex btw
Luchtfilter niet gezien maar met uitblazen kom je gewoonlijk ook een heel eind, toch 50 euro ex btw.
Daarom vraag ik altijd om een prijsindicatie, weet je vooraf waar je ongeveer op moet rekenen.
Maar het is en blijft verrekte veel geld om even af te tikken.
De 1000 is weer aan een oliewissel toe, doe dit altijd zelf, ben je met enkele tientjes klaar.
Beste vlug vergeten, niet meer aandenken en weer maar lekker gaan rijden.
 
Daarnaast is 58.57 * 21% = €70.87 per setje voorremblokken pure oplichterij als je het mij vraagt.... Heb voorheen meerdere keren setjes besteld bij Motoport (doe alle onderhoud zelf) voor 45-50 per set. En dan zijn het ook nog eens originele blokken...

Maar zoals wijzurij al zegt: niet meer aan denken en rijden met de CBF!
 
278,08 euro (incl btw) voor het vervangen van de remmen?!?!
Das genoeg
Bewust gekozen voor michelin pr 2 ? Geen pr3 of pr4. Of zo die 10 procent gekregen (hopelijk lag die band dan al geen 8 jaar te wachten op een wiel)

Dit is toch veel geld volgens mij, spijtig dat je het zelf niet kunt doen.

Niet om treuren maar nu genieten van de cbf!!!
 
Ik heb m'n dealer gevraagd of ze me een gebaar willen toen als tegemoetkoming.
Vond het bedrag gewoon niet in verhouding staan met het werk.
Wacht nog steeds op 'n reactie. Hoop die toch nog te krijgen.
Want los van deze factuur ben ik eigenlijk zeer tevreden dat bedrijf.

@ dukkha: Ik heb voor de 2 gekozen, omdat me ik me daarmee erg op m'n gemak voel. Alle VRO's heb ik met die band gedaan en die trainingen resulteerden altijd in flink verhoogde metaalmoeheid bij m'n stepjes... :]

Van de 4 wordt op de website van Michelin nog geen melding gemaakt. :?
 
Geen idee of dít wat veel van het goeie is...

[afbeelding]


-O-

Wow wat een rekening -O- Die 50 euro voor het luchtfilter vind ik ook wat veel van het goede zeg. Bij een 600 zou je hem volgens het wph niet eens hoeven te vervangen maar alleen schoonmaken. Ik heb hem zelf wel vervangen maar was op rad.eu 20 euro kwijt voor een champion luchtfilter..
Remvloeistof is trouwens ook maar 2,95 op rad.eu.
Moesten jouw kleppen gesteld worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er maar vanuit dat ze ook de kleppen hebben gedaan.
Dat mag je als consument verwachten. Toch?
Feit is; ze rijdt nog steeds geweldig lekker.
Na die tour, zondag, had ik nog steeds zo iets van;
"Zo! En nu?"
Het was een kalme tocht. Tempo lag erg laag, want er reed een beginner mee. Logisch dat er kalm gereden wordt.
Zorgt er echter wel voor dat je afleiding gaat zoeken.
Putdeksels ontwijken, zoveel je kunt.
En op lange, rechte stukken gaan zigzaggen tot anderen me vroegen of ik nog wel helemaal lekker was... :$

Maar wat doet ze dat allemaal gemakkelijk...
Ik ben nog steeds enorm tevreden over m'n ZZ.
Hopelijk gaat m'n Honda dealer me niet in de steek laten en gaat de toezegging nakomen.

Edit: net even gekeken; voorbandje is in week 10 van dit jaar uit de mal gepulkt. :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo jenkins,
Hensgens is wel een goede en fijne garage ik kom er ook, maar ik zou in de toekomst als ik in sittard woonde voor de banden in duitsland gaan, veel goedkoper en je woont er dicht in de buurt.

Gr. Eric
 
Goh, inderdaad.
Naja, de 4 is nog duurder dan de 2, dus daar had ik weinig mee gewonnen.

Ach,
mijn tamme ZZ heeft met de 2 ook nog steeds uitstekend schoeisel.
 
Voor originele onderdelen hoef je niet te veel te betalen in Griekenland, remblokken voor kosten daar € 37,15 dat is wel wat anders dan €70,- per setje. Link: http://makinaparts.com/lang-en/hond...ds-honda-cbf-600-cbf-1000-cb-600-hornet-.html ook interessant voor andere onderdelen :Y

Imitatie onderdelen zou ik niet aan beginnen, laatst luchtfilter genomen van hiflo, liep meteen niet lekker meer en een krijt witte bougie toe (te arm mengsel...)

Ik denk dat je het beter zelf kan doen of een bevriende motorrijder vragen om je te helpen, leuk leerzaam en veeel goedkoper...

De Michellin pilot road 4 is gewoon verkrijgbaar voor de cbf, zie: Motorbanden Aanbieding » GRATIS BEZORGD » Oponeo.nl toch is deze band nog vrij nieuw duurder en weinig ervaring mee.
Vertrouwd goed slijtvast/veel grip en niet te duur is de Michellin pilot road 2 wat een erg goede band is. (Achter € 116,- bij oponeo incl. Verzending..)
Gaat er bij mij binnenkort ook op, voor en achter. Succes! :)
 
Laatst bewerkt:
Even in de papieren gedoken, de vorige eigenaar van mijn CBF heeft in 2008 voor zijn 24k beurt 493 betaald bij Safe motors, maar dat is zonder nieuwe band.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan