Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar woont het huis van jouw moteur?
Het loont blijkbaar om voor de grote beurt een dag verlof op te pakken en een eind uit de buurt voor onderhoud te gaan...

Ten Kate Motoren B.V.
Rollecate 55
7711 GG, Nieuwleusen

Ik mag hier graag komen. In mijn omgeving zijn meerder motorzaken maar hier heb ik het beste gevoel bij . Alles lijkt gewoon te kloppen bijv. in de showroom staat alles lekker ruim dus als je even op een motor wil zitten hoef je niet eerst een hele rij weg te zetten wat ook nog wel eens voor wil komen bij motorzaken.

Als mijn CBF een onderhoudsbeurt nodig heeft ga ik gewoon langs. Vraag ik wanneer ik een afspraak kan maken. Ik heb al een paar keer gehad. Van heb je de motor bij je waar het omgaat. Dan zeg ik ja. Ohh duw hem dan maar de werkplaats in gaan wel gelijk beginnen. :}

Je mag er zelfs gewoon bij blijven als ze bezig zijn met het onderhoud. Maar meestal doe ik dat niet. Ik wil die monteurs ook niet in de weg lopen. Dus kom dan na een uurtje weer een kijkje nemen. En dan zijn ze meestal zo goed als klaar.

Dit is een heel verhaal hopelijk heb je er wat aan. ;)
 
Een "open werkplaats" vind ik inderdaad altijd wel vertrouwen kweken. Waar ik altijd kom ( Korteland / Hardinxveld-Giessendam ) heb je zowel vanuit de koffiehoek als de kledinghoek vol zicht op de werkplaats, en mag je gewoon meekijken. Als je aangeeft sommige dingen zelf wilt kunnen doen in de toekomst geven ze je zelfs uitleg en tips...
 
De cbf 600 van mijn vriendin komt te koop, ;( afgelopen jaar zo goed als niet gereden en het ziet er naar uit dat ze dit jaar ook niet zal rijden. De motor is van 2008 dus met injectie en het comb. abs remsysteem. Ook voorzien van div. extra's, Topkoffer in kleur, handvatverwarming, hugger, valdoppen, Leovince uitlaat en knuckle deflectors.
De motor heeft slechts 26000 km gereden, en ziet er netjes uit.
Mocht er hier iemand interesse hebben, of iemand weten die op zoek is horen wij dit graag.
vraagprijs € 4500[afbeelding]

Waar is die hugger van ? Goeie lengte nmlk
 
Bij een rondje Duitsland gister op mijn CBF 1000 met verhoogde GIVI ruit heb ik eens geprobeerd hoe het gebulder in de helm zou zijn als ik eens niet achter het ruitje zat.
Bij 150 km/uur even opgestaan, en tot mijn stomme verbazing
was het geluid echt heel veel minder !
Wel wat winddruk uiteraard, maar veel minder herrie !
Ik denk er over om de GIVI ruit maar te vervangen door een laag origineel exemplaar.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen ?

@rojerasen ik heb een D303ST verhoogde GiVi ruit. Zat er al op toen ik mijn CBF kocht.

Ik heb ook enorm veel last van gebulder. Ik heb altijd gedacht dat het mijn helm was maar ik heb de test ook gedaan. effe rechtop op de stepjes en byebye gebulder.

Ik ga vanavond eens kijken of ik het scherm een stand lager kan zetten.

weet iemand of dit mogelijk is met de D303ST?
Is dat makkelijk te doen want ik heb 2 linkerhanden wat techniek betreft -O-
 
Ja, hij heeft 2 standen als het goed is. Gewoon de 2 rubbers eraf halen, schroeven los draaien en in de andere gaten plaatsen.
 
Ikzelf herken de turbulentie van de 303-ruit wel, voel dat zelf ook nog wel eens. Komt wellicht ook omdat ik wat langer ben ( 1.92m ), want als ik mijn hoofd wat laat zakken is het weg.

Ik heb nu op de gok de X-creen tour besteld, ga die vandaag of morgen monteren en kijken wat er veranderd aan de turbulentie en geluid.
 
Ben dan wel heel benieuwd inderdaad, want zelf ben ik ook 1,91m lang en heb dus ook vrij veel last van de turbulentie en het geluid. Is de 303-ruit zo'n givi ruit of is dat weer wat anders?
 
Ben dan wel heel benieuwd inderdaad, want zelf ben ik ook 1,91m lang en heb dus ook vrij veel last van de turbulentie en het geluid. Is de 303-ruit zo'n givi ruit of is dat weer wat anders?
Eerste indruk is goed! Is nog een beetje spelen met de verschillende standen, maar als ik nu de snelweg pak met een gangetje van 130/140 hoor ik het motorblok gewoon, normaal hoorde ik niks anders dan oorverdovend windgeruis. Ook minder turbulentie naar mijn idee, maar het was vrij kalm weer, dus nog niet echt goed kunnen testen.
 
Eerste indruk is goed! Is nog een beetje spelen met de verschillende standen, maar als ik nu de snelweg pak met een gangetje van 130/140 hoor ik het motorblok gewoon, normaal hoorde ik niks anders dan oorverdovend windgeruis. Ook minder turbulentie naar mijn idee, maar het was vrij kalm weer, dus nog niet echt goed kunnen testen.

Klinkt goed! Waar heb je dat ruitje besteld? En hoeveel heb je er voor betaald? Ben benieuwd naar meer testen :)
 
Afgelopen week bezig geweest nieuwe banden te monteren.
En als je dan toch bezig bent meteen maar alles schoongemaakt en afgesteld.
Ketting was erg vies, inclusief voortandwiel ruimte. Wat een bagger zit er achter dat kapje zeg!
Alles schoongemaakt met kerosine, werk perfect!
In totaal was ik € 240,- kwijt aan twee nieuwe pilot road 2 banden incl. omleggen en uitbalanceren.

Actie foto:

full
 
Daarna gepoetst met turtle wax, en bumper spray voor de kunststof delen.
Laat de zomer maar komen! *O*

Glim, glim...

full
 
Ziet er weer mooi uit! Nette motor :)

@ Formshift, ben benieuwd naar de foto's! Geniet van jullie dagje morgen haha.

Ik ga m'n eigen motor ook weer in elkaar zetten morgen, ligt inmiddels al een paar weken uit elkaar voor de grote beurt. Hopelijk van het weekend ook nog even rijden met het mooie weer :)
 
Laatst bewerkt:
ok... echt 2 linkerhanden.

Net de rubbers van de Givi ruit gehaald en ik zie het niet hoe het moet.

L-XNyK1fE55_uRZd6m2RW_dE1tW_p549t6wohf3o3Q=w487-h865-no



onderste bouten snap ik wel. loszetten en dan schuift de ruit omlaag.
Maar bovenaan heb ik 1 groot gat en dan een gleuf waar de bout nu intzit.

Als ik die bout positioneer in dat grote gat dan zit de ruit onderaan de op de laagste stand maar hoe maak ik de ruit dan vast ??

Dat rubbertje achter de bout houdt het niet vast....
 
Ben benieuwd naar de ervaringen van de Givi ruit, zoals eerder getiept ben ik er erg blij meer. Het rijdt vele malen rustiger op de snelweg.

Gisteren heb ik, lui als ik ben, Grey bij de wasstraat met de drukspuit schoongespoten, gewassen en in de hotwax gezet. Wat me naderhand met de natte motor op de snelweg weer opviel (ook tijdens regenritten) is dat water zowel voorlangs als achterlangs via de ruit omhooggeblazen wordt, en in grote druppels direct op het vizier terechtkomt.

Dit had ik voorheen met de originele ruit niet gemerkt.

Maar, al met al, ik zou de Givi ruit niet meer willen missen.

Succes, fijne zonnige kilometers gewenst.

Met groet,
Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan