Beste CBF rijders.
Na een aantal jaren op een motor scooter gereden te hebben wil ik toch weer een echte motor gaan rijden. Nu ben ik op zoek naar een CBF 600 met ABS. Is er een manier om op foto's te zien of een motor ABS heeft of verwachten jullie dat wanneer het in de advertentie er niet bijstaat de motor ook geen ABS heeft. Ik merk dat ik met mijn budget (3000) een motor van 2004 t/m 2007 kan kopen. Wat ik begreep was hier ABS nog een optie.
Wij hebben er een staan, 2006, met ABS.
Staat ook bij Te Koop Motoren.
Ik zag hem staan. Ben ook geïnteresseerd. Alleen ligt Appelscha helaas niet om de hoek. Denk er dus nog even over na.
Voor die km stand vind ik aan de prijzige kant. Ik heb vorig jaar zelf 2950 betaald voor een CBF600S 2008 (dus de variant met kuipdingetjes) met 46.500km.
Nieuwe banden, remmen, remschijven e.d. is mooi meegenomen maar hoe is de verdere staat? Hij heeft in ieder geval niet veel stil gestaan
Ik krijg bij Ten Kate altijd zo'n cbf600n mee als leenmotor. Heerlijke machines, met name op binnenwegen. Dikke pret. Ga je de snelweg op dan moet je er rekening mee houden dat je totaal geen windbescherming hebt en dat je boven de 120 echt aan het stuur hangt. Persoonlijk ben ik daar na 100 km echt moe van. De gekuipte versie is dan zeker aan te raden, daar houd je het veel langer op vol en het lijkt ook meteen veel meer motor vind ik. Waar je ook rekening mee moet houden is het bouwjaar. Tot 2008 zijn ze met carburateurs en een choke die heel onhandig ter hoogte van je linkerknie zit. Vanaf 2008 met injectie en nog wat andere zaken die anders zijn. Daar zit dus wel wat prijsverschil. Vanuit dat perspectief is die van jou niet zo duur, zeker met alles wat er nieuw op zit want dat heeft toch zeker een waarde van 600 euro. Je hebt er gewoon een lollig motortje aan en die kilometerstand zou ik me geen zorgen over maken, zeker als je van plan bent deze langere tijd te houden. Als je hem weer snel weg wil doen kan het vaak als minpunt gelden zoals je hier ook al gelezen hebt.Bedankt voor de reactie!
Ik kwam de versie met kuip wel meerdere keren tegen en die lijkt inderdaad wat goedkoper te zijn, vandaar dat ik dacht dat deze ook aan de prijzige kant was. Maar kan ook zijn dat de naked versie minder vaak voorkomt? Ik zie er in ieder geval weinig te koop staan of ik zoek op de verkeerde plek
De motor zelf lijkt visueel wel in goede staat te zijn op een paar deukjes op de uitlaat na dan, maar ik ga binnenkort maar is langs om me verder te laten informeren.
Sinds 10-2018 ben ik eigenaar van een CBF1000F van 2012. Na 8 jaar BMW gereden te hebben weer terug bij Honda. Wat een makkelijke motor is zo'n CBF in vergelijking met de R1100rs. Hoewel het comfort prima is heb ik wel vlug last van zadelpijn. Iemand ook last van gehad en een passende oplossing voor gevonden?
Dank je wel voor je suggestie. Is dat zadel alleen via website te bestellen of heb je eerst ergens proef kunnen rijden met dat zadel? Moet je daar je eiigen zadel inleveren of mag je dat gewoon houden?Ik had op mijn CBF600 ook last van zadelpijn.. vervangen door een topsellerie zadel en hij zat 100x beter, kon makkelijk langere afstanden rijden zonder problemen.
Ok dat had ik niet begrepen. Bedankt voor je uitleg.Het topsellerie zadel zat trouwens wat hoger.. met meer "in" de motor zitten bedoel ik dat je meer controle hebt door het minder schuiven naar voor / achter.
Dank zijn al 2 aanbevelingen voor zo'n zadel. Daar heb ik iets aan. BedanktIk heb zelf ook een Topsellerie zadel. Ooit eerst op een CBF600, nu op de CBF1000F.
Zit heerlijk tov het oude zadel. Heb ook de gel optie genomen, daarmee zet het zich een beetje naar je achterwerk. Geeft zo meer steun zodat je ook langer kan blijven zitten zonder pijn. Zonder meer aan te raden.
Bedankt voor de tip. Ga eens goed overwegen wat ik ga doen. In ieder geval ben ik niet de enige met zadelpijn op een CBF en er zijn oplossingen.Heb al jaren zo'n gel"matje"dat je met wat bandjes vastzet op je zadel . Nooit meer zadelpijn, ook niet op ritten van 1000 kilometer. Te koop bij o.a. motozoom en Louis.de .Alleen even opletten bij regen, dan is het wijs om een plastic zak erover te doen, scheelt een natte broek