Zuinige Zusjes en Dikke Duizends is één pot nat

  • Ja, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 2 4,3%
  • Nee, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 1 2,2%
  • Ja, allemaal gezellige rijders

    Stemmen: 35 76,1%
  • Nee, die andere snappen er niks van

    Stemmen: 4 8,7%
  • Ja, lekker allemaal toeren

    Stemmen: 1 2,2%
  • Nee, ik rij alleen met m'n eigen cluppie

    Stemmen: 3 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren (en ook dames natuurlijk),

Dank voor jullie reacties over het onderhoud. Excuses voor mijn late reactie, maar die forumpagina's op dit forum gaan ook wel heel snel!!!!
Het lijkt erop dat het nu toch echt fatsoenlijk weer gaat worden om lekker te touren. Veel plezier dit weekend!

groeten,

Stepje
 
Ik heb me net rot zitten zoeken maar vind het niet meer :(

Maar even hier vragen dan:

Ik heb ergens op een forum (ik denk hier) een linkje gevonden naar een zaak die witte knipperlichten verkoopt voor de Honda CBR 600.

Ik kan het toch niet meer vinden zeg :X B|

iemand een linkje of tip, ik wil deze glaasjes op de 600 van mijn vrouw zetten

Hallo frank_B. ;)

Ik weet niet of je deze knippers bedoelt, klik maar ff op onderstaande link.
(hopelijk zijn ze het?)

KLIK
 
Heren (en ook dames natuurlijk),

Dank voor jullie reacties over het onderhoud. Excuses voor mijn late reactie, maar die forumpagina's op dit forum gaan ook wel heel snel!!!!
Het lijkt erop dat het nu toch echt fatsoenlijk weer gaat worden om lekker te touren. Veel plezier dit weekend!

groeten,

Stepje

De verschillen in onderhoudsbeurten zijn reuze.. :?

En het topic is al bijna weer vol, niets beters te doen met het slechte weer van afgelopen tijd.. ;)
 
Hallo frank_B. ;)

Ik weet niet of je deze knippers bedoelt, klik maar ff op onderstaande link.
(hopelijk zijn ze het?)

KLIK

Helaas, die bedoelde ik niet, daar staan ze wel idd.

Ik ben een shop in duitsland tegen gekomen daar had je mooie sets ook voor de cbf.
Maar niet de link bewaren.... B| Prijzen waren daar een stuk beter iig.

Nu ik je toch spreek :+ jij het tweemaal xenon. dat had ik al eens gevraagd en toen vertelde je dat je toch niet met grootlicht seinde.

Maar heb je nu beide koplampen branden dan :? allebei op dimlicht afgesteld?
Of brand er nog steeds eentje en komt die andere vertraagd bij wanneer je grootlicht aanzet?

Ik wil ook mooi licht in mijn 1000 :P en eigenlijk wil ik allebeide koplampen tegelijk aan, dan maar geen grootlicht. Kan dat met Xenon?

Ik vind het geen pan, één lamp aan, wanneer het niet kan met Xenon ga ik denk ik voor dubbellicht
 
Ja Heren met kennis,

Ik zou ook graag dubbel-licht op m,n DD willen.
Kom op met die verhalen

Gr Paul.

Helaas, die bedoelde ik niet, daar staan ze wel idd.

Ik ben een shop in duitsland tegen gekomen daar had je mooie sets ook voor de cbf.
Maar niet de link bewaren.... B| Prijzen waren daar een stuk beter iig.

Nu ik je toch spreek :+ jij het tweemaal xenon. dat had ik al eens gevraagd en toen vertelde je dat je toch niet met grootlicht seinde.

Maar heb je nu beide koplampen branden dan :? allebei op dimlicht afgesteld?
Of brand er nog steeds eentje en komt die andere vertraagd bij wanneer je grootlicht aanzet?

Ik wil ook mooi licht in mijn 1000 :P en eigenlijk wil ik allebeide koplampen tegelijk aan, dan maar geen grootlicht. Kan dat met Xenon?

Ik vind het geen pan, één lamp aan, wanneer het niet kan met Xenon ga ik denk ik voor dubbellicht
 
Helaas, die bedoelde ik niet, daar staan ze wel idd.

Ik ben een shop in duitsland tegen gekomen daar had je mooie sets ook voor de cbf.
Maar niet de link bewaren.... B| Prijzen waren daar een stuk beter iig.

Nu ik je toch spreek :+ jij het tweemaal xenon. dat had ik al eens gevraagd en toen vertelde je dat je toch niet met grootlicht seinde.

Maar heb je nu beide koplampen branden dan :? allebei op dimlicht afgesteld?
Of brand er nog steeds eentje en komt die andere vertraagd bij wanneer je grootlicht aanzet?

Ik wil ook mooi licht in mijn 1000 :P en eigenlijk wil ik allebeide koplampen tegelijk aan, dan maar geen grootlicht. Kan dat met Xenon?

Ik vind het geen pan, één lamp aan, wanneer het niet kan met Xenon ga ik denk ik voor dubbellicht

Nee, ik heb slechts één koplamp branden... De 2e gebruik ik slechts op donkere voor mij onbekende wegen. Standaard twee brandende koplampen met Xenon gaat/mag niet, zie hiervoor de link van HeerVeen in de posting hierboven.

In jouw geval kun je misschien beter gaan voor de "normale" dubbellicht optie. Zelf blijf ik met slechts één brandende Xenon-koplamp royaal(!) voldoende licht houden (en ben er tevreden mee)

Ben het overigens wel met je eens dat twee brandende koplampen veel mooier staat.

Groeten,
Hans
 
Laatst bewerkt:
Proficiat! ;)

Maar waarom niet de ABS versie? :?

Dank je! Dit was een demo model wat echter nog geen km had gereden, dus ik kon niet kiezen. Wel scheelde het 1500 euro op de nieuwprijs en ik kreeg een mooie inruilprijs voor mijn Diversion 600 met 64k op de teller...

Inmiddels heb ik er 350km opstaan, al een paar keer de 200 aangetikt met goed warmgereden motor. Echt een wereld van verschil met de Diversion. Mijn vrouw is ook al achterop meegeweest en vond het erg goed zitten.

Wel voel ik soms wat resonanties in de kuip, vooral bij koude motor. Is dit normaal?
 
Dank je! Dit was een demo model wat echter nog geen km had gereden, dus ik kon niet kiezen. Wel scheelde het 1500 euro op de nieuwprijs en ik kreeg een mooie inruilprijs voor mijn Diversion 600 met 64k op de teller...

Inmiddels heb ik er 350km opstaan, al een paar keer de 200 aangetikt met goed warmgereden motor. Echt een wereld van verschil met de Diversion. Mijn vrouw is ook al achterop meegeweest en vond het erg goed zitten.

Wel voel ik soms wat resonanties in de kuip, vooral bij koude motor. Is dit normaal?

200 aangetikt :? :?

Volgens mijn dealer is het verstandig om de eerste 1000 km (totdat de eerste olie vervangen is) de toerenteller niet boven de 5000 toeren te laten komen.

Volgens mij zit hij daar wel boven bij 200 :+ _O-

In het boekje staat dat je 500 km rustig aan moet doen, ik hou wel ff 1000 aan, ben er toch zuinig op.

Ik heb nog geen resonanties gevoeld in de kuip, bij welke snelheid/toeren gebeurd dat?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb slechts één koplamp branden... De 2e gebruik ik slechts op donkere voor mij onbekende wegen. Standaard twee brandende koplampen met Xenon gaat/mag niet, zie hiervoor de link van HeerVeen in de posting hierboven.

In jouw geval kun je misschien beter gaan voor de "normale" dubbellicht optie. Zelf blijf ik met slechts één brandende Xenon-koplamp royaal(!) voldoende licht houden (en ben er tevreden mee)

Ben het overigens wel met je eens dat twee brandende koplampen veel mooier staat.

Groeten,
Hans

bedankt voor de heldere uitleg en Heerveen voor het linkje.

Daar was ik al bang voor, dubbel Xenon wordt niks :(
Ik begrijp ook wel dat je met één lampje een zee van licht hebt, maar ik heb nog al moeite met dat schele oog, wie dat verzonnen heeft bij Honda :( '( B|

Ik neig naar de dubbellicht optie, moet er maar eens goed over gaan dubben.
 
200 aangetikt :? :?

Volgens mijn dealer is het verstandig om de eerste 1000 km (totdat de eerste olie vervangen is) de toerenteller niet boven de 5000 toeren te laten komen.

Volgens mij zit hij daar wel boven bij 200 :+ _O-
tuden de oude
In het boekje staat dat je 500 km rustig aan moet doen, ik hou wel ff 1000 aan, ben er toch zuinig op.

Ik heb nog geen resonanties gevoeld in de kuip, bij welke snelheid/toeren gebeurd dat?

De meeste resonantie ontstaat bij de lage(re) toerentallen heb ik begrepen. Zoals al eerder in dit topic aangegeven, er is bij de Honda dealer een vernieuwde set rubbers etc. (via Honda NL) te verkrijgen.

Overigens meen ik me te herinneren dat het Brinz was die opmerkte bijna geen verschil tussen de oude en nieuwe set te voelen...

Zelf merk ik er niet veel van. Zeer zeker niet genoeg om terug te gaan naar de dealer. ;)



Groet,
Hans
 
Overigens meen ik me te herinneren dat het Brinz was die opmerkte bijna geen verschil tussen de oude en nieuwe set te voelen...

Klopt, ik heb slechts een kortstondige verbetering gemerkt. De trillerij is weer als vanouds, rond 2500 tpm.
Moet er nog voor het eind van de maand mee terug naar de dealer, ivm aflopen garantie.
 
200 aangetikt :? :?

Volgens mijn dealer is het verstandig om de eerste 1000 km (totdat de eerste olie vervangen is) de toerenteller niet boven de 5000 toeren te laten komen.

Volgens mij zit hij daar wel boven bij 200 :+ _O-

In het boekje staat dat je 500 km rustig aan moet doen, ik hou wel ff 1000 aan, ben er toch zuinig op.

Ik heb nog geen resonanties gevoeld in de kuip, bij welke snelheid/toeren gebeurd dat?

Het viel me op tijdens rijden met koude motor bij lage toerentallen...maar het is veel minder erg dan bij mijn Diversion, dus ik vind het best.

Volgens mijn dealer moest ik rustig warm rijden en dan niet langdurig te hoge toerentallen (meer dan 2/3 van het max toerental, dus 6000 toeren). Als ie warm was na een km of 100 inrijden moest ik zeker af en toe even verder doortrekken tot 8000-8500 toeren, de motor lekker losmaken. Dit is trouwens wat ik met mijn nieuwe auto's ook altijd doe en dat heeft me nooit windeieren gelegd. Er zijn zelfs artikelen op Internet te vinden waar wordt aangegeven dat vlot inrijden veel beter is voor de motor.

8000 toeren is trouwens 200km/h.
 
Laatst bewerkt:
Onderhoudsbeurt

Vraagje. Mijn CBF1000 (A) is van juni 2007 en heeft nu 2.400 km gelopen. Alles in goede staat. Nu staat in het boekje dat je bij 6 maanden ook een beurtje/inspectie moet laten doen. Is dit noodzakelijk? Wat doen jullie?
Of kan ik gewoon bij ca. 12 maanden de motor voor een jaarlijkse beurt wegbrengen?
Graag jullie advies!
 
Onderhoudsbeurt

Vraagje. Mijn CBF1000 (A) is van juni 2007 en heeft nu 2.400 km gelopen. Alles in goede staat. Nu staat in het boekje dat je bij 6 maanden ook een beurtje/inspectie moet laten doen. Is dit noodzakelijk? Wat doen jullie?
Of kan ik gewoon bij ca. 12 maanden de motor voor een jaarlijkse beurt wegbrengen?
Graag jullie advies!


doorrijden tot de 6000 en dan beurtje..
 
Onderhoudsbeurt

Vraagje. Mijn CBF1000 (A) is van juni 2007 en heeft nu 2.400 km gelopen. Alles in goede staat. Nu staat in het boekje dat je bij 6 maanden ook een beurtje/inspectie moet laten doen. Is dit noodzakelijk? Wat doen jullie?
Of kan ik gewoon bij ca. 12 maanden de motor voor een jaarlijkse beurt wegbrengen?
Graag jullie advies!

Eén keer per jaar indien je niet aan je kilometers toekomt. Anders gewoon op de door Honda aangegeven onderhoudsintervallen... ;) (1000, 6000, 12000 km's etc.)

Wél af en toe zelf je kettingspanning, bandenspanning en oliepeil in de gaten houden.

Groeten,
Hans
 
Ik vermoed dat jouw dealer graag kettingsets verkoopt :r , doe de kilometers zoals door hem aangegeven maar halveren (500 km) dat smeerspul kost bijna niets en je ketting gaat tweemaal zolang mee :] . Bij regen of zware belasting smeer ik zelfs na elke rit.
Een fluitje van een (euro) cent.

groetjes en veel plezier met "Onda"

Toon.
 
Laatst bewerkt:
in normale omstandugheden smeer ik om de 450 à 500 km. naargelang de lengte van de dagrit. bij regenweer om de 350 km. :)
greetz
ferre
 
Volgens mijn dealer moest ik rustig warm rijden en dan niet langdurig te hoge toerentallen (meer dan 2/3 van het max toerental, dus 6000 toeren). Als ie warm was na een km of 100 inrijden moest ik zeker af en toe even verder doortrekken tot 8000-8500 toeren, de motor lekker losmaken. Dit is trouwens wat ik met mijn nieuwe auto's ook altijd doe en dat heeft me nooit windeieren gelegd. Er zijn zelfs artikelen op Internet te vinden waar wordt aangegeven dat vlot inrijden veel beter is voor de motor.

8000 toeren is trouwens 200km/h.
zo heb ik de mijne ook ingereden *D .
ferre
 
in normale omstandugheden smeer ik om de 450 à 500 km. naargelang de lengte van de dagrit. bij regenweer om de 350 km. :)
greetz
ferre

Ze zeiden altijd wanneer de rolletjes beginnen te glinsteren, dat je dan je ketting moet smeren..

Kan teveel smeren dan geen kwaad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan