Beste motorvrienden,
Mijn motor heeft een duik genomen in een sloot! ik heb hieronder opgesomd wat er in de tussentijd aan is gedaan:
Werkzaamheden:
Nog dezelfde avond met de hoge drukspuit afgespoten en ontdaan van modder / kroos.
De volgende avond:
• accu verwijderd
• motorolie afgetapt - totaal ongeveer 6 liter olie en water,
• oliefilter afgetapt,
• benzinetank leeggemaakt en verwijderd,
• luchtfilter verwijderd en gereinigd
• vlotterkamers carburateurs leeg laten lopen,
• bougies verwijderd
• water uit cilinders verwijderd (in 1e versnelling aan achterwiel draaien)
• zoveel mogelijk alle contacten / schakelaars gereinigd en ingespoten.
Dagen daarna:
• alles goed laten drogen
• motorolie gevuld 3,8 ltr SAE 15W40
• bougies gemonteerd
• luchtfilter gemonteerd
• opgeladen accu gemonteerd
• benzinetank gemonteerd
Het uur van de waarheid:
• na langdurig starten sloeg de motor aan en liep goed rond
• tijdens proefritten bleek dat de tank vacuüm zoog.
• ontluchtingsslang vrij van modder gemaakt waardoor vacuümprobleem was opgelost.
• motorfiets reed perfect
Sinds vorige week:
• motor ging steeds slechter starten en het lijkt of startmotor zwaar draait.
• startmotor gedemonteerd en getest. Deze draait prima rond op de accuspanning.
• motor is op de eigen accu nauwelijks meer te starten
• ook op een externe accu (minpool van de motorfiets los) start de motorfiets met zeer veel moeite. Veel tikken van het startrelais……..terwijl er (zeker weten) voldoende accuspanning is.
• tijdens het overbruggen van het startrelais draait de startmotor wel soepel rond.
• laadspanning is ongeveer 14 volt bij 5000 rpm
• als de motor eenmaal draait dan rijdt de motorfiets verder perfekt.
wie o wie weet het antwoord?? Hartelijk dank alvast voor jullie reacties!