Honda cbr 125cc VS Aprilia Rs125cc

dvsken

Rookie
10 mrt 2013
1
0
Beste mensen,

Ik heb vroeger een Honda cbr 125cc gehad en die ging ong een 110km/u.
IS de aprilia Rs 125cc dan veel sneller of hoe zit dat?

Mvg
 
Wat is dit nu weer voor een vergelijking... De topsnelheid bij 2T met 4T vergelijken heeft niet veel zin :')

Ontgrenst heeft die rs drie keer zoveel kw. Tis een wereld van verschil
 
Rs4 heeft 11,7/11kw vs de 8,7 van de cbr en ik zag op yt een top van 127km/u dus ik denk van wel

Persoonlijk vindt ik na wat googlen de appie toch wel de ziekste van de drie 4T SS(yzf, cbr, rs4). USD vork, de optie voor zowel 100/110mm en 130/150mm banden en hij heeft zelfs een quickshifter! En dat voor een prijs onder die van de yzf :)

Cbr word een ander erhaal door zijn aantrekkelijkere prijs..
 
Beste mensen,

Ik heb vroeger een Honda cbr 125cc gehad en die ging ong een 110km/u.
IS de aprilia Rs 125cc dan veel sneller of hoe zit dat?

Mvg

Als je het technische verhaal wilt weten waarom de rs125 sneller is, dan komt dat hierdoor;
De aprilia rs125 is een 2takt, en 2takten hebben 2x zoveel 'arbeidsslagen' als een 4takt
Dat zit hem in de constructie. Je zou eens een animatiefilmpje van 2takt en 4takt op moeten zoeken op youtube. De reden dat we tegenwoordig alleen maar 4takt zien is door een gunstiger verbruik, minder onderhoud, en met name doordat de 2takt motoren niet meer door de keuringen komen wat uitstoot betreft. De rs125 kan dan ook iets van 170km/u.
 
Als je het technische verhaal wilt weten waarom de rs125 sneller is, dan komt dat hierdoor;
De aprilia rs125 is een 2takt, en 2takten hebben 2x zoveel 'arbeidsslagen' als een 4takt
Dat zit hem in de constructie. Je zou eens een animatiefilmpje van 2takt en 4takt op moeten zoeken op youtube. De reden dat we tegenwoordig alleen maar 4takt zien is door een gunstiger verbruik, minder onderhoud, en met name doordat de 2takt motoren niet meer door de keuringen komen wat uitstoot betreft. De rs125 kan dan ook iets van 170km/u.

Euh?! 2-takten hebben niet 2x zoveel arbeidsslagen, gewoon 1 arbeidsslag.
Het is alleen dat een 2-takt het verbrandingsproces in 2 slagen doet en een 4-takt in 4 slagen. Bij 2-takt heb je de inlaatslag en de arbeidsslag. Bij 4-takt heb je de inlaatslag, compressieslag, arbeidsslag en uiteindelijk de uitlaatslag.
 
De Appie is de meest zieke motor zie ik.
Is dat goed. :? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan