Honda CBR 600 F3, goede accu maar geen stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

HappyMan

Rookie
5 aug 2011
7
0
Ik heb een Honda CBR 600 F3 uit 1997. Deze deed het perfect totdat wij terug waren van vakantie. Bij het omdraaien van sleutel ging er niets branden, geen lampje, geen licht, claxon deed het niet :( .(Dit werkte altijd wel als je het sleuteltje omdraaide, maar motor nog niet gestart had).

Samen met een vriend er naar gekeken en de startrelais doorgemeten. Deze was volgens ons stuk en heb ik inmiddels vervangen. Maar je raad het al nog steeds geen stroom.

Acco is volgens de acculader (Optimate 4) gewoon goed (is ook nog geen jaar oud).

We hebben ook de zekeringen bekeken en doorgemeten en die waren ook allemaal goed.

Wat kan het probleem zijn?
 
Als er helemaal NIKS doet je startrelais vervangen?

Dat is dat niet de oorzaak van dat er NIKS doet iig.
Check de spanning op de accu. Meer dan 12V.
Is die oke, houd dan de - van de multimeter op een willekeurig punt van je frame.
Geen spanning meer? Massa kabel fixen.
We spanning, - er op houdern, + van de accu af, en voor en na de hoofdzekering meten.
Als er aan 1 kant geen spanning meer is, dan is die kapot.
Is dit oke, dan zou ik gewoon verder kijken tot waar de spanning wel komt.
 
De acculader staat nu aangesloten. Wat mij nu wel opvalt is dat als ik sluetel van het contact omdraai, de acculader hier wel op reageerd.

De hoofdzekering hebben we ook nagekeken en die lijkt in orde, maar zal toch nog even een nieuwe proberen.

Zitten er misschien nog ergens onderweg in de kabelboom nog zekeringen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
de startrelais heb ik vandaag nog vervangen. Maar probleem bleef hetzelfde. Ga morgen alles opnieuw doormeten en even nieuwe hoofdzekering erin doen.

Gr. HappyMan
 
Ja alles zit goed aangesloten en er zit geen alarm op. Tot voor onze vakantie, week of vier geleden werkte alles prima.

Tot zover bedankt. Morgen ga ik er weer mee verder en misschien kom ik hier dan nog wel weer terug voor nieuwe suggesties.

Nog een fijne avond.

Gr. HappyMan
 
Beste Motorvrienden,

het is even geleden, maar wil jullie toch het goede nieuws vertellen. Hij rijdt weer als een zonnetje.

Na alle goede tips hebben we een aantal onderdelen los gemaakt. Zo hebben we de accu (die volgens de acculader in prima staat was) losgemaakt en vervolgens getest. Nou deze accu kreeg nog niet eens meer een lichtbolletje aan het branden. Voor de zekerheid ook nog even bij een motorzaak laten testen en ook zij bevestigde dat hij kapot was.

Verder hadden we ook de spanningsregelaar even los gemaakt en dat ging niet geheel gemakkelijk. Wat bleek nu, 1 van de 5 stekkertje was helemaal zwart en vastgesmolten. De regelaar zelf zag er gelukkig nog wel goed uit. Dus hebben we een nieuw stekkertje gemonteerd, regelaar aangesloten, nieuwe accu erop en ja hoor direct starten.

Voor de zekerheid ook nog even bij de regelaar de spanning van de dynamo gemeten en die was verder goed.

Tot nu toe geen problemen meer gehad. Iedereen nog bedankt voor de snelle reacties.

Gr. HappyMan *D
 
Ja leek mij een kleine moeite. Een hoop mensen proberen toch met je mee te denken. Ik hoop dat anderen met dezelfde problemen er misschien iets aan hebben.

Gr. HappyMan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan