Honda CBR 600 F4i Project

Steven1993

Rookie
6 jun 2016
9
0
Rotterdam
Dag allemaal! :)

Ik heb een tijdje op de forums zitten zoeken en zag dat er nog geen post/topic was van een project met een CBR 600 F4i. Ik heb recentelijk de mijne gecrashed, en wil de mijne ombouwen tot een streetfighter/stuntbike.

(Ik zal hier huidige foto's zetten van hoe die nu er uit ziet)

Ik heb 0 kennis van lassen/klussen etc. dus dit wordt nog een hele uitdaging voor mij.

Even snel tussendoor: Heeft iemand enig idee hoe/welke rechte stuur ik op zo iets kan zetten? Moet ik daarvoor alles veranderen (voorvork etc) of is dat best makkelijk.

Met vriendelijke groet,

Steven :]
 
Het stuur is wel het makkelijkste. Gaten in je kroonplaat boren, risers erop bouten waar je je stuur in vastzet.

Hoever wil je gaan? Bij een ander kontje ontkom de eigenlijk niet aan lassen, maar dit kan je natuurlijk ook uitbesteden.
Vaak is vind ik het originele kontje van bijvoorbeeld zo'n cbr te groot wanneer alle kuipen e.d. eraf zijn.

Koplamp kun je het je makkelijk maken en 1 nemen die je met koplamporen aan je voorvork zet, ook dan is het een kwestie van vastbouten.

Dan nog: Waar laat je alle electra, koelvloeistofvaatje, (andere) tellers monteren...
 
Stuur is goed zelf te doen.. Ik heb mij er ook aan gewaagd. Heb een volledige set besteld met kroonplaat, stuur, langere remleidigen, etc.. Mijne is van t merk ABM.
 
Stuur is goed zelf te doen.. Ik heb mij er ook aan gewaagd. Heb een volledige set besteld met kroonplaat, stuur, langere remleidigen, etc.. Mijne is van t merk ABM.


Ik heb even gekeken, als ik mijn stuurtjes wat losser maakte, iets naar boven duwde, recht draaide en weer vast zette kreeg ik ze in deze positie. In principe een rechte stuur, zonder dat ik kabels en dergelijke hoef te veranderen. Of is dit erg onveilig aangezien ze nu alleen 'strak'zitten door 1 bout.

a0xumu.jpg
 
Als de clip ons gewoon weer goed strak en vast zitten is er niks aan de hand, je hebt alleen de hoek veranderd.. Weet niet hoe je houding op de motor nu is?
 
Als de clip ons gewoon weer goed strak en vast zitten is er niks aan de hand, je hebt alleen de hoek veranderd.. Weet niet hoe je houding op de motor nu is?

Thankss, hij zit niet echt zo heel lekker maar dat was altijd al zo vanwege mn lengte (1,70). Een hoge superbike stuur zou sws beter zijn maar die haal ik dan later als het meezit met het budget.
 
Inmiddels ziet die er zo uit.

29uys94.jpg


Die 2 ronde gaten zijn van de luchtinhaal. Kan ik die gewoon zo open laten, of is dat gevaarlijk als er bijvoorbeeld zand/steentjes in komen?
 
Dat risico is niet groter geworden, je luchtfilter zit immers ná de intakes.
Of het je prestaties echt verandert als je ze er af haalt weet ik niet.

Er zijn maar weinig CBR600f4i streetfighters te vinden op internet. Die eerste is wel aardig toch?
66204bf3412b70464.jpg

76da0cde6a312c79090d8079aa4747f3.jpg

232323232%7Ffp63257%3Enu%3D75%3C%3B%3E237%3E257%3EWSNRCG%3D3344%3A63953348nu0mrj



NB
Mocht je nog terugwillen naar kuipen, ik heb een voorkuip liggen zilver/zwart.
Schade rechts http://myalbum.com/photo/libe9bN5VE1F/550.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan