Honda CBR 600F 25Kw met schade

Maarten_CBR

MF'er
4 dec 2006
185
0
Na vrij kort op mijn trouwe Honda CBR-600F gereden te hebben doe ik hem helaas alweer in de verkoop. Niet omdat hij niet bevalt, maar omdat ik er een ongeluk mee heb gehad. Ik moest plotseling uitwijken voor een loslopende hond en heb daarbij een schuiver gemaakt. De schuiver is met 30km/h gebeurd dus valt relatief mee. Omdat ik zelf geen ervaring heb met reparatie van kuipdelen en liever gewoon wil rijden doe ik hem dus weg.

Gegevens:

- 25Kw motor, ook op kenteken dus ideaal voor beginners tussen de 18 en 21.
- Bouwjaar 1995.
- Het is een originele Nederlandse motor dus kan ook weer ontgrenst worden (100pk).
- Km-stand: 46XXX.
- Motorisch in prima conditie.
- Altijd netjes onderhouden.
- Banden nog prima, Dunlop Sportmax Qualifier voor en achter, ongeveer 3000km oud.
- Ketting nog prima, DID, gaat ook nog minstens 10000km mee.
- Gele lamp in de koplamp (gewoon licht en groot licht, stadslicht is wit), valt veel beter op - tussen het andere verkeer.
- Laser uitlaat inclusief linkpijp, zonder DB-killer, prachtig donker geluid.
- Donkere double bubble kuipruit (origineel aanwezig).

Onderhoud bij 45000km:

- Luchtfilter vervangen.
- Luchtfilterhuis schoongemaakt, toevoer ook.
- Benzineslang tank + Benzinefilter vervangen.
- Voorkapje/koplampomlijsting vervangen.
- Kuipruit vervangen voor double bubble.
- Oliefilter vervangen.
- Olie vervangen, 4 liter 10W40 valvoline.
- Accu vervangen.
- Bougies vervangen.
- Ketting grondig gereinigd en ingevet en gespannen.

- Nieuwe nokkenaskettingspanner komt eraan en wordt binnenkort ingebouwd door de dealer.

Schade:

Helaas heeft de vorige eigenaresse hem een keer uit haar handen laten vallen met het in de schuur manoeuvreren van de motor. Dit had de volgende schade als gevolg:

Rechtertopkuip gebarsten (Aan binnenkant verstevigd met polyester matjes).
Middenkapje gebarsten (is inmiddels vervangen voor puntgaaf exemplaar).

De schade aan de linkerkant als gevolg van mijn schuiver is als volgt:

- Krassen op topkuip.
- Krassen op inspectieluik.
- Dynamodeksel geschaafd.
- Onderkuip geschaafd.
- Spiegel licht bekrast.

Als je dus handig bent met plastic-plamuur en je kent een goede spuiter is de motor op het rechtertopkuipdeel na prima op te knappen voor weinig geld. De dagwaarde van de motor in goede staat zou rond de 3400 liggen. Ik wil er graag rond de 1700 voor hebben. Je hebt er een motorisch prima motor aan die mits je handig bent goed is op te knappen.

Voor vragen en/of meer foto's kun je altijd even mailen.

Met vriendelijke groeten,
Maarten Janssen :W

Foto_2.jpg

Foto_3.jpg

Foto_4.jpg

Foto_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een goede vriend van me heeft zeer veel interesse en wil graag komen kijken. Hij moet wel even overleggen erover met het thuisfront maar ik wilde de eerste zijn die erop reageert met serieuze interesse.

Jermo
 
Een goede vriend van me heeft zeer veel interesse en wil graag komen kijken. Hij moet wel even overleggen erover met het thuisfront maar ik wilde de eerste zijn die erop reageert met serieuze interesse.

Jermo

Oke prima! Ik hoor het ter zijner tijd wel van jou of van je vriend. Ik woon in Alkmaar, hoop niet dat dat te ver weg is voor hem :)

Groetjes,
Maarten
 
Ik heb helaas geen intresse in je CBR want ik heb er al 1 maar ik vraag me af waar je dat ruitje vandaan hebt en wat het merk daarvan is?

Thanks en meteen een kick!
 
Ik heb helaas geen intresse in je CBR want ik heb er al 1 maar ik vraag me af waar je dat ruitje vandaan hebt en wat het merk daarvan is?

Thanks en meteen een kick!

Dankje voor de kick! Ik moet zeggen dat ik geen flauw idee is wat het merk is. Heb het gekocht via speurders.nl bij ene J & A Motoraccessoires. Heb even voor je gegoogled en dit is hun website: http://www.jenamotors.nl/

Misschien kan je even contact opnemen en zo achterhalen waar ze het vandaan hebben. Ik had geloof ik 1 van de laatste toendertijd dus ik denk niet dat ze er nog een paar hebben liggen.

Groetjes,
Maarten
 
Hoe zit het met de motor op vol vermogen krijgen zowel op papier en praktijk?

Ps heb je vanavond tijd?

In de praktijk is het een kwestie van 4 plaatjes uit de spruitstukken halen. De motor hoeft verder niet afgesteld te worden want het mengsel is gewoon hetzelfde.

Op papier zijn de meningen zoals altijd weer over verdeeld. Hij is 25Kw op kenteken dus als je hem ontgrenst klopt in feite het kenteken niet. Sommigen beweren dat dat geen probleem is als je dat aan de verzekering doorgeeft en dat je dus gewoon de begrenzing moet verwijderen.

Wat mij persoonlijk safer lijkt: Je kan dan naar een dealer gaan en vragen of hij regelt met Honda NL dat het kenteken omgezet wordt naar vol vermogen. Dit kost je denk ik rond de 50 euro. Ik zal het eens navragen bij mijn dealer morgen.

Vanavond heb ik geen tijd, morgen eventueel wel, je kan me altijd even bellen (tel zal ik even mailen) of mailen voor een afspraak.

Groetjes,
Maarten
 
Laatst bewerkt:
hey,

maat van me heeft mischien wel intresse. kan je je telefoon nummer mailen??

mellie6921 apenstaart hotmail punt com
 
In de praktijk is het een kwestie van 4 plaatjes uit de spruitstukken halen. De motor hoeft verder niet afgesteld te worden want het mengsel is gewoon hetzelfde.

Op papier zijn de meningen zoals altijd weer over verdeeld. Hij is 25Kw op kenteken dus als je hem ontgrenst klopt in feite het kenteken niet. Sommigen beweren dat dat geen probleem is als je dat aan de verzekering doorgeeft en dat je dus gewoon de begrenzing moet verwijderen.

Wat mij persoonlijk safer lijkt: Je kan dan naar een dealer gaan en vragen of hij regelt met Honda NL dat het kenteken omgezet wordt naar vol vermogen. Dit kost je denk ik rond de 50 euro. Ik zal het eens navragen bij mijn dealer morgen.

Vanavond heb ik geen tijd, morgen eventueel wel, je kan me altijd even bellen (tel zal ik even mailen) of mailen voor een afspraak.

Groetjes,
Maarten

Wacht op mailtje... O-) ;)
 
Laatst bewerkt:
Dag Maarten, ik zoek nog een leuke woon/werkmotor. misschien hoef ik niet langer meer te zoeken. Ik woon zelf ook in Alkmaar, wil je mij je tel.nr. mailen, als je de motor nog hebt? Jacob@asracing.nl
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan