Maarten_CBR
MF'er
- 4 dec 2006
- 185
- 0
Na vrij kort op mijn trouwe Honda CBR-600F gereden te hebben doe ik hem helaas alweer in de verkoop. Niet omdat hij niet bevalt, maar omdat ik er een ongeluk mee heb gehad. Ik moest plotseling uitwijken voor een loslopende hond en heb daarbij een schuiver gemaakt. De schuiver is met 30km/h gebeurd dus valt relatief mee. Omdat ik zelf geen ervaring heb met reparatie van kuipdelen en liever gewoon wil rijden doe ik hem dus weg.
Gegevens:
- 25Kw motor, ook op kenteken dus ideaal voor beginners tussen de 18 en 21.
- Bouwjaar 1995.
- Het is een originele Nederlandse motor dus kan ook weer ontgrenst worden (100pk).
- Km-stand: 46XXX.
- Motorisch in prima conditie.
- Altijd netjes onderhouden.
- Banden nog prima, Dunlop Sportmax Qualifier voor en achter, ongeveer 3000km oud.
- Ketting nog prima, DID, gaat ook nog minstens 10000km mee.
- Gele lamp in de koplamp (gewoon licht en groot licht, stadslicht is wit), valt veel beter op - tussen het andere verkeer.
- Laser uitlaat inclusief linkpijp, zonder DB-killer, prachtig donker geluid.
- Donkere double bubble kuipruit (origineel aanwezig).
Onderhoud bij 45000km:
- Luchtfilter vervangen.
- Luchtfilterhuis schoongemaakt, toevoer ook.
- Benzineslang tank + Benzinefilter vervangen.
- Voorkapje/koplampomlijsting vervangen.
- Kuipruit vervangen voor double bubble.
- Oliefilter vervangen.
- Olie vervangen, 4 liter 10W40 valvoline.
- Accu vervangen.
- Bougies vervangen.
- Ketting grondig gereinigd en ingevet en gespannen.
- Nieuwe nokkenaskettingspanner komt eraan en wordt binnenkort ingebouwd door de dealer.
Schade:
Helaas heeft de vorige eigenaresse hem een keer uit haar handen laten vallen met het in de schuur manoeuvreren van de motor. Dit had de volgende schade als gevolg:
Rechtertopkuip gebarsten (Aan binnenkant verstevigd met polyester matjes).
Middenkapje gebarsten (is inmiddels vervangen voor puntgaaf exemplaar).
De schade aan de linkerkant als gevolg van mijn schuiver is als volgt:
- Krassen op topkuip.
- Krassen op inspectieluik.
- Dynamodeksel geschaafd.
- Onderkuip geschaafd.
- Spiegel licht bekrast.
Als je dus handig bent met plastic-plamuur en je kent een goede spuiter is de motor op het rechtertopkuipdeel na prima op te knappen voor weinig geld. De dagwaarde van de motor in goede staat zou rond de 3400 liggen. Ik wil er graag rond de 1700 voor hebben. Je hebt er een motorisch prima motor aan die mits je handig bent goed is op te knappen.
Voor vragen en/of meer foto's kun je altijd even mailen.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Janssen
Gegevens:
- 25Kw motor, ook op kenteken dus ideaal voor beginners tussen de 18 en 21.
- Bouwjaar 1995.
- Het is een originele Nederlandse motor dus kan ook weer ontgrenst worden (100pk).
- Km-stand: 46XXX.
- Motorisch in prima conditie.
- Altijd netjes onderhouden.
- Banden nog prima, Dunlop Sportmax Qualifier voor en achter, ongeveer 3000km oud.
- Ketting nog prima, DID, gaat ook nog minstens 10000km mee.
- Gele lamp in de koplamp (gewoon licht en groot licht, stadslicht is wit), valt veel beter op - tussen het andere verkeer.
- Laser uitlaat inclusief linkpijp, zonder DB-killer, prachtig donker geluid.
- Donkere double bubble kuipruit (origineel aanwezig).
Onderhoud bij 45000km:
- Luchtfilter vervangen.
- Luchtfilterhuis schoongemaakt, toevoer ook.
- Benzineslang tank + Benzinefilter vervangen.
- Voorkapje/koplampomlijsting vervangen.
- Kuipruit vervangen voor double bubble.
- Oliefilter vervangen.
- Olie vervangen, 4 liter 10W40 valvoline.
- Accu vervangen.
- Bougies vervangen.
- Ketting grondig gereinigd en ingevet en gespannen.
- Nieuwe nokkenaskettingspanner komt eraan en wordt binnenkort ingebouwd door de dealer.
Schade:
Helaas heeft de vorige eigenaresse hem een keer uit haar handen laten vallen met het in de schuur manoeuvreren van de motor. Dit had de volgende schade als gevolg:
Rechtertopkuip gebarsten (Aan binnenkant verstevigd met polyester matjes).
Middenkapje gebarsten (is inmiddels vervangen voor puntgaaf exemplaar).
De schade aan de linkerkant als gevolg van mijn schuiver is als volgt:
- Krassen op topkuip.
- Krassen op inspectieluik.
- Dynamodeksel geschaafd.
- Onderkuip geschaafd.
- Spiegel licht bekrast.
Als je dus handig bent met plastic-plamuur en je kent een goede spuiter is de motor op het rechtertopkuipdeel na prima op te knappen voor weinig geld. De dagwaarde van de motor in goede staat zou rond de 3400 liggen. Ik wil er graag rond de 1700 voor hebben. Je hebt er een motorisch prima motor aan die mits je handig bent goed is op te knappen.
Voor vragen en/of meer foto's kun je altijd even mailen.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Janssen
Laatst bewerkt: