Honda cbr f3 rijdt plots amper 60 meer

Vince25!

Rookie
21 apr 2024
4
0
Hoi mensen,
Ik heb al een geruimde tijd Honda CBR f3 1996 die prima liep carburateurs zijn gesynchroniseerd nieuwe bougies enzovoort
En plots komt hij amper boven 60uit
als je heel langzaam gedozeerd gas geeft
komt hij wel stotterend op toeren anders dat ook niet
start Wel goed
Bij warm motor gaat hij steeds beroerder lopen en uiteindelijk nog maar 40 wel in een keer maar valt niet meer op te rijden
Bougies vonken bobine uitgewisseld Het is niet dat hij op 3 cilinders looptzou die gewoon nog op snelheid komen met een maar
 
controleer eerst of er nu benzine in de olie zit.

als dat zo is gaat die benzine dampen als hij warm wordt en komt hij veel te rijk te lopen via de carter ontluchting
 
controleer eerst of er nu benzine in de olie zit.

als dat zo is gaat die benzine dampen als hij warm wordt en komt hij veel te rijk te lopen via de carter ontluchting
Plots benzine in de olie is dat zomaar mogelijk
Ik ga in ieder geval de olie er nu uithalen om te kijken ben vrij vandaag
Hoop t probleem zsm te vinden
Net verhuisd
hij staat 3maanden nadien stil toen nog bougies en bobine vervangen het teveel aan olie eruit gehaald
Nu weer tijd hoop het probleem te vinden
Door een halve liter olie teveel lijkt mij niet dat probleem ontstaat dan had ik op z'n minst ook olie in het luchtfilter moeten zien

Bedankt voor je antwoord de olie gaat er zo even uit
 
Vorig jaar na je werkzaamheden nog met de motor gereden en reed hij goed?
Je schrijf plots rijd hij niet goed. Denk eens goed na, wat het gebeurt niet zo maar. Er moet een iets gebeurt zijn wat dit veroorzaakt. Als je dat kan achterhalen is het zoeken naar een oorzaak wat makkelijker.
 
Vorig jaar na je werkzaamheden nog met de motor gereden en reed hij goed?
Je schrijf plots rijd hij niet goed. Denk eens goed na, wat het gebeurt niet zo maar. Er moet een iets gebeurt zijn wat dit veroorzaakt. Als je dat kan achterhalen is het zoeken naar een orzaak wat makkelijker.
Het enigste wat er eigenlijk veranderd is is dat mijn collega er teveel olie in gooide en mij smiddags belde hij stotterd nogal
Schrok van de hoeveelheid olie allereerst olie teveel er uit gehaald en luchtfilter open geschroefd waar nx geen vettigheid in zat
En toen begon het raadsel voor mij
Een teveel aan olie kan vast voor veel ellende zorgen denk ik
maar dan zou er op z'n minst ook in het luchtfilter Iets van vettigheid moeten zitten?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan