Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Breek hier even in, heb nog wat sproeiers, veren en gasnaalden liggen voor een Blackbird (niet injectie dus). Iemand interesse dan even PB voor gratis ophalen of tegen betaling van verzendkosten opsturen :t
20201224_133923[1].jpg


Vriendelijke groet ;)
 
Hallo. Ik rijd nu zo'n 2 jaar een Aprillia futura maar daarvoor dik 6 jaar een rode blackbird van 2000.

Ik overweeg een CB 1300 ( nog wel wat prijzig ) of een X11.
Rijd een X11 nou ook heel anders? Dan een blackbird? Of is verschil minimaal?

En weet iemand ook verschil in rijeigenschappen tussen cb1300 en X11?
Staat er 1 te koop bij Brinkman motoren in Dwingelooooooo
 
Hallo mede strijders,

Ik heb een probleem met mijn blackbird uit 2004 en misschien hebben jullie nog ideeën wat kan leiden tot een oplossing.

Motorfiets is goed lopend en afgetankt weggezet in november vorig jaar. Afgelopen week wilde ik olie verversen en na de oliewissel starte de motor prima maar liep niet lekker op 4 cilinders. Ook liep de motor niet stationair uit zichzelf en blijft alleen maar draaien als je aan de gashendel zit. Daarbij viel op dat de uitlaatbocht van cilinder 2 (2de van links) merkbaar koeler was.

Ik heb toen het e.e.a gecontroleerd en geprobeerd. Bougiekabels onderling gewisseld bougies gewisseld en daaruit bleek dat 1 bougie het niet meer deed.

Vandaag bougies vervangen voor nieuwe exemplaren. Maar na het vervangen is het probleem nog niet helemaal weg.
Motor wil wel weer op 4 cilinders draaien maar zeer onregelmatig, er komt ook zwarte rook uit de uitlaat. Uitlaatbochten worden nu allemaal wel heet.
Voor de zekerheid oude benzine uit de tank gehaald en nieuwe benzine (E5 98) in de tank gedaan maar ook dit hielp niet.

Misschien dat 1 van jullie nog een oplossing heeft.
 
Jawel, heel bekend.
Ruik eens aan de olie. Ruik je brandstof?
Dan is het de brandstofdrukregeleaar rechts op de injectieleiding.
Komt ondertussen zo vaak voor dat ik ze op voorraad ben gaan houden.......
 
Dan is het vrijwel zeker. Vervangen is simpel.
Je moet dan wel ook olie en oliefilter vervangen anders krijg je veel extra slijtage.
Benzine in de olie breekt de smeerfilm.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is verholpen door een nieuwe FPR te plaatsen. Ik had alleen zoveel pogingen gedaan om te starten en de motor netjes lopend te krijgen dat er veel benzine in het blok zat. Nadat de bougies eruit zijn geweest om deze voorzichtig schoon te maken en het blok zo te laten luchten loopt ie weer na de proefrit als een zonnetje. Nu nog alleen nogmaals de olie verversen (zit er net in) want deze is behoorlijk vervuild door de benzine. Bedankt voor het meedenken
👍
 
Het probleem is verholpen door een nieuwe FPR te plaatsen. Ik had alleen zoveel pogingen gedaan om te starten en de motor netjes lopend te krijgen dat er veel benzine in het blok zat. Nadat de bougies eruit zijn geweest om deze voorzichtig schoon te maken en het blok zo te laten luchten loopt ie weer na de proefrit als een zonnetje. Nu nog alleen nogmaals de olie verversen (zit er net in) want deze is behoorlijk vervuild door de benzine. Bedankt voor het meedenken
👍
Mooi! Wat kost zo'n fpr? Puur uit interesse
 
Mooi! Wat kost zo'n fpr? Puur uit interesse
Da's geen grapje....................100 euries! (= Honda-prijsje...............?)
Toch door bovenstaand wel iets van geleerd!

Mijn BB van 2004 ben ik ook niet tevreden over stationair lopen. Zelfde probleem?
Loopt dan niet super 100% maar is zeker niet zo erg als bij @baliekluiver . Mss ooit ook een nieuwe FPR :?
 
Begin maar eens met aan de olie te ruiken. Je mag GEEN benzine ruiken.
Mijn Bird staat nu te slapen in de stalling.
De benzine zal er na de winter wel zijn uitgedampt.
Maar na mijn 1e flinke BB-rit wordt dit wel een actie-puntje.................... :9

En Honda onderdelen zijn gewoon duur. Echt duur.
Je weet toch waar Honda een afkorting voor is? Hoge Onkosten Na De Aanschaf....... :+
Ha-ha,

H-O-N-D-A is........... '(
Ik bemerk iig wel flink verschil in prijzen onderdelen tussen mijn Yamaha en mijn Honda.
 
Da's geen grapje....................100 euries! (= Honda-prijsje...............?)
Toch door bovenstaand wel iets van geleerd!

Mijn BB van 2004 ben ik ook niet tevreden over stationair lopen. Zelfde probleem?
Loopt dan niet super 100% maar is zeker niet zo erg als bij @baliekluiver . Mss ooit ook een nieuwe FPR :?
Valt mee als je er vervolgens weer 100.000 km mee rijd. Is 0,001 cent de km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan