Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Ok dat is mooi nieuws. Hebben jullie je blackbirds ook een nieuwe dynotunes moeten geven voor de vervangende slipons? Zelf zou ik ook voor een diepe donkere geluid gaan, klopt het dan je dan voor fullsize dempers moet gaan en niet korte?
 
Ok dat is mooi nieuws. Hebben jullie je blackbirds ook een nieuwe dynotunes moeten geven voor de vervangende slipons? Zelf zou ik ook voor een diepe donkere geluid gaan, klopt het dan je dan voor fullsize dempers moet gaan en niet korte?

Die korte maken een takkeherrie en zien er niet uit. BB is een grote motor, ik vind kleine dempers geen gezicht. En ze maken een takkeherrie :P
 
Kort lijkt niks inderdaad en maakt volgens mij meer herrie. Heb er zelf dominator onder zitten. Waren niet zo gek duur en geluid is prima. Geen ekeur erop, maar in zowel NL als DLD nog nooit problemen gehad. Ligt er aan hoe je je gedraagt natuurlijk.
 
Was er afgelopen voorjaar ook weer een bb meeting of heb ik dat even gemist? Anders n ideetje om een keer wat te loeren naar elkaars motoren en slap lullen? :+ Met evt een ritje? :]
 
Ok, korte dempers gaan em zeker niet worden. Zijn je dominators niet absurd luid zonder db-killers? Ik had een rvs ronde dominator op mijn vorige motor en zonder db-killer was het asociaal hard.
 
Meh valt mee, woon bij allemaal oudjes en ze vinden het allemaal prachtig :+ Nu je het zegt heb eigenlijk nooit last van bumperklevers })
 
Haha het helpt zeker tegen klevers, dat is zeker. Misschien ga ik ooit langs bij Pajic om het één en ander te passen.
 
Heren kenners even een vraagje, als ik m'n achterrem bedien vind ik dat ik meer kracht moet uitoefenen op t rempedaal dan bv bij m'n andere motor(s). Nu is deze BB wel met dat dual combined systeem uitgerust ligt dat aan deze?.
De rem werkt wel maar naar m'n gevoel zou deze lichter te bedienen moeten zijn, of hangt er zoveel tussen dat deze wat harder staat?.

P.s., voorrem werkt uitstekend !, en goed te doseren.
 
Laatst bewerkt:
Heren kenners even een vraagje, als ik m'n achterrem bedien vind ik dat ik meer kracht moet uitoefenen op t rempedaal dan bv bij m'n andere motor(s). Nu is deze BB wel met dat dual combined systeem uitgerust ligt dat aan deze?.
De rem werkt wel maar naar m'n gevoel zou deze lichter te bedienen moeten zijn, of hangt er zoveel tussen dat deze wat harder staat?.

P.s., voorrem werkt uitstekend !, en goed te doseren.

Als alles goed vrij loopt en gesmeerd is dan zou het niets zwaarder moeten gaan dan op welke motor dan ook.
Ik zou s kijken of er niet ergens iets stroef loopt, asje wat gesmeerd moet worden ofzo.
 
Heren kenners even een vraagje, als ik m'n achterrem bedien vind ik dat ik meer kracht moet uitoefenen op t rempedaal dan bv bij m'n andere motor(s). Nu is deze BB wel met dat dual combined systeem uitgerust ligt dat aan deze?.
De rem werkt wel maar naar m'n gevoel zou deze lichter te bedienen moeten zijn, of hangt er zoveel tussen dat deze wat harder staat?.

P.s., voorrem werkt uitstekend !, en goed te doseren.
Toen ik destijds, op een z.g.a.n. BB, een proefrit maakte en de achterrem apart wilde testen middels de voetpedaal, was mijn eerste (schrik)reactie: 'hij werkt niet'. Dat was op een 2007 model, een van de laatst gebouwde. Later verzekerde de verkoper me, dat dit inherent was aan het duo-systeem en dat ik me aan moest wennen, altijd de handle te gebruiken. Ik herken me dus voor 100% in jouw beleving, Voldoor.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat hoeft niet.
De modellen vanaf 1999 (de eerste injectie-modellen) hebben een gewijzigde remverhouding t.o.v. de carburatiemodellen.
De reden dat sommige mensen klagen over de achterrem is simpelweg doordat er niet op de juiste manier remvloeistof gewisseld wordt. De vloeistof in de DCBS-klep die op de linkervoorpoot zit wordt nooit vervangen als je deze niet bekrachtigd tijdens het wisselen van de vloeistof. Dat kan je met een lijmtang doen, of met wat tie-wraps.
 
Hoi allemaal,

Een aantal maanden geleden had ik hier een hele lijst vragen gepost over de blackbird. Toen was ik nog bezig met de oriëntatie voor de tweede motor. Inmiddels rij ik een x11 en ik ben er super blij mee, wat een power :] . Zijn x11 rijders hier ook welkom :+ ?

Mensen om mij heen vragen me of ik van plan ben om de standaard dempers te vervangen. Ik heb hier geen haast mee aangezien ze best mooi zijn en ik ben tevreden met het geluid + kan gewoon gerust de motor opwarmen zonder mensen wakker te maken. Sprak laatst ook een Duitser die ooit een blackbird had met dubbele BOS dempers erop. Hij adviseerde mij niet naar aftermarket dempers te gaan. Volgens hem was de gewichtsreductie merkbaar maar was er ook een daling in power. Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Ook ben ik benieuwd of er überhaupt zomaar geswitcht kan worden naar welke soort einddempers dan ook vanwege het HECS3 systeem? Persoonlijk vind ik Yoshimura dempers erg mooi en zou ik deze misschien willen monteren in de toekomst.
Het HECS-systeem (1, 2 of 3) heeft weinig van doen met aftermarket-dempers. Wel is de BB gevoelig voor andere dempers en/of luchtfilters. Bij carb-modellen moet je de sproeiers/naalden laten aanpassen, bij de injectiemodeelen een Powercommander INCLUSIEF afstelling bij een tuner. Een mapping vanaf internet plukken kan aardig zijn, maar nooit echt goed.
Ik heb dit bij vele van mijn Blackbirds gedaan.....
 
Nee, dat hoeft niet.
De modellen vanaf 1999 (de eerste injectie-modellen) hebben een gewijzigde remverhouding t.o.v. de carburatiemodellen.
De reden dat sommige mensen klagen over de achterrem is simpelweg doordat er niet op de juiste manier remvloeistof gewisseld wordt. De vloeistof in de DCBS-klep die op de linkervoorpoot zit wordt nooit vervangen als je deze niet bekrachtigd tijdens het wisselen van de vloeistof. Dat kan je met een lijmtang doen, of met wat tie-wraps.
Is goed om te weten. Bedankt!
 
Nee, dat hoeft niet.
De modellen vanaf 1999 (de eerste injectie-modellen) hebben een gewijzigde remverhouding t.o.v. de carburatiemodellen.
De reden dat sommige mensen klagen over de achterrem is simpelweg doordat er niet op de juiste manier remvloeistof gewisseld wordt. De vloeistof in de DCBS-klep die op de linkervoorpoot zit wordt nooit vervangen als je deze niet bekrachtigd tijdens het wisselen van de vloeistof. Dat kan je met een lijmtang doen, of met wat tie-wraps.
Gaan we dit eens doen,
Thenx.
 
Het HECS-systeem (1, 2 of 3) heeft weinig van doen met aftermarket-dempers. Wel is de BB gevoelig voor andere dempers en/of luchtfilters. Bij carb-modellen moet je de sproeiers/naalden laten aanpassen, bij de injectiemodeelen een Powercommander INCLUSIEF afstelling bij een tuner. Een mapping vanaf internet plukken kan aardig zijn, maar nooit echt goed.
Ik heb dit bij vele van mijn Blackbirds gedaan.....
Ok bedankt. Weet jij ook een goede zaak voor het inbouwen en tunen van een Powercommander?
 
Toevallig heeft een vriend een Varadero met precies tzelfde systeem en die vind de achterrem ook wat zwaar te bedienen dus doen we deze beide "spoelen" op de manier zoals bovenstaand geopperd.
Ik zal wel terugkoppelen hoe alles ging en of er verbetering merkbaar is.
👍
 
Afgelopen dagen n goeie duizend km gereden met duo en aangenaam verrast, lekker rustige loop, goeie vermogensafgifte,en het valt me ook enigszins mee om met complete kofferset toch stevig doorrijden, weinig hinder van gemerkt.
Daar ik meestal met naked bikes rijdt zal ik daar wel ongevoelig voor zijn geworden.
😉
Wel snel t lampje aan van reserve terwijl er nog een hele klats benzine inzit.
 
Ik heb toch besloten om de blackbird nu al op te knappen. die krassen doen me zeer aan de ogen. Dus de kappen liggen nu bij de spuiter.

Had ik alleen een vraag over het dynamo deksel komt er veel olie uit als deze gedemonteerd word?

@ frank ik kom wel een keer op koffie voor die boutjes van de kuip
 
Nee een paar druppen. Let wel op dat je m er weer recht op zet. Zo heb ik al een deksel verkracht door m met teveel kracht er schuin op te zetten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan